robertus Opublikowano 18 Września 2011 Autor Opublikowano 18 Września 2011 Kolejna porcja zdjęć z postępów. Serwa umieściłem w skrzydłach na leżąco w przygotowanych "skrzyneczkach" Na górę przykleiłem pas z czarnego cienkiego plastiku z teczki na dokumenty, aby osłonić powierzchnie przed naciskiem gum. Od spodu podkleiłem paski depronu, aby dopasować skrzydło do kadłuba, tak jak to jest w oryginalnym skrzydle. Gotowe skrzydło waży 158gram A tu porównanie nowego i starego skrzydła Po zmianie skrzydła, nie musiałem nic doważać. Zabrałem samolot na "lotnisko", wyrzuciłem z ręki i...poleciał Trudno powiedzieć, czy zauważam zysk 50gramów w osiągach. Za to zauważam wpływ zwiększenia rozpiętości. Wydaje mi się, że samolot ładniej szybuje i zmniejszyła się jego prędkość lądowania. Jeszcze może w wolnej chwili, gdy będe miał parę kolorów taśmy, to popracuję nad oklejeniem.
robertus Opublikowano 30 Września 2011 Autor Opublikowano 30 Września 2011 Pojawiła się druga, w sumie nie zamierzona modyfikacja samolotu. Zepsuło mi się już drugie śmigło. Pierwsze odleciało - od gorąca osi silnika zdeformował się otwór w śmigle. Drugie uszkodziło się o płat. Znalazłem informację w sieci, ze śmigło ma rozmiar 7x3SF. Wg moich pomiarów to raczej 7x3,5. Takie tez kupiłem, pomarańczowe GWS 7x3,5 i do tego piastę samozaciskową na oś 2,3mm i otwór śmigła 4mm. Wrażenia? Ciąg wydaje się być taki sam, jest jednak zdecydowanie ciszej niż na oryginalnym. Oraz, po locie silnik wydaje się być chłodniejszy, ergo brał mniej prądu.
mundak Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Zmień sobie na silnik bez szczotkowy, dzwonek wystarczy a gwarantuje dużo większa frajdę z latania tym modelem
robertus Opublikowano 1 Października 2011 Autor Opublikowano 1 Października 2011 Jest oczywiście w planach.Niestety budżet modelarski nie jest z gumy :wink:
robertus Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Opublikowano 5 Lutego 2012 Zrobiłem kolejne skrzydło. Tym razem profil KFM-3. Aa i rowkami na zewnątrz Prace bardzo proste, zero stresu z gięciem depronu. Dźwigar z listewki sosnowej, na natarciu płaskownik węglowy i taśma zbrojona. Jest możliwość dołożenia listew lub węgla do wzmocnienia przy stopniach profilu. Zobaczymy Skrzydło bez elektroniki waży 217gram. Gdy będzie cieplej, zobaczymy jak się sprawi. Edit 11 luty: Po oblocie. Skrzydło kmf-3 działa rewelacyjnie, jednak uszy są za duże. Zakręt z przechyleniem to prawdziwe wyzwanie. Samolot jest zbyt samostateczny. Skróciłem uszy z 20 do 10cm.
robertus Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Tak wygląda w porównaniu ze skrzydłem oryginalnym i poprzednim depronowym konstrukcyjnym. Tutaj jeszcze z dużymi uszami. Ostateczna rozpiętość to 135cm Waga 220 gram, czyli nawet nieco więcej niż oryginalne. Po przycięciu uszu samolot słucha się tak jak trzeba. A tak lata. Pierwsza połowa z dużymi uszami, druga po przycięciu. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=RKT65wzIQR0&context=C3e908acADOEgsToPDskLM33sAUDRz8GWIvQ1BRmPl Jak widać samolotem można latać zarówno wolno jak i szybko. Porównując skrzydło KFm3 z poprzednim-konstrukcyjnym nie zauważyłem różnicy w zachowaniu samolotu, a prostota i szybkość budowy skrzydła KFm3 czyni je idealnym do stosowania w trenerkach, które czasem lądują w krzakach lub w salonie u kreta. Jednak gdy walczymy o każdy gram, skrzydło konstrukcyjne z 3mmm depronu jest warte polecenia - waży o 60gram mniej niż KFm3.
Wuwu Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Ryflowanie od zewnętrznej strony to hardcore. To herezja Gratuluje i pozdrawiam Wojtek.
robertus Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Opublikowano 17 Lutego 2012 Ryflowanie od zewnętrznej strony to hardcore. To herezja He he dla jednych herezja, dla drugich wizjonerstwo. 8)
Wuwu Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 Nie zauważyłeś, że to ironia? Wizjonerstwo to przesada. Modelarze eksperymentowali z przepływem turbulentnym w połowie XX wieku. Przy niskich liczbach Re przepływ turbulentny jest korzystny (zwiększa siłę nośną i zmniejsza opór). Przy większych liczbach Re opór znacznie wzrasta. Coś za coś, do latania powoli OK, ale szybko nie poleci. Jeśli nie chcesz bić rekordów prędkości, to nie musisz się tym przejmować. Szczerze gratuluje udanych lotów. Pozdrawiam
robertus Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2012 Zamontowałem kamerę na Wing Dragonie I coś tam się nawet nagrało - moje "lotnisko"
robertus Opublikowano 24 Października 2012 Autor Opublikowano 24 Października 2012 Bardzo interesująca modyfikacja Wing Dragona na zimę
robertus Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Czas wrócić do korzeni. Odkopałem samolot spod warstwy kurzu na strychu. http://youtu.be/9fCvU0szTZM Tak lata na stockowym wyposażeniu, czyli silnik szczotkowy i pakiet NIMH. Całkiem rześko. W ramach relaksu przerobię go na bezszczotkę i lipo.
Ładziak Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Mój latał tak - też na stockowym wyposażeniu http://www.youtube.com/watch?v=Q2jgdm6b4bE 1
robertus Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2013 A pamiętam , dzięki Twojej relacji go kupiłem i nie żałuję. Dziękuję. Ludzie się śmieją, że wygląda jak zabawka, ale jak widać robi na niebie co trzeba. Chciałbym tak umieć. Przy okazji, znajomo wygląda?
Rekomendowane odpowiedzi