Lisu Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Moj extrim juz gotowy pozniej dodam fotki a teraz mam bardzo glupie pytanie :oops: :oops: :oops: :oops: mam silnik dylasky xm3530CA 14T i zlozylem wszystko do kupy i chodzi jak marzenie tylko ze kreci sie nie w ta strone :? :? instrukvcja jest po angielsku i niewiele z niej rozumie a w necie nic nie moge znales czy zeby to zmienic musze przeprogramowac regulator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Zamień dowolne 2 kabelki miejscami pomiędzy reglem ,a silnikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisu Posted August 22, 2007 Author Share Posted August 22, 2007 no i chyba spalil mi sie regiel podlaczylem wszystko normalnie jak wczesnij i zniemilem tak jak pisal tomek dwa kable laczace regiel z silnikime i podlaczylem zasilanie i nagle jedno serwo zaczelo swirowac a z regla poszedl dymek a ja w szoku odlaczylem zasilanie poczekalem chwile i podlaczylem sam silnik bez serw i to samo regel normalnie daje sygnal dzwiekowy ze jest gotowy i ze niby wszytsko jest ok i nagla znowu dymek co robic Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemique Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 A miales wlaczona aparature ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisu Posted August 22, 2007 Author Share Posted August 22, 2007 a no mialem wlasnie wczesniej wysztko bylo ok najpierw to srvo zaczelo swirowac a podlaczylem je pierwszy raz silnik krecil wkolko a potem z regla dymek i koniec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_F3J Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 a czy czasem zle nie podlączyłeś zasilania ? tzn + do - a - do + ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisu Posted August 22, 2007 Author Share Posted August 22, 2007 wydaje mi sie ze nie wszystko bylo niby dobrze chociaz glowy nie daje ze czegos zle nie podlaczylem teraz regiel sie strasznie grzeje i nie kreci silnikiem tylko daej sygnal dzwiekowy ze cos jest nie tak cos ewidentnie sie saplilo i tu pytanie jakie sa mozliwosci naprawy lub reklamacji regiel kupilem w nastiku ,podejmuja sie oni serwisowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisu Posted August 22, 2007 Author Share Posted August 22, 2007 no i juz wszystko wiadomo to moja wina zle podlaczylem aku poszly 2 tranzystory mam nadzieje ze tylko one bo jesli procesor tez to sie zalamie zobaczymy co da sie zdzialac jesli ma ktos jakies rady to prosze na pw zeby nie zasmiecac tego watku nie potrzebnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisu Posted August 24, 2007 Author Share Posted August 24, 2007 musze prosic o pomoc od 2 dni usilmnie poszukuje tranzystorow ktore spalily sie w moim reglu i nic w moim miescie sa nie dostepne a w sklepach internetowych ktorych linki znalazlem na forum tez nie moge znalesc moze zle szukam?? jesli ktos wie gdzie moge dostac takie tranzystorki bardzo prosze o pomoc na tranzystorkach widnieje taki opis IOR P652M Y4T4 F7805Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 http://boss.iele.polsl.gliwice.pl/pdf/International_Rectifier/irf7805.pdf tu jest opis tego tranzystorka.Raczej ciężko będzie go kupić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisu Posted August 24, 2007 Author Share Posted August 24, 2007 dzieki slawku za szybka odpowiedz niestety czulem ze bedzie ciezko ze znalezieniem takiego tranzystora niecieszy mnie to zbytnio moze ktos wie gdzie cos takeigo dostane jesli nie bede musil siegnoac do portwela co zrobic za glupote trzeba placic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 Może ktoś ma zwalony regler a w nim dobre tranzystory,trzeba poszukać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr56 Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Cześć Bardzo podobny w parametrach jest IRF7413 oraz IRF7455 dostępne w TME, sprawdż tylko napięcie bramki bo dziś mi sieć ślimaczy i nie mam jak dojść do PDFów teych tranzystorów Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisu Posted August 31, 2007 Author Share Posted August 31, 2007 a wiec tranzystory zakupione po radzie na pw od h3nry padlo na IRF7455PBF z racji ze dopiero dzisiaj wrocilem z tygodniowego wyjazdu do pracy w wawie dopiero teraz za to sie wezme i zadm relacje czy regiel zyje mam nadzieje ze bedzie wszytsko ok bo extrim czeka na oblot dzieki wielkie wszytskim za pomoc i zainteresowanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisu Posted September 2, 2007 Author Share Posted September 2, 2007 a wiec sukces regiel dziala wszytsko jest w pozadku programuje sie normalnie nie ma najmniejszych problemow kamien spadl mi z serca teraz tylko oblatac extrima ale pogoda nie dopisuje jeszcze raz dziekuje wszytskim za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
FX Posted September 4, 2007 Share Posted September 4, 2007 akumulatorki odwrotnie ? Zastosuj złacza typu "bananki" naprzemiennie, i nie ma szans na pomyłke nawet po ciemku. Przelączanie faz silnika jest zupełnie bezpieczne i mozna tam dowolnie wpinac kable. Jedynie trzebaby wylaczyć zasilanie, bo regulator moze zgłupieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aeron1 Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Mój regulator MGM 12 easy padł :oops: po działaniu jak w temacie i nie chodzi mi o rady jak tego uniknąć lecz czy przypadkiem nie ma ktoś tranzystora IRF 7425, tyle mi się udało ustalić ( BEC działa napięcie 4,89V po podłączeniu do odbiornika dioda zielona miga 1 raz i silnik daje sygnał gotowości do pracy przy dodawaniu gazu próbuje ruszyć ale widać że coś jest źle z jedną fazą). Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymon_wolebez Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 Witam Przytrafił mi sie podobny problem z regulatorem. Składając Easy Stara testowałem naped. I zong :!: :!: :!: zamiast społowic kadłub mam zmartwienie. Wydałem sporo z wypłaty na modelik . Regulator sprawował sie bardzo dobrze z dzwonkiem Silnik 3f B2410-9Y outrunner . Dzis terstowałem nowy silnik Silnik 3f 2830-35 50g outrunner do modeli pylon/heli własnie wysokoobrotowy na smigle APC 6x4. Po pierwszym podłączeiu banan na twarzy, ładnie zamiatał spore obroty. Wiec troszke pogazowałem i postanowiłem zmienic obroty z pchającego na ciągnący. Puki co wszystko oki ładnie ciągnie az z łap mocowanko rwie (APC łatwo rozcina rece :x ale czego sie nierobi do testów). I znowy test na pchające docelowe zastosowanie. Tylko juz tym razem zaczął sie grzac regiel-brak strumienia powietrza w tej kofiguracji( ale to dosłownie w sekundach). Odłączyłem wszystko do wystudzenia. Mysl padła ze oki powinno byc zabezpieczenie termiczne. Po ponownym podłączeniu bark pisków logowania :?: :?: :?: ale BEC działą. Pare prób i nic. Jednak silnik rusza ale dopiero od połowy gazu i tak jakos słabo (moze tylko na 2 fazach?). Myslałem ze moze to pakiet bo 1200mA 15c , wiec podłączyłem 1000mA ale 20c i co ciekawe w moment pojawił sie dymek. Natychmiast odłaczenie aku. i studzenie. Ponowne podłączenie i brak dymku tylko działa tak jak wczesniej połowe mocy i brak pisków. Kolejna mysl moze to cos nie tak z silnikem? Zamontowałem dzwonek i to samo. Wiec raczej rerulator. Mam wtyczki typu "T" wiec zasilania nie pomyliłem. Regiel powinien smiagc z tym silnik bez problemów z tak małym smigłem. Poprzednia wersja tego reg. ale bez takiego radiatora z silnikeim podobnym lecz małoobrotowym Silnik 3f D2830-09 outrunner smiaga do dzis, i tak mocno sie nie grzeje a nawet prawie jest zabudowany i po gazowaniu 3min. letni. Co moge sprawdzic w reg. oprucz tranzystorów skoro nie pika? W poprzednich przypadkach przynajmniej pikał :? Czy moge jakos miernikiem sprawdzic fazy aby miec pewnosc ze jakas nie działa. (na napiecie zmienne / stałe ?) Czy to moze byc wina silnika, skoro ładnie wkrecał czy tylko tego ze przez sekundy brak strumienia powietrza na regiel. rozetne termokurcz i popatrze z czego ten dymek - oby to tylko tranzystory. O to dane regulator 3f 20AX 20/25 A (WOW-RC) Waga : 24g Wymiar : 41 x 27 x 14 mm Prąd rozładowania ciągły : 20A Maksymalny : 25A (max. 5 sec.) Bec : 1,5A 2-3 ogniwa li-pol Pomocy raka pogoda i model i wolny czas a tu pech. Jedno przyszło mi do głowy moze to przez to ze smiagło po styknieciu z reką ( boli prawie jak odpalanie spalinki :twisted: ) zatrzymało (zwolniło na sekundke i pocieło reke ) silnik ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffik Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Mój regulator MGM 12 easy padł :oops: po działaniu jak w temacie i nie chodzi mi o rady jak tego uniknąć lecz czy przypadkiem nie ma ktoś tranzystora IRF 7425, tyle mi się udało ustalić ( BEC działa napięcie 4,89V po podłączeniu do odbiornika dioda zielona miga 1 raz i silnik daje sygnał gotowości do pracy przy dodawaniu gazu próbuje ruszyć ale widać że coś jest źle z jedną fazą). a moze musisz "nauczyc" regulator gdzie jest max i min na przepustnicy? u mnie w regulatorze ustawiam na nadajniku przepustnice na max i podlaczam zasilanie, po 2 sygnalach dzwiekowych daje min na przepustnicy i regulator sie ustawia. moze pomoze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szymon_wolebez Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Własnie juz wczoraj tak myslałem nad błedem który popełniłm. Wniosek jest taki, ze bez amperomierza i pomiru pradu lepiej nie testowac napedu :evil: . Wiec biore sie za zrobienie kabelka z amp. wychyłowym do 20A aby choc troszke miec orjentacji jaki jest prąd. Raczej to nie wina programowa lecz definitywnie cos poszło z dymem :!: Martwi mnie brak oznak pipczenia. W wolnym czasie zrobie wgląd organoleptyczny i mierniczkiem. Moze uda sie naprawic, a i tak kupie kolejny regiel. Troszke koledzy mnie oswiecili, ze silnik wysokoobrotowy lepiej jest zasilac z pakietu 2S. A ja popełniłem błąd zasilałem z 3S i widocznie smigło 6x4 stawiało ogromne opory. Napewno popłynął prąd znacznie wiekrzy niz zakładałem :evil: . Taka jest moja teorja. Jesli sie myle to prosze o jakies sprostowanie. Zmartwiłem sie bo własnie zaopatrzyłem sie w pakiety 3S a 2S za taką cene były by z wiekrzą pojemnoscią. Jakie smigło ktos by polecił do takiej konfiguracji napedu jaka obecnie posiadam. Planuje kupic ten sam regiel albo 30A. OOOj ES czeka na regiel........ Oto jedyne dane na temat tego silnika: Dane techniczne : waga : 50g 3500KV wymiar : 28x30mm średnica osi : 3mm Teraz mysle ze o wiele przedobrzyłem, naczytałem sie ze ES lubi odkurzacze i kupiłem taki silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.