Skocz do zawartości

Trenerek ROBBE AirDance 1400 EPS


Artu

Rekomendowane odpowiedzi

Cos mnie podkusiło, i kupiłem sobie pięknego, cytrynowego trenerka ROBBE AirDancer 1400 EPS :mrgreen:

 

Dołączona grafika - 1400mm

Dołączona grafika - 1000mm

Dołączona grafika - RTF 1450g

 

No dobra, czas na zdjęcia:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Jak widać, model ma sterowanie tylko za pomocą SK :shock: SW i lotek brak. Nie wspominając o klapach... Ale to wszystko można (i trzeba będzie koniecznie) dorobić:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Jest nawet przewidziane miejsce na serwo SW:

 

Dołączona grafika

 

I widok z drugiej strony, gdzie umiejscowione jest serwo SK:

 

Dołączona grafika

 

Profil skrzydła i jego rozmiary:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

No dobra, czas na to, co napędza model. Robię to zgodnie z zasadami inbox-a, bo cały napęd jest dosyć archaiczny, i będzie wymieniony.

Model jest napędzany silnikiem szczotkowym klasy "550" z zintegrowanym regulatorem (waga 295g :shock:):

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Całość "zespołu napędowego" umieszczona jest "na wcisk" w wytłoczkę obudowy silnika:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Całość po złożeniu trzymane jest za pomocą gumek:

 

Dołączona grafika

 

Napęd oraz sterowanie modelem było zasilane pakietem NC 8,4V 1500mAh. Niestety, pakiet chyba wyzionął ducha (ale jeszcze go spróbuję "reanimować :roll:)

 

Dołączona grafika

 

Sterowanie RC, realizował zestaw RC FM 40MHz. Dotarł do mnie tylko dwu kanałowy odbiornik FUTABA FP-R122JE

 

Dołączona grafika

 

Podsumowując:

Myślę, że po pewnych modyfikacjach, czyli "dobudowaniu" SW, lotek i klap. Oraz modyfikacji napędu na 3F, model powinien się dobrze sprawować i dać dużo radości z latania.

A jak to będzie, to zapewne sam się nie długo przekonam, o czym poinformuję szanownych forumowiczów :P

 

I na koniec oczywiście prośba o pomoc w doborze "modowego" wyposażenia

 

Silnik - posiadam w swoich zapasach silnik KD 36-28S 1140Kv

Pytanie czy będzie wystarczający na przykład ze śmigłem 10x7 trzy łopatowe

Obecnie śmigło ma wymiar 230mm skok nie znany :roll:

Serwo SW - wymiar standard i zastanawiam się, czy nie wymienić od razu serwa SK (obecnie zamontowane FUTABA S3003)

Serwa na lotki i klapy, myślę, że wystarczą mini klasy HXT900 ?

 

I jeszcze pytanie o stosunek długości klap do lotek. Czy dać 1/1, czy lotki dłuższe, a może odwrotnie :?: Mam "do dyspozycji" 560mm prostej krawędzi spływu (zdjęcie powyżej)

 

No dobrze, na razie to na tyle, co i na przodzie ;D

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestie :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydła chyba nie mają żadnego łącznika. Wystarczy to gniazdo w kadłubie?

Mógłbyś wkleić pręty węglowe do wzmocnienia skrzydła.

 

Na tej stronie piszą, że waży aż 1450g i jest EPS (styropor) :?

http://wiki.rc-network.de/Robbe_Modelle

tutaj test po francusku

http://www.aeromodelisme.org/magazine/articles/tests-5.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydła chyba nie mają żadnego łącznika. Wystarczy to gniazdo w kadłubie?

Ano tylko to plastikowe gniazdo :roll: Czy wystarczy, nie wiem, i chyba nie będę tego sprawdzał ;D

Mógłbyś wkleić pręty węglowe do wzmocnienia.

Myślę, że wkleję jakieś wzmocnienia (chociaż skrzydło jest całkiem sztywne) i wykonam jakieś mocowanie płata do kadłuba...

Na tej stronie piszą, że waży aż 1450g i jest EPS (styropor) :?

http://wiki.rc-network.de/Robbe_Modelle

tutaj test po francusku

http://www.aeromodelisme.org/magazine/articles/tests-5.html

Dzięki za linki - poprawione w opise :P

 

I kolejna "rozterka"... Model jest wykonany ze Styroporu - EPS. Z tego co czytałem na temat tego materiału, to należało by go raczej czymś pokryć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moich działań ciąg dalszy:

 

Wyciąłem SW z płata poziomego usterzenia ogonowego. Wyrezałem kanał i wkleiłem na Soudal listewkę 80x10x3 w odcięty SW:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Modyfikacja wykonana zgodnie z zaleceniami producenta modelu :)

 

Ciąg Dalszy Nastąpi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na pierwszy upgrade:

W oryginalnym łożu zainstalowałem posiadany w "zapasach" silnik KD 36-28S 1140Kv

Pasuje z mocowaniami idealnie :D Waga tego zestawu wraz z regulatorem 35/40A i kołpakiem pelikana (z kołpakiem raczej dam sobie spokój i zamontuję śmigło 3x9x7) wyniosła 195g :P a więc 100g mniej od oryginalnej "szczotki" :jupi:

 

Dołączona grafika

 

Arturze, da radę gdzieś ten model jeszcze zakupić? Bo ładny

Tak jak napisał Robertus tylko na zasadzie odkupienia. Ja swój zakupiłem na Alledrogo, tak zwany "powystawowy".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak to powiedział któryś z satyryków - "Coś drgnęło w rajstopach" :mrgreen:

W związku z tym, że zbliża się załamanie pogody, postanowiłem "ulotnić" trenerka z jedną tylko "przeróbką", czyli sterem wysokości.

Zakleiłem taśmą lotki oraz klapy (nie zdążyłem jak do tej pory nic przy nich zrobić), dokończyłem SW (montaż na 4 zawiasach płytkowych), zmieniłem mocowanie SK (obecnie na 2 zawiasach poliestrowych)...

Pojawił sie niestety problem z wyważeniem modelu. Napęd który zastosowałem, jest 100g lżejszy od oryginału. Pakiet 3S 2200mAh, zainstalowany maksymalnie z przodu, w przewidzianej wnęce nie jest w stanie "doważyć" modelu... Gdy na "szybie czołowej" umieszczę drugi pakiet 3S 1500mAh, wyważenie jest 'ok...

Ten sam efekt daje umieszczenie samego pakietu 2200mAh w miejscu 1500-tki (czyli przed skrzydłem na "szybie czołowej")...

Wychodzi na to, że aby nie "udziwniać" wyglądu, będę zmuszony dołożyć te kilkadziesiąt gram na przód modelu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.