ali1983 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 mam taki regulatorek: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6460__Hobbyking_SS_Series_25_30A_ESC.html z takim silnikiem: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8481 problem jest tego typu, że po ok. 4-5 minutach pracy regulator odcina silnik w trakcie jego pracy i nie daje się ponownie uruchomić silnika w locie. po odłączeniu i ponownym podłączeniu zasilania do regla silnik pracuje, ale też przez jakiś czas i znów przestaje. po locie i wyłączeniu silnik lekko ciepły, temp regla... nie parzy ale jest ciepły. pakiet zimny. pakiet 3S 2200mAh, śmigło 9x5 z kołpakiem turbo. na innym silniku nie stwierdziłem takich objawów. co może być nie tak? nic w regulatorze nie kombinowałem (podobno jest nieprogramowalny). kolega Milo ma taki sam regiel i nie ma takich objawów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Może bateria się rozładowała w trakcie lotu? Sprawdź napięcie pod obciążeniem w chwili odcięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 A - Regulator jest domyślnie ustawiony na pakiet o wyższym napięciu i odcina napięcie silnika, pod obciążeniem myśląc, że się pakiet rozładował. B - Pakiet masz już do ... utylizacji. Trzeba go dokładnie pomierzyć. Każda cela po ładowaniu, wspólne napięcie na wyjściu, spadek napięcia pod obciążeniem. W rezultacie zużycia, nie osiąga już właściwego napięcia i szybko ono spada. Możesz spróbować kupić kartę programującą i przeprogramować regulator na nowo - może pomoże. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 zrobiłem pomiary. silnik ciągnie 6,9A przy ~12V na śmigle 9x5 hayoe. ok 7 minut pracy, silnik gorący, regiel ciepły ale nie odłączył silnika :?: :!: :?: :!: :?: :!: pakiet zdrowy. jakieś pomysły? OT: kołpak HK z podanym śmigłem większy o 3mm od śmigła 9" MA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gmeracz Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Regler jednak jest programowalny bez karty. A co najgorsze, domyślnie ma ustawione pakiety NiMH a nie LiPo, co prawdopodobnie jest źródłem twoich problemów, bo regler może dawać inne timingi przy różnym zasilaniu. Ale o tym firma słodko milczy i to tylko moje domysły :wink: Jednorazowo możesz zmienić jedno z dwóch ustawień. Wykonaj taką procedurę (najlepiej bez śmigła): - włącz nadajnik, gaz na maks i włącz model - po sygnale startowym poczekaj 3 sek. na sekwencję ustawień. Jeżeli nie ruszysz drąga gazu nic nie zmienisz: 1A - beep__beep - pakiet auto lipo - 50% mocy przy 3V, odcięcie przy 2,9V/celę 1B - beep beep__beep beep - pakiet NiMH (DOMYŚLNIE!!!) 2 - beep beep beep__beep beep beep - włącz/wyłącz hamulec (domyślnie wył) Jeżeli chcesz zmienić którąś z opcji czekasz do odpowiedniego piszczenia i w trakcie dajesz drąga gazu na zero. Po tym regler wychodzi z programowania. Aby zmienić kolejną opcję musisz wszystko powtórzyć. Poza tym silnik ma sprawność poniżej 80%, więc jego impedancja wewnętrzna jest spora. Można użyć okrągłego radiatora na pastę silikonową, to pomaga w inrunnerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d.a.r.o. Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Taki regulator "obsługiwał" kiedyś ten silnik . Latałem na śmigle 6x4 i po kilku minutach też mi odcinał, aż w końcu się spalił. Do dzisiaj nie wiem czy przyczyną był zły setup regla czy jego mizerna jakość połączona z zawyżoną mocą napisaną na etykiecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi