Skocz do zawartości

Spitfire mk V


Grifon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zamieszczam krótka relacje z budowy spitfajera MK 5 (no prawie spitfajera)

Model miał być zbudowany szybko, ale byle jak, jednak został zbudowany tylko byle jak. (aby latało)

Jest to przeróbka gumówki na rc, jako że stateczniki w planach gumówki zostały

powiększone dla większej stateczności a mi nie chciało się ich redukować to

zwiększyłem rozpiętość skrzydła o 4cm tak dla zachowania proporcji,

ale teraz doszedłem do wniosku ze trochę przegiąłem.

 

Podczas budowy przetestowałem kilka rozwiązań które mi chodziły po głowie.

Plany pochodzą z http://www.theplanpage.com/esp/spit.htm

oczywiście nie byłbym sobą jakbym nie zrobił modelu po swojemu.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Jak to teraz się modnie mówi napęd steru typu PUL PUL własnego projektu a co :faja:

 

Dołączona grafika

 

Tutaj zaszalałem i zrobiłem samemu zawiasy jak na pierwszy raz wyszło całkiem fajnie, prawie jak te fabryczne obok.

 

Dołączona grafika

 

Nie chciałem używać bowdena i zrobiłem cos takiego, byłem ciekawy czy będzie działać,

okazało się ze działa idealnie (mam nadzieje ze sprawdzi się również w locie)

 

I tak to właśnie działa

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Filmik

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Otwory na paluchy, podkładki na sruby tymczasowe.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Model nie jest jeszcze oblatany, mysle że w tym tygodniu to nastąpi,

Na razie nie ma tych charakterystycznych osłon łączenia skrzydła z kadłubem,

nie mam pewności co do zaklinowania płata :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I udało się model został ulotniony, ale nie obyło sie bez kłopotów

Podczas pierwszych krótkich prób nie mogłem go utrzymać w poziomie.

Pierwsze próby to była tragedia zakończona twardym lądowaniem

na drodze biegnącej przez łąke :x

Po zwiększeniu skłonu silnika nafaszerowaniu ołowiem

i zmniejszeniu konta zaklinowania płata dało sie go

wreszcie utrzymać w powietrzu pozostał tylko przechył skrzydła

podczas lotu na prawą stronę skontrowałem trymerem lotek skrzydła

i wreszcie dało sie normalnie latać. Okazało sie,

że prawa strona skrzydła w miejscu przy lotce wyje do góry,

było pochmurno i dopiero wtedy to zobaczyłem.

Podczas słonecznego dnia był taki blask od foli,

że jakoś mi to umknęło.

Wylatałem jakieś 15 min musiałem uważać na skręty w prawo,

ale ogólnie model jest stateczny łatwo sie prowadzi,

i pięknie ciągnie do góry, :D chociaż rewelacji nie ma.

Pewnie dlatego ze Patryk znowu zrobił zbyt ciężki model. :P

W niedziele powinienem mieć zdjęcia podczas lotu o ile ktoś się nawinie i mi zrobi.

(i co Ty Krzychu na to :?: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik E MAX CF 2805 200 - 300 g.

Zasilanie 2s Li-Po, Rpm=2840, ciąg do 410g.

Masa całkowita: 29g

Zasilanie: 2s Li-Po

Kv: 2840 RPM/V

Prąd chwilowy: 15A (przez 60s)

Osiągi

Zasilanie : 2s Li-Po

Śmigło : 6x4

RPM : 13000

Prąd : 12A

Uzyskany ciąg : 413g tylko że ja tego ciągu nie czuje :?

serwa

wysokość HS 55

naped lotek skrzydła HS 55

kierunek Hobby King 4,3 g

odbiornik 4 kanałowy 7 gramowy orginalny firmy Zebra :roll:

regulator nie mam pojecia jaki

 

cieżar skrzydła z serwem 70 gr.

kadłub z gratami 204 gr.

czyli wszystko wazy 274 gr. :x

 

Nie znam sie na tej elektryce musze powiedziec że drażni mnie naped elektryczny

ma swoje zalety, ale nie ma to jak silnik spalinowy, widok i odglos pracującego

silnika zostawiajacego smuge spalin w powietrzu to coś wspaniałego. :jupi:

Gdzie na forum znajde temat dotyczący sprawdzania zasiegu aparatury,

szukałem ale jakos nie moglem znalezc. Pzdr P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.