Artu Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Cos mnie podkusiło, i kupiłem sobie pięknego, cytrynowego trenerka ROBBE AirDancer 1400 EPS :mrgreen: - 1400mm - 1000mm - RTF 1450g No dobra, czas na zdjęcia: Jak widać, model ma sterowanie tylko za pomocą SK :shock: SW i lotek brak. Nie wspominając o klapach... Ale to wszystko można (i trzeba będzie koniecznie) dorobić: Jest nawet przewidziane miejsce na serwo SW: I widok z drugiej strony, gdzie umiejscowione jest serwo SK: Profil skrzydła i jego rozmiary: No dobra, czas na to, co napędza model. Robię to zgodnie z zasadami inbox-a, bo cały napęd jest dosyć archaiczny, i będzie wymieniony. Model jest napędzany silnikiem szczotkowym klasy "550" z zintegrowanym regulatorem (waga 295g :shock:): Całość "zespołu napędowego" umieszczona jest "na wcisk" w wytłoczkę obudowy silnika: Całość po złożeniu trzymane jest za pomocą gumek: Napęd oraz sterowanie modelem było zasilane pakietem NC 8,4V 1500mAh. Niestety, pakiet chyba wyzionął ducha (ale jeszcze go spróbuję "reanimować :roll:) Sterowanie RC, realizował zestaw RC FM 40MHz. Dotarł do mnie tylko dwu kanałowy odbiornik FUTABA FP-R122JE Podsumowując: Myślę, że po pewnych modyfikacjach, czyli "dobudowaniu" SW, lotek i klap. Oraz modyfikacji napędu na 3F, model powinien się dobrze sprawować i dać dużo radości z latania. A jak to będzie, to zapewne sam się nie długo przekonam, o czym poinformuję szanownych forumowiczów I na koniec oczywiście prośba o pomoc w doborze "modowego" wyposażenia Silnik - posiadam w swoich zapasach silnik KD 36-28S 1140Kv Pytanie czy będzie wystarczający na przykład ze śmigłem 10x7 trzy łopatowe Obecnie śmigło ma wymiar 230mm skok nie znany :roll: Serwo SW - wymiar standard i zastanawiam się, czy nie wymienić od razu serwa SK (obecnie zamontowane FUTABA S3003) Serwa na lotki i klapy, myślę, że wystarczą mini klasy HXT900 ? I jeszcze pytanie o stosunek długości klap do lotek. Czy dać 1/1, czy lotki dłuższe, a może odwrotnie :?: Mam "do dyspozycji" 560mm prostej krawędzi spływu (zdjęcie powyżej) No dobrze, na razie to na tyle, co i na przodzie ;D Będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestie :jupi:
robertus Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Skrzydła chyba nie mają żadnego łącznika. Wystarczy to gniazdo w kadłubie? Mógłbyś wkleić pręty węglowe do wzmocnienia skrzydła. Na tej stronie piszą, że waży aż 1450g i jest EPS (styropor) :? http://wiki.rc-network.de/Robbe_Modelle tutaj test po francusku http://www.aeromodelisme.org/magazine/articles/tests-5.html
Artu Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Skrzydła chyba nie mają żadnego łącznika. Wystarczy to gniazdo w kadłubie?Ano tylko to plastikowe gniazdo :roll: Czy wystarczy, nie wiem, i chyba nie będę tego sprawdzał ;D Mógłbyś wkleić pręty węglowe do wzmocnienia.Myślę, że wkleję jakieś wzmocnienia (chociaż skrzydło jest całkiem sztywne) i wykonam jakieś mocowanie płata do kadłuba... Na tej stronie piszą, że waży aż 1450g i jest EPS (styropor) :? http://wiki.rc-network.de/Robbe_Modelle tutaj test po francusku http://www.aeromodelisme.org/magazine/articles/tests-5.html Dzięki za linki - poprawione w opise I kolejna "rozterka"... Model jest wykonany ze Styroporu - EPS. Z tego co czytałem na temat tego materiału, to należało by go raczej czymś pokryć...
Artu Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Moich działań ciąg dalszy: Wyciąłem SW z płata poziomego usterzenia ogonowego. Wyrezałem kanał i wkleiłem na Soudal listewkę 80x10x3 w odcięty SW: Modyfikacja wykonana zgodnie z zaleceniami producenta modelu Ciąg Dalszy Nastąpi
Cimek Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Arturze, da radę gdzieś ten model jeszcze zakupić? Bo ładny :cry: :cry: :roll:
robertus Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Arturze, da radę gdzieś ten model jeszcze zakupić? Bo ładny :cry: :cry: :roll:Raczej tylko z drugiej reki. Produkcja zakończona w 2004 roku.
Artu Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Czas na pierwszy upgrade: W oryginalnym łożu zainstalowałem posiadany w "zapasach" silnik KD 36-28S 1140Kv Pasuje z mocowaniami idealnie Waga tego zestawu wraz z regulatorem 35/40A i kołpakiem pelikana (z kołpakiem raczej dam sobie spokój i zamontuję śmigło 3x9x7) wyniosła 195g a więc 100g mniej od oryginalnej "szczotki" :jupi: Arturze, da radę gdzieś ten model jeszcze zakupić? Bo ładnyTak jak napisał Robertus tylko na zasadzie odkupienia. Ja swój zakupiłem na Alledrogo, tak zwany "powystawowy".
Artu Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Kolejny mały kroczek w modyfikacji: Wyciąłem lotki i klapy... Mam nadzieję, że nie za wąskie, ale skoro latał bez...
Artu Opublikowano 3 Października 2011 Autor Opublikowano 3 Października 2011 Jak to powiedział któryś z satyryków - "Coś drgnęło w rajstopach" :mrgreen: W związku z tym, że zbliża się załamanie pogody, postanowiłem "ulotnić" trenerka z jedną tylko "przeróbką", czyli sterem wysokości. Zakleiłem taśmą lotki oraz klapy (nie zdążyłem jak do tej pory nic przy nich zrobić), dokończyłem SW (montaż na 4 zawiasach płytkowych), zmieniłem mocowanie SK (obecnie na 2 zawiasach poliestrowych)... Pojawił sie niestety problem z wyważeniem modelu. Napęd który zastosowałem, jest 100g lżejszy od oryginału. Pakiet 3S 2200mAh, zainstalowany maksymalnie z przodu, w przewidzianej wnęce nie jest w stanie "doważyć" modelu... Gdy na "szybie czołowej" umieszczę drugi pakiet 3S 1500mAh, wyważenie jest 'ok... Ten sam efekt daje umieszczenie samego pakietu 2200mAh w miejscu 1500-tki (czyli przed skrzydłem na "szybie czołowej")... Wychodzi na to, że aby nie "udziwniać" wyglądu, będę zmuszony dołożyć te kilkadziesiąt gram na przód modelu...
Rekomendowane odpowiedzi