Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejna porcja zdjęć z postępów.

Serwa umieściłem w skrzydłach na leżąco w przygotowanych "skrzyneczkach"

 

Dołączona grafika

Na górę przykleiłem pas z czarnego cienkiego plastiku z teczki na dokumenty, aby osłonić powierzchnie przed naciskiem gum.

Od spodu podkleiłem paski depronu, aby dopasować skrzydło do kadłuba, tak jak to jest w oryginalnym skrzydle.

 

Gotowe skrzydło waży 158gram

 

 

A tu porównanie nowego i starego skrzydła

 

Dołączona grafika

Po zmianie skrzydła, nie musiałem nic doważać.

Zabrałem samolot na "lotnisko", wyrzuciłem z ręki i...poleciał :D

Trudno powiedzieć, czy zauważam zysk 50gramów w osiągach. Za to zauważam wpływ zwiększenia rozpiętości. Wydaje mi się, że samolot ładniej szybuje i zmniejszyła się jego prędkość lądowania.

Jeszcze może w wolnej chwili, gdy będe miał parę kolorów taśmy, to popracuję nad oklejeniem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pojawiła się druga, w sumie nie zamierzona modyfikacja samolotu.

Zepsuło mi się już drugie śmigło. Pierwsze odleciało - od gorąca osi silnika zdeformował się otwór w śmigle. Drugie uszkodziło się o płat.

Znalazłem informację w sieci, ze śmigło ma rozmiar 7x3SF. Wg moich pomiarów to raczej 7x3,5.

Takie tez kupiłem, pomarańczowe GWS 7x3,5 i do tego piastę samozaciskową na oś 2,3mm i otwór śmigła 4mm.

Wrażenia? Ciąg wydaje się być taki sam, jest jednak zdecydowanie ciszej niż na oryginalnym. Oraz, po locie silnik wydaje się być chłodniejszy, ergo brał mniej prądu.

Dołączona grafika

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Zrobiłem kolejne skrzydło. Tym razem profil KFM-3.

Aa i rowkami na zewnątrz :lol:

 

Dołączona grafika

Prace bardzo proste, zero stresu z gięciem depronu.

Dźwigar z listewki sosnowej, na natarciu płaskownik węglowy i taśma zbrojona.

 

 

 

Jest możliwość dołożenia listew lub węgla do wzmocnienia przy stopniach profilu. Zobaczymy

Dołączona grafika

 

Skrzydło bez elektroniki waży 217gram.

Gdy będzie cieplej, zobaczymy jak się sprawi.

 

Edit 11 luty:

Po oblocie. Skrzydło kmf-3 działa rewelacyjnie, jednak uszy są za duże. Zakręt z przechyleniem to prawdziwe wyzwanie. Samolot jest zbyt samostateczny. Skróciłem uszy z 20 do 10cm.

Opublikowano

Tak wygląda w porównaniu ze skrzydłem oryginalnym i poprzednim depronowym konstrukcyjnym. Tutaj jeszcze z dużymi uszami.

Ostateczna rozpiętość to 135cm

Waga 220 gram, czyli nawet nieco więcej niż oryginalne.

 

Dołączona grafika

 

Po przycięciu uszu samolot słucha się tak jak trzeba. A tak lata.

Pierwsza połowa z dużymi uszami, druga po przycięciu.

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=RKT65wzIQR0&context=C3e908acADOEgsToPDskLM33sAUDRz8GWIvQ1BRmPl

 

Jak widać samolotem można latać zarówno wolno jak i szybko.

Porównując skrzydło KFm3 z poprzednim-konstrukcyjnym nie zauważyłem różnicy w zachowaniu samolotu, a prostota i szybkość budowy skrzydła KFm3 czyni je idealnym do stosowania w trenerkach, które czasem lądują w krzakach lub w salonie u kreta.

Jednak gdy walczymy o każdy gram, skrzydło konstrukcyjne z 3mmm depronu jest warte polecenia - waży o 60gram mniej niż KFm3.

Opublikowano

Ryflowanie od zewnętrznej strony to hardcore.

To herezja :)

Gratuluje i pozdrawiam Wojtek.

Opublikowano

Nie zauważyłeś, że to ironia?

 

Wizjonerstwo to przesada.

Modelarze eksperymentowali z przepływem turbulentnym w połowie XX wieku.

 

Przy niskich liczbach Re przepływ turbulentny jest korzystny (zwiększa siłę nośną i zmniejsza opór).

Przy większych liczbach Re opór znacznie wzrasta.

Coś za coś, do latania powoli OK, ale szybko nie poleci.

Jeśli nie chcesz bić rekordów prędkości, to nie musisz się tym przejmować.

 

Szczerze gratuluje udanych lotów.

 

Pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

A pamiętam :), dzięki Twojej relacji go kupiłem i nie żałuję. Dziękuję.

Ludzie się śmieją, że wygląda jak zabawka, ale jak widać robi na niebie co trzeba. :)

Chciałbym tak umieć.

 

Przy okazji, znajomo wygląda?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.