Gość Anonymous Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Patrząc od tej strony (zewnętrznej) rzeczywiście żadnych śladów czopa nie dostrzeżesz.....bo jeśli będą to z przeciwnej (wewnętrznej).
Capriman Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 Nawet po wyjęciu podkładki czy oringu wał nie dotyka dekla, wiec bez obaw... Jeśli chodzi o śmigło to jest ono przykręcane na śrubę m4. Serwo to bedzie ale chyba już w modelu . Powalczę jeszcze z tymi podkładkami i może jeszcze z regulacją, mam jeszcze swiece os a3 i pelikana wiec sprawdzę jeszcze na nich, no i może na innym śmigle.... Jak nie to zostawiam tak jak jest i buduje model. Może zdobędę taki silnik lub wersję samozapłonową w przyszłości i złożę z dwóch jeden sprawny silnik bo nadal mnie męczą te zagadkowe drgania :rotfl:
Kwazio Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Jeśli wszystko jest tam centrycznie, a śmigło jest dobrze wyważone względem dokładnie tej osi, względem której jest potem zamocowane w silniku, to albo coś jest jednak krzywo z mocowaniem śmigła, albo wał jest skrzywiony, albo śmigło jest jakieś krzywe i pomimo dobrego wyważenia statycznego, jest o dziwo bardzo niewyważone dynamicznie (może siły działające na nie podczas pracy odkształcają je niesymetrycznie).
Capriman Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Opublikowano 18 Lipca 2011 hej Silnik odbył swój pierwszy 20 minutowy lot w modelu . W ostatani weekend silnik wrócił ponownie na hamownię z nowym śmigłem i niestety wibracje nie zniknęły na paliwie 80/20 + contest 10 w stosunku 2:1, wibracje są tak duże że spada klips/klamerka ze świecy(model rozpadł by się chyba w powietrzu)... to samo paliwo w stosunku 1:1 i jakby lepiej. Wiec zrobiłem próbę na samym contest 10 i okazało się że wibracji prawie nie ma.. Podjąłem decyzję że montuje silnik do modelu(depronowy wicherek 10 waga do lotu 640gramów) i jadę na oblot. Silnik odpalił z palca za 2 razem, wyregulowałem iglicę i w górę. Praca silnika w powietrzu to zupełnie inna bajka jak na hamowni, wibracje chyba zupełnie nie występują, kultura pracy znacznie lepsza...Przy tej ropiętości(110cm) modelu i wadze silnik ma bardzo duży zapas mocy....tak szybkiego modelu jeszcze nie miałem.. Zbiornik paliwa 55ml wystarczył aż na 15-20 minut latania, co wydało mi się dość dziwne bo zbiornik paliwa 80/20 na hamowni wypalił się w 6minut. Ma ktoś pomysł skąd tak różne zachowanie na róznych paliwach? Czy można latać na takim paliwie tym silniczkiem czy jednak musi być rycyna?
Rekomendowane odpowiedzi