Skocz do zawartości

odpalanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, a wiec tak jak myslalem mam problem z odpaleniem silnika :D

Posiadam silnik ASP S40AII

panel startowy Graupnera

Fajka zarowa do swiecy (krotka)

smiglo firmy Master Airscrew 9x7

swieca os max 8

paliwo 1% nitro

 

 

no wiec tak, paliwko zatankowane, swieca zalozona, zakladam fajke na swiece...i nic :D

zadnego napiecia, po prostu nic sie nie dzieje, elektryk ze mnie zaden wiec nie wiem

co robie zle, z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi.

 

Przepraszam za brak polskich znakow ale cos mi sie system buntuje.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

no wlasnie swieca w ogole sie nie zarzy, ale paliwo w gazniku jest.

tzn. jak mam naladowac fajke? akku nie jest padniete, mam z auta 92ah i napewno jest dobry.

 

Aha krece rozrusznikiem

 

Edit: Na panelu startowym po zalozeniu fajki na swiece zarowa nie ma zadnego napiecia, ale jak przyloze fajke do silnika to wtedy napiecie jest.

Opublikowano

Czyli żarzysz z panelu, a nie (jak kolega założył) z "fajki z akumulatorkiem".

Sprawdź, czy świeca nie jest spalona (np. omomierzem), ewentualnie po prostu użyj innej świecy. Czy panel nie ma włącznika żarzenia?

Generalnie taka kolejność:

- ustawiasz silnik tuż po sprężaniu (kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż poczujesz opór sprężania),

- żarzenie,

- zamknięta przepustnica,

- kręcisz rozrusznikiem, aż paliwo dojdzie do gaźnika - powinno być widać w rurce ze zbiornika do gaźnika (można przytkać wylot tłumika palcem, żeby było szybciej),

- otwierasz lekko przepustnicę,

- ustawiasz silnik tuż po sprężaniu,

- kręcisz, aż zaskoczy,

- kilkanaście sekund i zdejmujesz żarzenie,

- kolejne kilkanaście sekund na rozgrzanie i próbujesz wkręcać na obroty.

 

PS. To Twoje "napięcie" na panelu to prąd :-). Znaczy, że świeca działa, postępuj wg. powyższego.

 

PS PS. Nie bardzo rozumiem, czym różni się założenie fajki na świecę od przyłożenia do silnika. Może jakieś zdjęcie/rysunek...?

Opublikowano

Ok! Jutro z rana sprobuje krok po kroku to zrobic i zdam relacje.

Jak pisalem elektryk ze mnie zaden.

Dziekuje bardzo za pomoc :)

 

 

Ps. Nie mam jak teraz zrobic zdjecia, w kazdym razie gdy zakladam fajke na swiece to nic sie nie dzieje, a jesli po prostu przyloze fajke z boku silnika, po prostu do jakielkolwiek czesci, chocby do tlumika to na panelu startowym wskazowka napiecia wskakuje na zielone pole.

 

Mam nadzieje ze jakos udalo mi sie to wytlumaczyc :D

Opublikowano

tak jak wyczytalem na forum, 1,2 - 1,5 v

zastanawiam sie czy czasem nie przeoczylem czegos, w sumie to moja pierwsza stycznosc z tym hobby.

Opublikowano

Na moje (niefachowe) oko świeca jest spalona. Wykręć i włóż bezpośrednio w fajkę, po włączeni żarzenia spirala powinna być pomarańczowa.

Nie przykładaj do silnika, prawdopodobnie jakąś magiczną drogą prąd żarzenia przepływa przez korpus silnika, możesz spalić serwa/odbiornik.

Opublikowano

Wykrecilem, swieca w ogole sie nie grzeje, no nic to zostaje mi jutro jechac po nowa swiece, a potem krok po kroku zrobie tak jak napisales.

Dzieki i do jutra!

Opublikowano

cos mi sie zdaje ze przykladasz tymi elementami fajki do silnika co powinienes wlozyc tam swiece.. i robisz zwarcie.. dlatego pokazuje ze jest prad...

 

 

 

diagnoza: spalona swieca

Opublikowano

A więc tak: kupiłem nową świecę, też OS MAX 8.

Włożyłem ją do fajki i wszystko ładnie, pięknie, dałem napięcie około 1,2v ale spirala nie robi się pomarańczowa, po jakim czasie powinna się nagrzać?

Opublikowano

ustaw większy prąd żarzenia a8 to zimna świeca i wymaga większego prądu do żarzenia się na jasno. Po prostu przekręć pokrętło na panelu w stronę plusa i zobaczysz ze będzie się żarzyło.

Opublikowano

wsadź wykręconą świecę w fajkę i podłącz zasilanie i kręć jak się zrobi pomarańczowa to znaczy ze to ten prąd :) Panele są rożne u mnie a8 żarzy sie dopiero pod koniec skali potencjometru a a3 na samym początku muszę pamiętać gdzie mam jaką świece bo inaczej pale te cieplejsze.

Opublikowano

Żarzy!! Dopiero w połowie skali ale jednak :D

Dzięki wielkie!! To teraz czas na odpalenie silnika :)

Ciekawe ile tu będę mieć problemów :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.