Grifon Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Witam Zamieszczam krótka relacje z budowy spitfajera MK 5 (no prawie spitfajera) Model miał być zbudowany szybko, ale byle jak, jednak został zbudowany tylko byle jak. (aby latało) Jest to przeróbka gumówki na rc, jako że stateczniki w planach gumówki zostały powiększone dla większej stateczności a mi nie chciało się ich redukować to zwiększyłem rozpiętość skrzydła o 4cm tak dla zachowania proporcji, ale teraz doszedłem do wniosku ze trochę przegiąłem. Podczas budowy przetestowałem kilka rozwiązań które mi chodziły po głowie. Plany pochodzą z http://www.theplanpage.com/esp/spit.htm oczywiście nie byłbym sobą jakbym nie zrobił modelu po swojemu. Jak to teraz się modnie mówi napęd steru typu PUL PUL własnego projektu a co :faja: Tutaj zaszalałem i zrobiłem samemu zawiasy jak na pierwszy raz wyszło całkiem fajnie, prawie jak te fabryczne obok. Nie chciałem używać bowdena i zrobiłem cos takiego, byłem ciekawy czy będzie działać, okazało się ze działa idealnie (mam nadzieje ze sprawdzi się również w locie) I tak to właśnie działa Filmik Otwory na paluchy, podkładki na sruby tymczasowe. Model nie jest jeszcze oblatany, mysle że w tym tygodniu to nastąpi, Na razie nie ma tych charakterystycznych osłon łączenia skrzydła z kadłubem, nie mam pewności co do zaklinowania płata :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 I udało się model został ulotniony, ale nie obyło sie bez kłopotów Podczas pierwszych krótkich prób nie mogłem go utrzymać w poziomie. Pierwsze próby to była tragedia zakończona twardym lądowaniem na drodze biegnącej przez łąke :x Po zwiększeniu skłonu silnika nafaszerowaniu ołowiem i zmniejszeniu konta zaklinowania płata dało sie go wreszcie utrzymać w powietrzu pozostał tylko przechył skrzydła podczas lotu na prawą stronę skontrowałem trymerem lotek skrzydła i wreszcie dało sie normalnie latać. Okazało sie, że prawa strona skrzydła w miejscu przy lotce wyje do góry, było pochmurno i dopiero wtedy to zobaczyłem. Podczas słonecznego dnia był taki blask od foli, że jakoś mi to umknęło. Wylatałem jakieś 15 min musiałem uważać na skręty w prawo, ale ogólnie model jest stateczny łatwo sie prowadzi, i pięknie ciągnie do góry, chociaż rewelacji nie ma. Pewnie dlatego ze Patryk znowu zrobił zbyt ciężki model. W niedziele powinienem mieć zdjęcia podczas lotu o ile ktoś się nawinie i mi zrobi. (i co Ty Krzychu na to :?: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-rc Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 ja na to: gratulacje - wygrać walkę powietrzną z taką legendą napędy pierwsza klasa Panie! spitze klasse :wink: jakie zdjęcia?? miał być film ! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Dzieks :rotfl: Chciałem zrobić zdjęcia, film podczas lotu (ładnie sie prezentuje w locie) ale się nie rozdwoję, :? musze poprosić jakiegoś przygodnego tubylca o to. Pozdr P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 jakie masz wyposarzenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 18 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 silnik E MAX CF 2805 200 - 300 g. Zasilanie 2s Li-Po, Rpm=2840, ciąg do 410g. Masa całkowita: 29g Zasilanie: 2s Li-Po Kv: 2840 RPM/V Prąd chwilowy: 15A (przez 60s) Osiągi Zasilanie : 2s Li-Po Śmigło : 6x4 RPM : 13000 Prąd : 12A Uzyskany ciąg : 413g tylko że ja tego ciągu nie czuje :? serwa wysokość HS 55 naped lotek skrzydła HS 55 kierunek Hobby King 4,3 g odbiornik 4 kanałowy 7 gramowy orginalny firmy Zebra :roll: regulator nie mam pojecia jaki cieżar skrzydła z serwem 70 gr. kadłub z gratami 204 gr. czyli wszystko wazy 274 gr. :x Nie znam sie na tej elektryce musze powiedziec że drażni mnie naped elektryczny ma swoje zalety, ale nie ma to jak silnik spalinowy, widok i odglos pracującego silnika zostawiajacego smuge spalin w powietrzu to coś wspaniałego. :jupi: Gdzie na forum znajde temat dotyczący sprawdzania zasiegu aparatury, szukałem ale jakos nie moglem znalezc. Pzdr P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Nie latałem szybko i wysoko, ale powoli i bardzo nisko i o to efekty :roll: Przerobiłem spita na wersje LF i jak widac zamontowalem kamere, tylko zapomniałem kwarca z domu do aparatury i teraz musze czekać na listonosza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi