ali1983 Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 mam taki regulatorek: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6460__Hobbyking_SS_Series_25_30A_ESC.html z takim silnikiem: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8481 problem jest tego typu, że po ok. 4-5 minutach pracy regulator odcina silnik w trakcie jego pracy i nie daje się ponownie uruchomić silnika w locie. po odłączeniu i ponownym podłączeniu zasilania do regla silnik pracuje, ale też przez jakiś czas i znów przestaje. po locie i wyłączeniu silnik lekko ciepły, temp regla... nie parzy ale jest ciepły. pakiet zimny. pakiet 3S 2200mAh, śmigło 9x5 z kołpakiem turbo. na innym silniku nie stwierdziłem takich objawów. co może być nie tak? nic w regulatorze nie kombinowałem (podobno jest nieprogramowalny). kolega Milo ma taki sam regiel i nie ma takich objawów.
Adam P. Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 Może bateria się rozładowała w trakcie lotu? Sprawdź napięcie pod obciążeniem w chwili odcięcia.
madrian Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 A - Regulator jest domyślnie ustawiony na pakiet o wyższym napięciu i odcina napięcie silnika, pod obciążeniem myśląc, że się pakiet rozładował. B - Pakiet masz już do ... utylizacji. Trzeba go dokładnie pomierzyć. Każda cela po ładowaniu, wspólne napięcie na wyjściu, spadek napięcia pod obciążeniem. W rezultacie zużycia, nie osiąga już właściwego napięcia i szybko ono spada. Możesz spróbować kupić kartę programującą i przeprogramować regulator na nowo - może pomoże. :wink:
ali1983 Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Opublikowano 26 Lipca 2011 zrobiłem pomiary. silnik ciągnie 6,9A przy ~12V na śmigle 9x5 hayoe. ok 7 minut pracy, silnik gorący, regiel ciepły ale nie odłączył silnika :?: :!: :?: :!: :?: :!: pakiet zdrowy. jakieś pomysły? OT: kołpak HK z podanym śmigłem większy o 3mm od śmigła 9" MA.
Gmeracz Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 Regler jednak jest programowalny bez karty. A co najgorsze, domyślnie ma ustawione pakiety NiMH a nie LiPo, co prawdopodobnie jest źródłem twoich problemów, bo regler może dawać inne timingi przy różnym zasilaniu. Ale o tym firma słodko milczy i to tylko moje domysły :wink: Jednorazowo możesz zmienić jedno z dwóch ustawień. Wykonaj taką procedurę (najlepiej bez śmigła): - włącz nadajnik, gaz na maks i włącz model - po sygnale startowym poczekaj 3 sek. na sekwencję ustawień. Jeżeli nie ruszysz drąga gazu nic nie zmienisz: 1A - beep__beep - pakiet auto lipo - 50% mocy przy 3V, odcięcie przy 2,9V/celę 1B - beep beep__beep beep - pakiet NiMH (DOMYŚLNIE!!!) 2 - beep beep beep__beep beep beep - włącz/wyłącz hamulec (domyślnie wył) Jeżeli chcesz zmienić którąś z opcji czekasz do odpowiedniego piszczenia i w trakcie dajesz drąga gazu na zero. Po tym regler wychodzi z programowania. Aby zmienić kolejną opcję musisz wszystko powtórzyć. Poza tym silnik ma sprawność poniżej 80%, więc jego impedancja wewnętrzna jest spora. Można użyć okrągłego radiatora na pastę silikonową, to pomaga w inrunnerach.
d.a.r.o. Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 Taki regulator "obsługiwał" kiedyś ten silnik . Latałem na śmigle 6x4 i po kilku minutach też mi odcinał, aż w końcu się spalił. Do dzisiaj nie wiem czy przyczyną był zły setup regla czy jego mizerna jakość połączona z zawyżoną mocą napisaną na etykiecie.
Rekomendowane odpowiedzi