Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem nowy w temacie, że tak powiem świeżak, a chcę, by TO popłynęło:

 

Dołączona grafika

 

Kadłub dostałem od miłej obsługi modele.sklep, mam do niego silnik 3-fazowy - odpowiednik 480, 30 amperowy regulator i co tu dużo gadać... Chcę się tym pobawić ;)

 

Moje pierwsze (bo na pewno nie ostatnie) pytanie: w którym miejscu ma wychodzić wał? A czy B?

 

Dołączona grafika

Opublikowano

a jak z tą komorą zalewową? czy mi też jest takowa potrzebna? na jakiej zasadzie ona działa?

 

EDIT: czy śruba może znajdować się za kadłubem (razem ze sterem oczywiście), jak widziałem w MONO na przykład, czy musi być pod spodem?

Opublikowano

Do tego kadłuba silnik bezszczotkowy lepiej dać słabszy, ponieważ ten kadłub niezbyt lubi nadmiar mocy (u mnie pływa na szczotkowcu). Nie potrzebuje komory zalewowej, ponieważ kształt pozwala mu obracać się na dno po wywrotce. To est kadłub miniECO i lepiej będzie pływał ze śrubą pod wodą. Na linku powyżej wymiary są dobre (u mnie tak pływa).

Opublikowano

może źle sprecyzowałem - czy śruba może znajdować się za końcem kadłuba, czy musi być pod? mam długi wał, a jak bym dał pod łodzią, a nie za, to silnik byłby na samym dziobie

Opublikowano

houston mamy problem: silnik mieści się tylko pod klapką - dalej nie da się go wyciągać, gdy przyjdzie wręga mocująca

dlaczego śruba musi być pod kadłubem? co to zmienia?

Opublikowano

U mnie jest szczotkowa 400 i wszystko się mieści, a i na chłodzenie miejsce zostaje :D Kardan w takim modelu nie jest byt dobrym pomysłem... Większość mocy silnika idzie na pokonanie różnicy kątów, więc lepiej jest zastosować sztywne sprzęgło.

Opublikowano
stasw328, to prawda co piszesz ale jeśli jakimś cudem Adrianowi się nie mieści tam silnik to może użyć kardanu lub skrócić wał (obstawiał bym to drugie)
Opublikowano

Dobra... Sprzęgło, mówicie :D O tym nie słyszałem, bo mówiono mi w sklepie tylko o kardanie za 35 zeta :D Taki elastyczny, z gumowym łączeniem

Czyli lepsze będzie sprzęgło, tak?

Czy takie rozwiązanie będzie dobre do tak wysokich obrotów silnika? to jest 2100 obr/V. Wolę się upewnić.

EDIT: dobra, ze skróceniem nie będzie problemu :D

Opublikowano

powiedzieli Ci o kardanie bo sprzęgła nie mają :P

sprzęgło będzie lepsze, tylko musisz dobrze ustawić kąty na wale napędowym i w silniku (musi być na 0, idealnie)

Opublikowano

Takiego sprzęgła jeszcze nie widziałem i nie wiem jak się sprawdzi. Jednak co szkodzi spróbować :D . Wał wklejaj z całością (tzn. silnik wał i wręga silnika naraz) tak aby wszystko było skręcone.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.