Skocz do zawartości

Problem z bindowaniem: Spektrum DX7 + AR7000


mak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem początkującym modelarzem. Jakiś czas temu kupiłem używaną aparaturę i odbiornik jak w temacie. Wszystko działa bez zarzutu, wykonałem parę udanych lotów swoim MiniMagiem :).

 

Problem zaczął się, kiedy próbowałem zbindować odbiornik z nadajnikiem na innym numerze modelu. Kiedy kupiłem aparaturę była ona zbindowana dla modelu nr 16. Teraz chcę podłączyć kolejny model, na oddzielnym profilu, pod innym numerem.

 

Wykonuję standardową procedurę bindowania - zwieram odpowiednie piny, odbiornik wchodzi w tryb bindowania... No właśnie, wchodzi, ale tylko odbiornik podstawowy, satelita nie mruga. Bindowanie się nie udaje.

 

Co dziwne, kiedy przestawię aparaturę z powrotem na model 16 wszystko działa bez zarzutu. Odbiornik jest w pełni sterowalny. Co jeszcze dziwniejsze, kiedy po takim prawidłowym działaniu przełączam odbiornik w tryb bindowania, mrugają obie diody i bindowanie działa prawidłowo!

 

Wydaje mi się, że mam uszkodzony odbiornik lub samą satelitę. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Z góry dzięki za wszelkią pomoc.

 

Pozdrowienia,

Michał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze dziwniejsze, kiedy po takim prawidłowym działaniu przełączam odbiornik w tryb bindowania, mrugają obie diody i bindowanie działa prawidłowo!

Jeżeli w tym momencie mrugają obie diody, to dlaczego nie zbindujesz odbiornika z odpowiednim nr modelu? Zostaw mrugający odbiornik, ustaw w nadajniku nr modelu jaki chcesz, wyłącz nadajnik i włącz go ponownie z naciśniętym przyciskiem bindowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samą satelitę

Taka dygresja: satelita jest rodzaju męskiego, czyli "samego satelitę". Polska język, trudna język ;-)