kozuszek Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Witam Wszystkich po krótkiej przerwie. Długo się zastanawiałem czy jest sens zakładać temat, bo co takiego ciekawego jest w tym, że ktoś sobie kupił gotowy samolot. Jednak kłopoty związane ze składaniem samolotu i fakt, że kogoś ten samolot interesuje i chciałby go "poznać bliżej" skłoniły mnie do założenia tego tematu. Także na jakiekolwiek pytania z miłą chęcią odpowiem i liczę na to samo z waszej strony Trochę informacji Rozpiętość: 2600mm Długość: 1300mm Waga (bez wyposażenia): 1420g Profil płata (według producenta): Eppler 205 Średnica kołpaka: 40mm co do wyposażenia to nie wiem jakie serwa tam wsadzić na razie posiadam: Kierunek: HX5010 6.9kg Wysokość: ? Lotki: np. corona DS-939MG cyfrowe 2.5kg wystarczą? Klapy: np. corona CS-928BB 2.0kg wystarczą? Pakiet: zippy 3000mah 3s 20c Regulator: HK 60A BEC: 5.5v/4A Silnik: C3536 900kv, ale chyba kupię większy Miałem dużo szczęścia paczka dotarła bez obciążania mnie dodatkowymi kosztami-VAT paczka ważyła 4.6kg (wg hk 5kg...) wraz z samolotem zamówiłem pakiet, 2 serwa, regulator i kilka dupereli. samolot bardzo dobrze zapakowany przedstawię teraz kilka fotek samolotu przed i po rozpakowaniu (zdjęcia nie najlepszej jakości, ale niestety lepszym aparatem niż ten w telefonie nie dysponuje): pierwszy problem to jak połączyć końcówki skrzydeł ze skrzydłem z tej końcówki wystaje jedna śruba i jest tam jeden otwór a w skrzydle dwa otwory jednak ta śruba nie chce wejść do końca w płat oto foty: na razie tyle pozdrawiam
Eryk Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 brakującą śrubę czy też kołek, jak prawdopodobnie jest, dopasować we własnym zakresie, a otwór od niepasującego kołka powiększyć, przewiercić trochę głębiej.
CezaryK Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Wszystko fajnie: model, zaangażowanie, i to że wybrałeś właśnie zelektryfikowany szybowiec z dobrej firmy Pana Schleihera ale... mam dwie prośby na przyszłość. Pierwsza to ogranicz zdjęcia do tych niezbędnych, bez wszystkich opakowań itp. Wystarczy pokazać opakowanie firmowe i zbiorczo jego zawartość a potem najważniejsze to, to co nas kręci najbardziej :oops: - szczegóły konstrukcji. No i prośba nr 2: popracuj nad ostrością fotografii tych elementów, które chcesz zaprezentować a nie tła lub dywanu :wink: Reszta O'K - pracuj bo czekamy na efekty i zdjęcia z oblotu pięknego szybowca :jupi: Trzymam kciuki bo sam najlepiej relaksuję się latając 2 m cudakiem własnej roboty.
water74 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Pierwsza to ogranicz zdjęcia do tych niezbędnych, bez wszystkich opakowań itp. Wystarczy pokazać opakowanie firmowe i zbiorczo jego zawartość a potem najważniejsze to, to co nas kręci najbardziej :oops: - szczegóły konstrukcji. mnie akurat to zainteresowało bardzo w temacie: "jak zapakowali i przetransportowali moje wydane cieżko pieniądze" No i prośba nr 2: popracuj nad ostrością fotografii tych elementów, które chcesz zaprezentować a nie tła lub dywanu :wink: nie zebym sie czepiał, ale kolega uzasadnił jakość zdjeć: //(zdjęcia nie najlepszej jakości, ale niestety lepszym aparatem niż ten w telefonie nie dysponuje) // pozdrawiam, tomek
kamil_rc Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Ja na Twoim miejscu wszędzie bym dał Corone 939MG i będzie dobrze. Co do silnika to zdecydowanie mocniejszy-mam takiej samej wielkości w foxie i wystarcza ale przy wadze 1600g do lotu. Jeżeli faktycznie jest to profil z rodziny E to powinien ładnie latać modelik. Szkoda ze nie znasz jeszcze pow. to byśmy policzyli obciążenie powierzchni.
kozuszek Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Szkoda ze nie znasz jeszcze pow. to byśmy policzyli obciążenie powierzchni. Całkowicie o tym zapomniałem jutro się tym zajmę bo producent podaje 30dm...
Eryk Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 nie zebym sie czepiał, ale kolega uzasadnił jakość zdjeć: //(zdjęcia nie najlepszej jakości, ale niestety lepszym aparatem niż ten w telefonie nie dysponuje) // A kolega chyba nie wie o czym pisze. CezaryK mówi o punkcie skupienia ogniskowej, którym ewidentnie powinien być prezentowany element, a nie tło.Nikt nie neguje jakości fotopstryka, bo nawet telefonem można robić poprawne zdjęcia. Należy akurat pamiętać, że w telefonach są słabe obiektywy, mają niskie wartości przysłony i należy fotografowany obiekt maksymalnie dobrze oświetlić, wtedy zdjęcia nie muszą wyjść rozmazane Model zapowiada się ciekawie, a i z taką mechanizacją płata można będzie trochę więcej zeń wyciągnąć
kozuszek Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2011 aż wstyd się przyznać, ale nie umiem obliczyć powierzchni skrzydeł co prawda na prostokątne wzór znam, ale na tego typu skrzydła nie... szukałem ale chyba marnie bo nic nie znalazłem szukałem też programu ale jakoś mi nie wyszło pomożecie? jakby co podam wymiary cięciwa przy kadłubie 24cm, cięciwa na końcu skrzydeł 8cm, długość 124cm
Rob Mc Fly Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 A wzór na pole powierzchni trapezu znasz?
rapier Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Wstyd i to taki ze bym nawet o tym nie pisał na Twoim miejscu. Pola figur plaskich to program IV klasy szkoly podstawowej a Ty nawet chyba nie wiesz jaką figurą jest połówka twojego skrzydła. Czarno widze przyszlosc Polski im dluzej śledze to co sie dzieje w polskiej oświacie. Człowieku, masz 15 lat!!!!!
kozuszek Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2011 racja, ale 16*124=1984 /10 198.4dm tak ma być? Wstyd i to taki ze bym nawet o tym nie pisał na Twoim miejscu. Pola figur plaskich to program IV klasy szkoly podstawowej a Ty nawet chyba nie wiesz jaką figurą jest połówka twojego skrzydła. Czarno widze przyszlosc Polski im dluzej śledze to co sie dzieje w polskiej oświacie. Człowieku, masz 15 lat!!!!! Całkowita racja Tak mi wstyd, że nie potrafię tego opisać nie chcę się niczym tłumaczyć no po prostu nie pomyślałem, ale cóż więcej mogę powiedzieć jak tylko Przepraszam
sudik Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Powinno być raczej 1,6*12,4 w wtedy masz wynik w dm^2 a nie w cm^2 czyli powierzchnia płata wynosi 19,84 dm^2 .
kozuszek Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2011 edit. no tak dzięki znów chwila nieuwagi 39.68dm2 obie połówki
rapier Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 zaraz, zaraz, a co Ty policzyles? podaj dlugosc ( rozpietosc ) połowki skrzydła i cieciwy przy kadlubie i na koncu
kozuszek Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2011 wymiary cięciwa przy kadłubie 24cm, cięciwa na końcu skrzydeł 8cm, długość 124cm
rapier Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 wymiary cięciwa przy kadłubie 24cm, cięciwa na końcu skrzydeł 8cm, długość 124cm(2,4+0,8)*12,4 i wszystko to podzielone przez 2 daje nam 19,84 dm2 na jedna połówke czyli 39,68 dm2
kozuszek Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2011 samolot już w prawie gotowy, zostało zamontować serwa, silnik, naklejki i końcówki skrzydeł. Zdjęcia kiedy indziej bo ciężko ostatnio z czasem... A no i serwa muszę jeszcze 3 zamówić z silnikiem 35-42 wystarczy?
GiulioN Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Jak ja lubię stare odgrzewane kotlety :wink: Co z modelem? Gotowy, oblatany, czy dalej siedzi w pudle?
kozuszek Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2012 witam na początku chciałem powiedzieć, że nie zapomniałem. Powoli zaklepuje sobie czas w niedalekiej przyszłości na "robótki ręczne" obu moich motoszybowców, więc nie martwcie się niedługo ujrzymy wszyscy to co w naszym hobby najlepsze
Rekomendowane odpowiedzi