Skocz do zawartości

odpalanie silnika


Misha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, a wiec tak jak myslalem mam problem z odpaleniem silnika :D

Posiadam silnik ASP S40AII

panel startowy Graupnera

Fajka zarowa do swiecy (krotka)

smiglo firmy Master Airscrew 9x7

swieca os max 8

paliwo 1% nitro

 

 

no wiec tak, paliwko zatankowane, swieca zalozona, zakladam fajke na swiece...i nic :D

zadnego napiecia, po prostu nic sie nie dzieje, elektryk ze mnie zaden wiec nie wiem

co robie zle, z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi.

 

Przepraszam za brak polskich znakow ale cos mi sie system buntuje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie swieca w ogole sie nie zarzy, ale paliwo w gazniku jest.

tzn. jak mam naladowac fajke? akku nie jest padniete, mam z auta 92ah i napewno jest dobry.

 

Aha krece rozrusznikiem

 

Edit: Na panelu startowym po zalozeniu fajki na swiece zarowa nie ma zadnego napiecia, ale jak przyloze fajke do silnika to wtedy napiecie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żarzysz z panelu, a nie (jak kolega założył) z "fajki z akumulatorkiem".

Sprawdź, czy świeca nie jest spalona (np. omomierzem), ewentualnie po prostu użyj innej świecy. Czy panel nie ma włącznika żarzenia?

Generalnie taka kolejność:

- ustawiasz silnik tuż po sprężaniu (kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż poczujesz opór sprężania),

- żarzenie,

- zamknięta przepustnica,

- kręcisz rozrusznikiem, aż paliwo dojdzie do gaźnika - powinno być widać w rurce ze zbiornika do gaźnika (można przytkać wylot tłumika palcem, żeby było szybciej),

- otwierasz lekko przepustnicę,

- ustawiasz silnik tuż po sprężaniu,

- kręcisz, aż zaskoczy,

- kilkanaście sekund i zdejmujesz żarzenie,

- kolejne kilkanaście sekund na rozgrzanie i próbujesz wkręcać na obroty.

 

PS. To Twoje "napięcie" na panelu to prąd :-). Znaczy, że świeca działa, postępuj wg. powyższego.

 

PS PS. Nie bardzo rozumiem, czym różni się założenie fajki na świecę od przyłożenia do silnika. Może jakieś zdjęcie/rysunek...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok! Jutro z rana sprobuje krok po kroku to zrobic i zdam relacje.

Jak pisalem elektryk ze mnie zaden.

Dziekuje bardzo za pomoc :)

 

 

Ps. Nie mam jak teraz zrobic zdjecia, w kazdym razie gdy zakladam fajke na swiece to nic sie nie dzieje, a jesli po prostu przyloze fajke z boku silnika, po prostu do jakielkolwiek czesci, chocby do tlumika to na panelu startowym wskazowka napiecia wskakuje na zielone pole.

 

Mam nadzieje ze jakos udalo mi sie to wytlumaczyc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje (niefachowe) oko świeca jest spalona. Wykręć i włóż bezpośrednio w fajkę, po włączeni żarzenia spirala powinna być pomarańczowa.

Nie przykładaj do silnika, prawdopodobnie jakąś magiczną drogą prąd żarzenia przepływa przez korpus silnika, możesz spalić serwa/odbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadź wykręconą świecę w fajkę i podłącz zasilanie i kręć jak się zrobi pomarańczowa to znaczy ze to ten prąd :) Panele są rożne u mnie a8 żarzy sie dopiero pod koniec skali potencjometru a a3 na samym początku muszę pamiętać gdzie mam jaką świece bo inaczej pale te cieplejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.