Misha Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Witam, a wiec tak jak myslalem mam problem z odpaleniem silnika Posiadam silnik ASP S40AII panel startowy Graupnera Fajka zarowa do swiecy (krotka) smiglo firmy Master Airscrew 9x7 swieca os max 8 paliwo 1% nitro no wiec tak, paliwko zatankowane, swieca zalozona, zakladam fajke na swiece...i nic zadnego napiecia, po prostu nic sie nie dzieje, elektryk ze mnie zaden wiec nie wiem co robie zle, z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi. Przepraszam za brak polskich znakow ale cos mi sie system buntuje. Pozdrawiam
mkrawcz1 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 1. Wykręć świecę i zobacz, czy się żarzy. 2. Zobacz, czy paliwo dochodzi do gaźnika. Czym kręcisz?
robraf Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 naladuj fajke... sprawdz czy akku nie jest padniete
Misha Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 no wlasnie swieca w ogole sie nie zarzy, ale paliwo w gazniku jest. tzn. jak mam naladowac fajke? akku nie jest padniete, mam z auta 92ah i napewno jest dobry. Aha krece rozrusznikiem Edit: Na panelu startowym po zalozeniu fajki na swiece zarowa nie ma zadnego napiecia, ale jak przyloze fajke do silnika to wtedy napiecie jest.
mkrawcz1 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Czyli żarzysz z panelu, a nie (jak kolega założył) z "fajki z akumulatorkiem". Sprawdź, czy świeca nie jest spalona (np. omomierzem), ewentualnie po prostu użyj innej świecy. Czy panel nie ma włącznika żarzenia? Generalnie taka kolejność: - ustawiasz silnik tuż po sprężaniu (kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż poczujesz opór sprężania), - żarzenie, - zamknięta przepustnica, - kręcisz rozrusznikiem, aż paliwo dojdzie do gaźnika - powinno być widać w rurce ze zbiornika do gaźnika (można przytkać wylot tłumika palcem, żeby było szybciej), - otwierasz lekko przepustnicę, - ustawiasz silnik tuż po sprężaniu, - kręcisz, aż zaskoczy, - kilkanaście sekund i zdejmujesz żarzenie, - kolejne kilkanaście sekund na rozgrzanie i próbujesz wkręcać na obroty. PS. To Twoje "napięcie" na panelu to prąd :-). Znaczy, że świeca działa, postępuj wg. powyższego. PS PS. Nie bardzo rozumiem, czym różni się założenie fajki na świecę od przyłożenia do silnika. Może jakieś zdjęcie/rysunek...?
Misha Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Ok! Jutro z rana sprobuje krok po kroku to zrobic i zdam relacje. Jak pisalem elektryk ze mnie zaden. Dziekuje bardzo za pomoc Ps. Nie mam jak teraz zrobic zdjecia, w kazdym razie gdy zakladam fajke na swiece to nic sie nie dzieje, a jesli po prostu przyloze fajke z boku silnika, po prostu do jakielkolwiek czesci, chocby do tlumika to na panelu startowym wskazowka napiecia wskakuje na zielone pole. Mam nadzieje ze jakos udalo mi sie to wytlumaczyc
Malker Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Być może świeca spalona. Ile Volt próbowałeś podłączyć pod świece?
Misha Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 tak jak wyczytalem na forum, 1,2 - 1,5 v zastanawiam sie czy czasem nie przeoczylem czegos, w sumie to moja pierwsza stycznosc z tym hobby.
mkrawcz1 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Na moje (niefachowe) oko świeca jest spalona. Wykręć i włóż bezpośrednio w fajkę, po włączeni żarzenia spirala powinna być pomarańczowa. Nie przykładaj do silnika, prawdopodobnie jakąś magiczną drogą prąd żarzenia przepływa przez korpus silnika, możesz spalić serwa/odbiornik.
Misha Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Wykrecilem, swieca w ogole sie nie grzeje, no nic to zostaje mi jutro jechac po nowa swiece, a potem krok po kroku zrobie tak jak napisales. Dzieki i do jutra!
robraf Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 cos mi sie zdaje ze przykladasz tymi elementami fajki do silnika co powinienes wlozyc tam swiece.. i robisz zwarcie.. dlatego pokazuje ze jest prad... diagnoza: spalona swieca
Misha Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 A więc tak: kupiłem nową świecę, też OS MAX 8. Włożyłem ją do fajki i wszystko ładnie, pięknie, dałem napięcie około 1,2v ale spirala nie robi się pomarańczowa, po jakim czasie powinna się nagrzać?
Jedrula Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Po paru sekundach, a z czego zasilasz bo może wydajność jest za mała.
Jedrula Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 po podłączeniu od razuNo nie do końca czasami zajmuje ze 3 sekundy, zależy z czego zasilamy.
Misha Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 mam podłączony panel startowy do akumulatora, świeca się grzeje ale spirala nie żarzy na pomarańczowo.
solainer Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 ustaw większy prąd żarzenia a8 to zimna świeca i wymaga większego prądu do żarzenia się na jasno. Po prostu przekręć pokrętło na panelu w stronę plusa i zobaczysz ze będzie się żarzyło.
Misha Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 a jaki maximum prąd mogę ustawić? To moja druga świeca i nie chciałbym jej znowu spalić ?!
solainer Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 wsadź wykręconą świecę w fajkę i podłącz zasilanie i kręć jak się zrobi pomarańczowa to znaczy ze to ten prąd Panele są rożne u mnie a8 żarzy sie dopiero pod koniec skali potencjometru a a3 na samym początku muszę pamiętać gdzie mam jaką świece bo inaczej pale te cieplejsze.
Misha Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Żarzy!! Dopiero w połowie skali ale jednak Dzięki wielkie!! To teraz czas na odpalenie silnika Ciekawe ile tu będę mieć problemów
Rekomendowane odpowiedzi