qbapfmrc Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 cześć, ja też jestem jeszcze "zielony" bo na razie latałem tylko 3x swoim ASW 28, ale objawy przechyłu w lewo miałem podobne, nie wiem jeszcze jaka jest przyczyna ale moze dziś mi się uda coś ustalić bo wybieram się do Kobylnicy. Na pewno jednak model nie jest idealny w konstrukcji. Ja np miałem przechylony statecznik pionowy o ok 5-10 stopni. Miałem też krzywe skrzydła, tzn nie były one prostopadłe do osi kadłuba, patrząc od przodu na model. Musiałem wkleić kawałek balsy. Generalnie popatrz na niego z przodu, z boku itd. sprawdź zeby wszystko było proste. Wypróbuj stery najpierw na ziemi a jeśli nie wracają co pozycji zerowej (ja tak miałem ze sterem wysokości) to ustaw je "ręcznie" w neutralnej - tak jak pisze w instrukcji. Ja mam baterie zalecaną do tego modelu http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3568,asw-28-pakiet-1100-mah-7-4-v-pelikan ale i tak musiałem go dociążyć zwykłą śrubką ok 4 cm dłg, na ogonie. W poście "kolejny ASW 28" opisałem też kilka swoich usprawnień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 mnie tylko jedno nie pasuje. Jak model wyrzucony z reki moze przeleciec 3-4 metry???? Moze tak boisz sie o model ze po prostu za slabo rzucasz i model nie leci nawet z predkoscia minimalna czyli leci ponizej predkosci przeciagniecia i nic dziwnego ze spada. Naped jesli jest slaby ( nie wnikam z jakich powodow ) tez tu nic nie pomoze jesli rzucasz za slabo. Jedyne rozwiazanie to zanim rozwalisz model to skontaktuj sie z jakims doswiadczonym modelarzem co pomorze. Najlepiej umiesc jakikolwiek film z tych prob.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 ja mam ten sam problem z ASW tzn przekreca mi sie w lewo tuż po starcie - trzeba najpierw dać gaz na max, potem rzucić go mocno prosto przed siebie i od razu skręcać lotkami w prawo i powoli się wznosić. Latać wprawdzie się da, ale cały czas latam w kółko w lewą stronę - jak chcę lecieć prosto to muszę mieć wychylone lotki min do połowy w prawo. Wiec skret w prawo jest prawie niemożliwy. Rafciu napisał ze oś silnika musi być lekko ukosnie w prawo w stos. do osi samolotu - dlaczego? czemu nie powinna być równoległa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 temu nie powinna byc rownolegla ze kazdej akcji towarzyszy reakcja tyle ze o zwrocie przeciwnym. Smiglo sie kreci w jedna strone to model chce sie krecic w przeciwna , a ze jest wiekszy to robi to slabiej. Dlatego na silniku model chce skrecac w lewo bo w lewo sie przechyla . skierowanie osi silnika o 2,3 stopnie w prawo zapobiega temu efektowi. Dzieki temu model i na silniku i bez leci prosto - PROSTE? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabul Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Model dobrze wyważony i wytrymowany powinien lecieć prosto i daleko, po wyrzuceniu go z ręki. Mój, własnej konstrukcji motoszybowiec tez początkowo skręcał i walił w grunt. Stwierdziłem, że model leciał na kątach krytycznych. Po przesunięciu do przodu pakietu i ustawieniu SW, SK i lotek w neutrum, bez napedu i braku wiatru model przeleciał ok. 100 m. przy leciutkim spadku terenu. W nastepnych lotach sterowałem modelem nie używając silnika. i obeszło się bez sensacji. Trzeba wyrzucać mocno i poziomo :idea: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakis_cro Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 lać wprawdzie się da, ale cały czas latam w kółko w lewą stronę - jak chcę lecieć prosto to muszę mieć wychylone lotki min do połowy w prawo. A to lewe skrzxydło nie było przypadkiem naprawiane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 no właśnie nie - nie miałem jeszcze żadnej kraksy. Ale spróbuje jeszcze je wyważyć i zobaczyć czy nie jest z jakiegoś powodu cięższe (moze jaki błąd fabryczny). moze sprawdzę też jeszcze raz wszystkie stery. ale zauważyłem jeszcze jedną rzecz: patrząc z góry, od tyłu, na przód modelu, śmigło (obie łopatki) są równoległe do osi poprzecznej kadłuba, a gdy obrócę je o 180 stopni to prawa łopatka jest bliżej tej osi niż lewa, kołpak tak samo jest trochę skrzywiony, ale nie wiem czy to nie jest ten wykłon silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi