Skocz do zawartości

Silnik szczotkowy - duża awaryjność.Normalka czy mam pecha?


Mars_2000

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jest to mój pierwszy post, to chciałbym serdecznie przywitać się z Wszystkimi Forumowiczami.

 

Modelarstwem RC zajmuję się dopiero od jakiś 3-ech miesięcy i wiem że jestem "chyba nawet jeszcze nie raczkującym niemowlęciem" w kwestii umiejętności i wiedzy z tego zakresu, ale mam nadzieję że systematycznie będę się rozwijał z Waszą nieodzowną pomocą.

 

Zacząłem swoją przygodę od kupnego zestawu RTF. Nie pytajcie jakiego, bo aż wstyd się przyznać...

Niemniej jednak trochę już okiełznałem swojego "czerwonego górnopłata" :wink: i latanie zaczyna przypominać na prawdę trochę latanie, a nie walkę z siłami natury w powietrzu o utrzymanie samolotu w pozycji poziomej i późniejsze lądowanie bez łamania kadłuba czy skrzydeł...

 

No dobra, do rzeczy..mam problem z silnikami szczotkowymi w tym modelu. Otóż w ciągu zaledwie tych 3-ech miesięcy padł mi już 2-gi silnik szczotkowy Multiplex 480 i to dokładnie na tę samą usterkę - zerwana jedna ze szczotek.

Niech ktoś mi podpowie, czy to jest naturalna przypadłość tego typu silników, czy ja mam wyjątkowego pecha. Trudno mi powiedzieć ile miałem wylatanych godzin, kiedy doszło do tych awarii, ale chyba zdecydowanie za mało (tak mi się przynajmniej wydaje).

Czy zdarzające się "twarde" przyziemienia kiedy to czasem śmigło ryje ziemię mogą mieć wpływ na trwałość szczotek ? Wydaję mi się, że ewentualną energię uderzenia zbiera komutator, a nie metalowe sprężynki ze szczotkami.

Pytam, bo zaczynam się mocno zastanawiać (przy obecnych kosztach eksploatacji) nad przejściem na silnik bezszczotkowy.

Czy wówczas mogę liczyć na większą żywotność zestawu napędowego czy dalej będę borykał się z problemami, ale trochę innej natury np. odklejające się magnesy itp...