Skocz do zawartości

ASW 28 kraksy po starcie Proszę o pomoc :(


Zielony
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zakupiłem ASW 28 z HobbyKing. Byłem dzisiaj na pierwszym oblocie, niestety nieudany. Po wyrzuceniu samolotu w każdy możliwy sposób samolot spadał i przekręcał się w lewo. Po wypuszczeniu samolotu bez włączonego silnika samolot spadał bo 3-4 metrach. Bateria w samolocie to http://www.helipad.pl/pak...v_20c-3630.html czy nie jest za ciężka dla tego samolotu. Po daniu max obrotów silnika model nie chciał lecieć do góry.

 

Z góry Dzięki Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bateria jest idealna do tego samolotu .Proponuję wyważyć odpowiednio szybowiec i żeby stery były równe . Jak to nie pomoże to przyczyną może być nie odpowiedni wykłon i skłon silnika .Ja wczoraj pierwszy raz poleciałem ASW 15 też bez wykłonu silnika i cały czas mi skręcał ,ale teraz dałem już podkładki i powinno być ok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ta bateria http://www.helipad.pl/pakiet_max_force_1100mah_111v_20c-3630.html

 

Teraz jak sprawdzałem jeszcze raz to silnik odpalił dałem na max obroty to po chwili obroty się zmniejszają do zera. Może problem leży po stronie baterii niby jest naładowana ale posiadam najtańszą ładowarkę hobbyking więc pewnie nie bardzo można jej wierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tą taką ładowarkę z przezroczystą niebieska obudowa, to dopiero jak zgaśnie zielona lampka to pakiet jest naładowany.

 

Ale objawy z tym zmniejszaniem obrotów, to książkowo pasują do zbyt mało wydajnego pakietu.

 

Rozumiem że model wyrzucasz przed siebie a nie do góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrodlo zasilania to jedno, ale generalnie opisane tutaj zachowanie modelu wskazuje na jego niewlasciwa regulacje. Akurat te zestawy znane sa z, nazwijmy to, sporych dysproporcji wagowych i geometrycznych. U nas zdarzalo sie juz, ze na przyklad roznica ciezaru obu polowek plata siegala kilkudziesieciu gram. Tym dokladniej nalezy sprawdzic geometrie i wywazenie tego modelu oraz troskliwie go oblatac, traktujac bardziej jako prototyp, anizeli sprawdzony zestaw. Ale model ten, nawet dobrze oblatany i uregulowany, zawsze bedzie charakteryzowal sie troche niewdziecznymi wlasciwosciami - to lezy w jego naturze.

 

Starałem się pod wiatr ale wczoraj na polu próżno było go szukać.

Moim skromnym zdaniem, to dobrze. Obecnosc wiatru jednak troche utrudnia oblatywanie i regulacje modelu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wypuścić model bez silnika. Tzn. bez włączonego silnika, nie zdemontowanego... ;)

Model tak wypuszczony powinien polecieć prosto, stale i równo opadając - bez pompowania lub nadmiernego zadzierania (i bez pomocy z tytułu sterowania).

Jeżeli to osiągniesz - to masz dobrze wyważony i ustawiony model. Będziesz się mógł zająć silnikiem.

Pakiet możesz sprawdzić w każdej chwili zwykłym miernikiem napięcia, nawet takim za 10zł z promocji.

 

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRYevaYus01-os_G5Pvsxw45LEzxiMpJbiqQmDgmtF8TT3Ut8DAFA

 

Mierzysz napięcie na głównych zaciskach, a potem na złączu serwisowym, na poszczególnych celach. Napięcie główne ma być sumą napięć cel (dla pakietu naładowanego 4,2V na celę), a napięcie cel powinno być równe i mieścić się w przedziale 4,2V (naładowany) do 3V (rozładowany)

I to już bardzo dużo mówi o kondycji pakietu - w każdym razie więcej niż to czy pali się zielona dioda, czy nie. ;)

Wyłączanie zasilania silnika, sugeruje że pakiet nie jest do końca sprawny - regulator odcina zasilanie napędu, żeby zostawić energię dla serw i odbiornika (na lądowanie).

 

Mając wyważony model, ze sprawdzonym pakietem - przejdź do ustawiania silnika.

Ale nie ma co tego ustawiać, jak nie masz wyważonego modelu i sprawnego zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez włączonego silnika samolot spadał bo 3-4 metrach

jak to rozumieć? Pojęcie "spadał" jest trochę mało precyzyjne, może opisz jak model się zachowuje bo tak to masa postów i nic z tego nie wynika.

Napisz czy przechyla się w dół i wali dziobem w ziemię, czy leci do góry, zatrzymuje się na chwilę i dopiero wali się w dół, czy może obraca się względem swojej podłużnej osi na któryś bok i upada na skrzydło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee... to czyj to model bo widzę odpowiedź od innej osoby niż autor wątku?! Swoją drogą jak się ma "łagodne opadanie" do "spadał po 3-4 metrach"?

Zalezy, z jakiej wysokosci rzucal... :mrgreen:

Teraz powaznie - ja tez juz przestalem rozumiec, o co tutaj biega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam na przeciążony przód i źle wkręcone łoże. Może ściągać na lewo gdy silnik i/lub jego łoże jest odchylone o kilka stopni w lewo zamiast w prawo, może też zbyt w dół.

Miałem tak w modelu Cessny Pelikana. Strasznie znosiło ją w lewo i nie mogłem tego wyregulować w locie trymerami. Okazało się że łoże było źle ustawione. Poprawienie pomogło i lata bajecznie

 

Nie wiem czy to pomoże w zrozumieniu mojego opisu, ale jeżeli kreska | jest osią wzdłuż modelu, a ty masz silnik wkręcony \| mniej więcej tak (oś silnika to ta kreska pod ukośna)

Oś powinna być tak |/ +-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.