Skocz do zawartości

przegrzewanie silnika Emax GF2215/20


pyton

Rekomendowane odpowiedzi

posiadając Silnik Emax GF2215/20 zauważyłem ze zaczyna mi sie strasznie przegrzewac.

zaliczyłem nim kreta i kilka mniejszych. Aż w koncu niepodejrzewajac niczego poszedłem na łączke. wszystko podłaczone i sprawdzam serwa ,silnik niby wszytsko ok. pusciłem model wszystko ok a po ok 15-20sek silnik staje a samolot ...

i wtedy zobaczyłem ze jest silnik gorący i kable równiez.A najbardziej jakby strator.

sprawdzilem na kilku regulatorach i roznym zasilaniu silnik sie przegrzewa nawet na 1/3 przepustnicy po ok 20-30 sek. smiglo jest takie jak jest zalecane. zreszta patrzyłem i na innych i wszytko sie powtarza...i tu pytanie jaka moze byc przyczyna???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak nie ma. Ten typ dostaje za duże śmigło. Jest to mały silnik z dość duzym kv. Trzeba pamiętać, że duża średnica śmigła stanowi rzeczywiste obciążenie silnika. Skok ma znaczenie dosyć małe, a w locie jeszcze mniejsze. Zresztą nie sądzę, by producent do takiego silniczka zalecał jedenastocalowe śmigło. Zmniejsz średdnicę i przestanie się grzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dostarczył mi 3 spalone e-maxy 2822 .wszystkie (4)zakupił za jednym zamachem wysyłkowo na jebaju . Silniki opisane 2- 3 s ale pomiar ostatniej całej 4 sztuki wykazał że na zalecanym śmigle (dla 3S )już na 2S prąd osiągał graniczną wartość .

Na 3S silnik brał 60% ponad maximum .

 

I teraz można zadać pytanie czy to pomyłka producenta czy celowe działanie bo silników tylko na 2S sprzedał by mniej.....

Niestety można się tylko domyślać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że masz felerny egzemplarz. Mam taki sam silnik w motoszybowcu rozp. 1,6m, 830 gramów, śmigło Graupner cam folding prop 9x6 przy rozstawie pinów 48mm. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów. Na akumulatorze 3S 1,6Ah (drugi mam 1,7Ah) model drze 45 stopni w górę i wystarcza na około 10 wzniesień na kilkaset metrów. Silnik jest osłonięty normalnym kołpakiem (nie turbo), tylko od spodu w kadłubie mam otwór chłodzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i wszytsko jest ok. zreszta ten silnik smigal tylko z ok 5-7min.takze prawie nowka. no ale problem jest :x

edit.

wydaje sie jze chyba jedno uzwojenie sie oderwało bo zachowuje sie jeszcze jakby nie łapał czasem 1 fazy a jak złapie juz to sie przegrzewa. czy to moze byc ten mankament?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.