Skocz do zawartości

przegrzewanie silnika Emax GF2215/20


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

posiadając Silnik Emax GF2215/20 zauważyłem ze zaczyna mi sie strasznie przegrzewac.

zaliczyłem nim kreta i kilka mniejszych. Aż w koncu niepodejrzewajac niczego poszedłem na łączke. wszystko podłaczone i sprawdzam serwa ,silnik niby wszytsko ok. pusciłem model wszystko ok a po ok 15-20sek silnik staje a samolot ...

i wtedy zobaczyłem ze jest silnik gorący i kable równiez.A najbardziej jakby strator.

sprawdzilem na kilku regulatorach i roznym zasilaniu silnik sie przegrzewa nawet na 1/3 przepustnicy po ok 20-30 sek. smiglo jest takie jak jest zalecane. zreszta patrzyłem i na innych i wszytko sie powtarza...i tu pytanie jaka moze byc przyczyna???

Opublikowano

Ciekawa sprawa bo ja mam emax 2215\09 i też mam taki problem po kilku min lotu nie idzie dotknąć ślinika,zamontowane śmigło zalecane przez producenta 11x3.8

Opublikowano

Ten typ tak nie ma. Ten typ dostaje za duże śmigło. Jest to mały silnik z dość duzym kv. Trzeba pamiętać, że duża średnica śmigła stanowi rzeczywiste obciążenie silnika. Skok ma znaczenie dosyć małe, a w locie jeszcze mniejsze. Zresztą nie sądzę, by producent do takiego silniczka zalecał jedenastocalowe śmigło. Zmniejsz średdnicę i przestanie się grzać.

Opublikowano

No tak, producent zaleca 10x5.

Ale przecież

... silnik sie przegrzewa nawet na 1/3 przepustnicy po ok 20-30 sek. smiglo jest takie jak jest zalecane. ...

Opublikowano

latalem tez na 9x5 i to samo . a nawet i bez i efekt podobny caly strator gorący :evil:

Opublikowano

latalem tez na 9x5 i to samo . a nawet i bez smigla i efekt podobny caly strator gorący i kable do regla nie moglem odczepic bo takie byly gorace:evil:

Opublikowano

zauważyłem jeszcze ze czasem silnik sie nie kręci tylko drga , jakby nie lapala 1 faza a potem dalej kreci.

Opublikowano

Kolega dostarczył mi 3 spalone e-maxy 2822 .wszystkie (4)zakupił za jednym zamachem wysyłkowo na jebaju . Silniki opisane 2- 3 s ale pomiar ostatniej całej 4 sztuki wykazał że na zalecanym śmigle (dla 3S )już na 2S prąd osiągał graniczną wartość .

Na 3S silnik brał 60% ponad maximum .

 

I teraz można zadać pytanie czy to pomyłka producenta czy celowe działanie bo silników tylko na 2S sprzedał by mniej.....

Niestety można się tylko domyślać

Opublikowano

Podejrzewam, że masz felerny egzemplarz. Mam taki sam silnik w motoszybowcu rozp. 1,6m, 830 gramów, śmigło Graupner cam folding prop 9x6 przy rozstawie pinów 48mm. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Na akumulatorze 3S 1,6Ah (drugi mam 1,7Ah) model drze 45 stopni w górę i wystarcza na około 10 wzniesień na kilkaset metrów. Silnik jest osłonięty normalnym kołpakiem (nie turbo), tylko od spodu w kadłubie mam otwór chłodzący.

Opublikowano

yhy no moze a czy jest mozliwosc jakiejs reklamacji? dodam ze kupilem go w abc-rc.

Opublikowano

Na pewno warto zapytać i wysłać do sprawdzenia. A sprawdzałeś czy łożyska nie są zatarte?

Czy przy kręceniu wałem nie ma oporu? Oczywiście poza oporem, jaki powodują magnesy.

Opublikowano

Sprawdziłem i wszytsko jest ok. zreszta ten silnik smigal tylko z ok 5-7min.takze prawie nowka. no ale problem jest :x

edit.

wydaje sie jze chyba jedno uzwojenie sie oderwało bo zachowuje sie jeszcze jakby nie łapał czasem 1 fazy a jak złapie juz to sie przegrzewa. czy to moze byc ten mankament?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.