cbsyriusz Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Witajcie. Proszę o wyrozumiałość bo jest to mój pierwszy post i jestem początkującym. Chciałbym opisywać tu swoje wrażenia odnośnie tego modelu a dodatkowo czerpać wiedzę od innych. Udało mi się kupić tego Pipera po okazyjnej cenie nowy zestaw "niby" RTF. Właśnie pisze niby bo coś mi w nim nie pasuje. Nie mam żadnej instrukcji obsługi do niego i gdyby nie to ze wcześniej miałem Pipera z ArtTechu to ciężko byłoby ze złożeniem i podłączeniem w całość. Najbardziej intryguje mnie bateria z tego zestawu i balanser do niej. Na pudełku i na stronach w necie doczytałem ze powinna tu być bateria 14.8V 2200mAh a jest 11.1 2200mAh 20C???? I pytanie czy to jest pomyłka u producenta czy osoba od której kupiłem zamieniła coś. Są dwie wersje tego samolotu z innym silnikiem i bateria, tylko pytanie jaki u mnie jest silnik? Nic kompletnie nie jest na nim opisane. Czy mogę latać na tej baterii jeśli silnik jest pod 14.8 a u mnie jest tylko 11.1, czy coś może się zepsuć poza baterią? To jest ten model http://www.hawkwere.com/productshow.asp?id=81
stasw328 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Brushless Powered:4S version Powerful 3648 outer runner brushless motor KV700 and 45A ESC Battery: 2200Mah, 14.8V 3S version: 3536 outer runner brushless motor KV800 and 30A ESC Battery:1300Mah,11.1V Po prostu kupiłeś wersję z pakietem 3S Nawet jeżeli silnik jest na 4S to możesz ko zasilać z pakietu 3S i nic się nie stanie (będzie miał wtedy mniejsze obroty), jednak nie zaleca się silników przewoltowywać (w tym przypadku 4S i więcej) ponieważ silnik może się przegrzać.
sławek Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Z tego co widzę to nie tylko jest zestaw w wersji z pakietem 3S ale i silnik jest pod takie zasilanie 4S version Powerful 3648 outer runner brushless motor KV700 a prawdopodobnie twój 3S version: 3536 outer runner brushless motor KV800 and 30A ESC Zepsuł byś prawdopodobnie silnik wkładając pakiet 4S nie mówiąc o regulatorze który jest na pewno do 11V( A instrukcja jest w handlu obowiązkowa. Z tego co próbowałem znaleźć na necie to wersja na 14.9v ma silnik mocowany za wręgą a 11.1v przed -ale to spostrzeżenia po szukaniu silników o tym oznaczeniu a nie wiadomości o samym modelu.
cbsyriusz Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2011 Sławek u mnie mocowanie jest przed wręgą. Hmmmmm czyli wyglądałoby ze to wersja 3S pod 3536. Tak myślałem tylko te 2200mAh mnie zmyliły... i opis na kartonie, jedno jest pewne z tą baterią silnika nie spale a co najwyżej gdyby to był silnik 14.8V bateria trochę dostanie i "spuchnie". Znalazłem nawet aukcje i tu jest tez bateria 11.1V z taką mocą jak i u mnie czyli 2200 http://cgi.ebay.co.uk/J3-Green-Large-RC-plane-PNP-Version-Piper-Aeroplane-/280676122116?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item415999be04. W takim wypadku nie oddam go gościowi tylko zostawię dla siebie Jak tylko znajdę czas złożę go.... i podzielę się wrażeniami.
sławek Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Przy napędzie który może być zasilany 14.8v wstawiając pakiet 11.1v nie niszczysz go i z tego powodu na pewno nie spuchnie -uzyskałbyś tylko mniejsze obroty które rekompensuje się wstawiając troszkę większe śmigło (febrycznie powinieneś mieć śmigło dopasowane do napędu i pakietu).Niewskazana jest tylko sytuacja odwrotna-czyli napęd do 3S a zasilenie tego pakietem 4S A wartość mAh to nie moc tylko pojemność czyli coś takiego jak: ile litrów wejdzie do baku a a inaczej na jak długie latanie ma zmieścić prądu, a w twoim przypadku masz większy pakiet niż według opisu bo powinieneś dostać tylko pakiet 1300mAh-czyli teraz masz więcej latania na jednym załadowaniu.
Rekomendowane odpowiedzi