Skocz do zawartości

Olkejanie modelu.


Radek96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem początkującym modelarzem i chciałbym się dowiedzieć czy trzeba jakoś zagruntować depron przed oklejniem go taśmą pakową jeżeli tak to jak, oraz na czym polega metoda z wikolem i kartkami bo nie do końca wiem o co chodzi. Jeżeli był już podobny post czy w necie to jest to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba bo tasma dobrze przylega ale można. Jesli nanosisz to klej uniwersalny polimerowy firmy Dragon - jest dostepny w marketach. Ale trzeba go rozcieńczyć z denaturatem bo jest bardzo gęsty... Kiedyś był też w sprayu taki klej Uhu cos tam...

Wikol i papier; najcześciej do modeli styropianowych wtedy jest równiótka powierzchnia co wyglada estetyczniej i wzmacnia trochę. Jesli chcesz malować farbami nie do styro czy depronu to musisz tak zrobić. Wikol znowu mieszamy ale teraz z wodą do konsystencji mleka; nakładamy pędzlem i przyklejamy papier zwilżony. Najlepiej pergamin - potem znowu wszystko jeszcze raz klejem i zostawiamy do wyschnięcia. Ale to odradzałbym tobie po klej wysychając powichruje ci powierzcnie. Jesli to ma być mały model - dla mnie mały to wszystko w przedziele 100cm i lekko ponad - to nie oklejaj paierem i wikolem bo jesli nie zwichrujesz to wagi przybędzie. Więc najlepiej oklej tylko tasmą klejącą bez żadnych podkładów - pierwszy model ma latać , a nie wygladać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach