adrian06adik Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Jestem nowy w temacie, że tak powiem świeżak, a chcę, by TO popłynęło: Kadłub dostałem od miłej obsługi modele.sklep, mam do niego silnik 3-fazowy - odpowiednik 480, 30 amperowy regulator i co tu dużo gadać... Chcę się tym pobawić Moje pierwsze (bo na pewno nie ostatnie) pytanie: w którym miejscu ma wychodzić wał? A czy B? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Tu masz wszystko w temacie: http://www.modelteam.com.pl/porady_technika/budowa_eco400/eco400budowa.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 a jak z tą komorą zalewową? czy mi też jest takowa potrzebna? na jakiej zasadzie ona działa? EDIT: czy śruba może znajdować się za kadłubem (razem ze sterem oczywiście), jak widziałem w MONO na przykład, czy musi być pod spodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasw328 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Do tego kadłuba silnik bezszczotkowy lepiej dać słabszy, ponieważ ten kadłub niezbyt lubi nadmiar mocy (u mnie pływa na szczotkowcu). Nie potrzebuje komory zalewowej, ponieważ kształt pozwala mu obracać się na dno po wywrotce. To est kadłub miniECO i lepiej będzie pływał ze śrubą pod wodą. Na linku powyżej wymiary są dobre (u mnie tak pływa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 może źle sprecyzowałem - czy śruba może znajdować się za końcem kadłuba, czy musi być pod? mam długi wał, a jak bym dał pod łodzią, a nie za, to silnik byłby na samym dziobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasw328 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 1. Wał można skrócić 2. Śruba tylko pod kadłubem 3. Silnik musi być na samym przodzie, ponieważ jet to potrzebne do prawidłowego wyważenia Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 houston mamy problem: silnik mieści się tylko pod klapką - dalej nie da się go wyciągać, gdy przyjdzie wręga mocująca dlaczego śruba musi być pod kadłubem? co to zmienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 jak zastosujesz kardan pomiędzy wałem na silnikiem to pewnie się zmieści. Jaką masz długość wału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 będzie kardan, oczywiście, a wał mam 185mm. kadłub ma 350mm, przy czym od noska do początku klapki 110mm, a do końca 300mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasw328 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 U mnie jest szczotkowa 400 i wszystko się mieści, a i na chłodzenie miejsce zostaje Kardan w takim modelu nie jest byt dobrym pomysłem... Większość mocy silnika idzie na pokonanie różnicy kątów, więc lepiej jest zastosować sztywne sprzęgło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 stasw328, to prawda co piszesz ale jeśli jakimś cudem Adrianowi się nie mieści tam silnik to może użyć kardanu lub skrócić wał (obstawiał bym to drugie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Dobra... Sprzęgło, mówicie O tym nie słyszałem, bo mówiono mi w sklepie tylko o kardanie za 35 zeta Taki elastyczny, z gumowym łączeniem Czyli lepsze będzie sprzęgło, tak? Czy takie rozwiązanie będzie dobre do tak wysokich obrotów silnika? to jest 2100 obr/V. Wolę się upewnić. EDIT: dobra, ze skróceniem nie będzie problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 powiedzieli Ci o kardanie bo sprzęgła nie mają sprzęgło będzie lepsze, tylko musisz dobrze ustawić kąty na wale napędowym i w silniku (musi być na 0, idealnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Takie na przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasw328 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Możesz poszukać na allegro u modelarzy. Najlepiej żeby były wytoczone z metalu. Silnik do rekreacyjnego pływania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 na allegro nie widzę ale sądzę, że to w modele.sklep będzie dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasw328 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Takiego sprzęgła jeszcze nie widziałem i nie wiem jak się sprawdzi. Jednak co szkodzi spróbować . Wał wklejaj z całością (tzn. silnik wał i wręga silnika naraz) tak aby wszystko było skręcone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 26 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 dzięki za rady w poniedziałek biorę się do roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi