qbapfmrc Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 cześć, ja też jestem jeszcze "zielony" bo na razie latałem tylko 3x swoim ASW 28, ale objawy przechyłu w lewo miałem podobne, nie wiem jeszcze jaka jest przyczyna ale moze dziś mi się uda coś ustalić bo wybieram się do Kobylnicy. Na pewno jednak model nie jest idealny w konstrukcji. Ja np miałem przechylony statecznik pionowy o ok 5-10 stopni. Miałem też krzywe skrzydła, tzn nie były one prostopadłe do osi kadłuba, patrząc od przodu na model. Musiałem wkleić kawałek balsy. Generalnie popatrz na niego z przodu, z boku itd. sprawdź zeby wszystko było proste. Wypróbuj stery najpierw na ziemi a jeśli nie wracają co pozycji zerowej (ja tak miałem ze sterem wysokości) to ustaw je "ręcznie" w neutralnej - tak jak pisze w instrukcji. Ja mam baterie zalecaną do tego modelu http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3568,asw-28-pakiet-1100-mah-7-4-v-pelikan ale i tak musiałem go dociążyć zwykłą śrubką ok 4 cm dłg, na ogonie. W poście "kolejny ASW 28" opisałem też kilka swoich usprawnień.
rapier Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 mnie tylko jedno nie pasuje. Jak model wyrzucony z reki moze przeleciec 3-4 metry???? Moze tak boisz sie o model ze po prostu za slabo rzucasz i model nie leci nawet z predkoscia minimalna czyli leci ponizej predkosci przeciagniecia i nic dziwnego ze spada. Naped jesli jest slaby ( nie wnikam z jakich powodow ) tez tu nic nie pomoze jesli rzucasz za slabo. Jedyne rozwiazanie to zanim rozwalisz model to skontaktuj sie z jakims doswiadczonym modelarzem co pomorze. Najlepiej umiesc jakikolwiek film z tych prob..
qbapfmrc Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 ja mam ten sam problem z ASW tzn przekreca mi sie w lewo tuż po starcie - trzeba najpierw dać gaz na max, potem rzucić go mocno prosto przed siebie i od razu skręcać lotkami w prawo i powoli się wznosić. Latać wprawdzie się da, ale cały czas latam w kółko w lewą stronę - jak chcę lecieć prosto to muszę mieć wychylone lotki min do połowy w prawo. Wiec skret w prawo jest prawie niemożliwy. Rafciu napisał ze oś silnika musi być lekko ukosnie w prawo w stos. do osi samolotu - dlaczego? czemu nie powinna być równoległa ?
rapier Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 temu nie powinna byc rownolegla ze kazdej akcji towarzyszy reakcja tyle ze o zwrocie przeciwnym. Smiglo sie kreci w jedna strone to model chce sie krecic w przeciwna , a ze jest wiekszy to robi to slabiej. Dlatego na silniku model chce skrecac w lewo bo w lewo sie przechyla . skierowanie osi silnika o 2,3 stopnie w prawo zapobiega temu efektowi. Dzieki temu model i na silniku i bez leci prosto - PROSTE?
Tabul Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Model dobrze wyważony i wytrymowany powinien lecieć prosto i daleko, po wyrzuceniu go z ręki. Mój, własnej konstrukcji motoszybowiec tez początkowo skręcał i walił w grunt. Stwierdziłem, że model leciał na kątach krytycznych. Po przesunięciu do przodu pakietu i ustawieniu SW, SK i lotek w neutrum, bez napedu i braku wiatru model przeleciał ok. 100 m. przy leciutkim spadku terenu. W nastepnych lotach sterowałem modelem nie używając silnika. i obeszło się bez sensacji. Trzeba wyrzucać mocno i poziomo :idea:
kakis_cro Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 lać wprawdzie się da, ale cały czas latam w kółko w lewą stronę - jak chcę lecieć prosto to muszę mieć wychylone lotki min do połowy w prawo. A to lewe skrzxydło nie było przypadkiem naprawiane?
qbapfmrc Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 no właśnie nie - nie miałem jeszcze żadnej kraksy. Ale spróbuje jeszcze je wyważyć i zobaczyć czy nie jest z jakiegoś powodu cięższe (moze jaki błąd fabryczny). moze sprawdzę też jeszcze raz wszystkie stery. ale zauważyłem jeszcze jedną rzecz: patrząc z góry, od tyłu, na przód modelu, śmigło (obie łopatki) są równoległe do osi poprzecznej kadłuba, a gdy obrócę je o 180 stopni to prawa łopatka jest bliżej tej osi niż lewa, kołpak tak samo jest trochę skrzywiony, ale nie wiem czy to nie jest ten wykłon silnika...
Rekomendowane odpowiedzi