Mars_2000 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Ostatnio notoryczny (niestety) brak czasu na latanie modelami na lotnisku spowodował, że zdecydowałem się zmienić i tak małą skalę elektryków na coś jeszcze mniejszego i lżejszego do polatania i ćwiczenia 3D w ogrodzie czy na przydomowej polanie. I tak o to zamówiłem w ubiegłym tygodni ABC-RC Extrę EPP z Techone. O taką : http://www.techonehobby.com/proview.asp?id=173 I dzisiaj przyszła paczka, a w środku :shock: owszem Extra, ale taka: Lekka konsternacja, potem szybki rzut oka na specyfikacje obu i IMHO wyglądają one identycznie. Nie wiem, czy są de facto są identyczne jakościowo (nie znam się na tym aż tak), ale po krótkim zastanowieniu się stwierdziłem , że ta też mi odpowiada. Podstawowe dane: Dodatkowo kupiony osprzęt u Mirka: - silnik Emax GT2205/22 KV1660 - 144W - regulator Emax ESC Budget 10A 1-3S - programowalny - 2x pakiet 7,4V 500mAh 25C - KingMax A z domowej szuflady w model pójdą: - 3x serwo 5g z HobbyKinga - śmigło EP 8x4 lub SF 8x3.8 (zobaczymy które lepsze) Tak wygląda całość zebrana do kupy: Jako, że to mój pierwszy model z EPP i to w lekkiej kategorii, to mały stres aby "nadwaga" się nie wdała jednak jest :? Mój plan, to zmieścić się w 250 gramach wraz z baterią. Teoretycznie szanse są: - części modelu z galanterią - 136 gram - silnik - 29g (z kablami i konektorami) - bateria - 27g - regulator - 12g - 3x serwa 5g - 21g - śmigło - 6g Całość osprzętu: 95g Ciekawe czy użyte kleje , rzepy i może coś jeszcze zmieszczą się w 15-20g. Jeśli tak, to mam szansę nie przekroczyć zakładanej wagi. Postaram się zrobić też małą relację, licząc przy tej okazji na ew. pomoc fachowców w temacie piankolotów 3D z EPP. Do klejenia chcę użyć głównie CA Foam friendly, aktywatora i żywicy 5min dwuskładnikowej (łoże silnika , ew. połączenie kadłuba i skrzydła dla lepszej trwałości). Czy to dobre wybory ? Jutro cd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Aby zaoszczędzić kilka gram mógłbyś silnik przylutować bezpośrednio do regulatora zamiast używać goldów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 To akurat jest opcja przeze mnie rozpatrywana. Chociaż oszczędność będzie niewielka - 3-4 gramy max. Można jeszcze regulator pozbawić koszulki termokurczliwej, zdjąć obudowę odbiornika itp... Ale, aż w taką skrajność popadać nie zamierzam. Tego typu zabiegi są dobre dla typowych halówek o wadze dużo niższej. ----------------------------------------------- Aktualizacja: 26-08-2011 Po poświęceniu 4-ech wieczorów (jakieś 10-12 godzin wszystkiego razem) złożyłem Ekstrę. Waga na gotowo wyszła 245 gram. Chyba całkiem nieźle zważywszy na to, że producent zakładał coś w przedziale 275-300 gram (z odrobinę cięższą baterią niż moja). Trochę martwi mnie "średni" zapas mocy na zalecanym do mojego silnika śmigle EP8x4. Niby powinien mieć uciągu z 330 gram, a ja mam wrażenie że jest dużo mniej. Włożenie SF 9x3.8 zdecydowanie poprawia, ale nie wiem czy nie ryzykuje spalenia silniczka lub regulatora przy takim śmigle. Chyba Wattmeter pójdzie w ruch przed pierwszym lotem. Mam jeszcze inny problem, tym razem z regulatorem. Podpięty został na ustawieniach fabrycznych (żadnego programowania) i przy uruchamianiu silinika drążkiem "gazu" zdarza się, że ten ostatni zaczyna się kręcić w przeciwnym kierunku i szarpać. Po zjechaniu drążkiem do zera i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Co to może być ?Timing? kable? Jak pogoda dopisze , to oblot w weekend. Jestem strasznie ciekaw jak się lata EPP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Zdecydowanie timming. Ten regulator jest ogromny jak na 10a :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 według mnie waga tego modelu itak jest trochę za duża. mam STARa TECHONE też z EPP i i już z pakietem waży ok 210g.inna sprawa że ja zastosowałem lżejsze wyposażenie. jeśli chodzi o śmigło, to 8X4 jest bardzo dobre ale do pakietu 3S 370mAh.wtedy dynamika i nadmiar mocy jest bardzo dobry a czas lotu ok 7 min. (tak to wygląda w moim modelu). do twojej extry optymalne będzie śmigło 8X6 SF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 jeśli chodzi o śmigło, to 8X4 jest bardzo dobre ale do pakietu 3S 370mAh.wtedy dynamika i nadmiar mocy jest bardzo dobry a czas lotu ok 7 min. (tak to wygląda w moim modelu). do twojej extry optymalne będzie śmigło 8X6 SF. Rozumiem że masz taki sam silnik? Z ciekawości pytam, bo to że śmigło pasuje do pakietu to pierwsze słyszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Rozumiem że masz taki sam silnik? Z ciekawości pytam, bo to że śmigło pasuje do pakietu to pierwsze słyszę może trochę nie fachowo to ująłem... silnik w moim modelu nie jest taki sam jak ten który zastosował kolega Mars_2000.mam ten który był w zestawie z modelem. poniżej jego specyfikacja: http://www.rctigermotor.com/uploadfile/2010/0331/20100331045727937.jpg latając na śmigle GWS 8X6 i pakiecie 2S 460mAh osiągi są umiarkowane a czas lotu ok 5min. po zmianie śmigła na 8X4 HD i zasilaniu pakietem 3S model wreszcie zaczął latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 według mnie waga tego modelu itak jest trochę za duża. mam STARa TECHONE też z EPP i i już z pakietem waży ok 210g.inna sprawa że ja zastosowałem lżejsze wyposażenie. Masz na myśli konstrukcję/model czy to jaką ja wagę uzyskałem ? STAR'a też oglądałem i byłem bliski jego nabycia (bo sklep miał mały problem ze znalezieniem w magazynie mojej Ekstry) i faktycznie zauważyłem różnicę w wadze. Może drobne różnice w konstrukcji obu modeli o tym decydują...trudno powiedzieć nie mając obu na raz dla porównania. Ostatecznie, preferowana była Ekstra + własna konfiguracja osprzętu , bo czytałem że silnik T-2006 to słaby jakościowo jest... A na razie z oblotu nici :cry: pojechałem wieczorem na lotnisko i czekałem praktycznie do pełnych ciemności (dłuugo po zachodzie słońca) , a wiatr uparcie wiał i wiał. Raz go spróbowałem wzbić w celu wytrymowania, ale jak dostał podmuch to poleciał do tyłu zamiat do przodu :mrgreen: i się poddałem. Poczekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Masz na myśli konstrukcję/model czy to jaką ja wagę uzyskałem ? głównie chodziło mi o wagę twojego modelu bo wymiarowo oba modele są do siebie podobne. myślę że stosując lżejsze wyposażenie można by bez większych problemów zejść z wagi o ok 30g. czytałem że silnik T-2006 to słaby jakościowo jest... jeśli o mnie chodzi to ten silnik jest rewelacyjny! przy swojej niskiej wadze ma niesamowite osiągi. łoże silnika w moim STARrze było wyłamywane i klejone we wszystkich możliwych miejscach od tłuczenia na hali a silnik wciąż chodzi.nawet łożyska nie stały się głośniejsze. modele z EPP od TECHONE są naprawdę pancerne :rotfl: ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 głównie chodziło mi o wagę twojego modelu bo wymiarowo oba modele są do siebie podobne. myślę że stosując lżejsze wyposażenie można by bez większych problemów zejść z wagi o ok 30g. Hmmm...Masz może jakieś sugestie ? Pytam, bo starałem się zrobić go tak lekko jak tylko można. Odbiornik 35MHz 4 kanały - już ogolony z termokurczki - 10g, serwa - najmniejsze jakie można dać do takiego modelu - 3x5g (w rzeczywistości z kablami, których nie utnę - 3x7g) , bateria - 27g (i tak mniejsza niż sugerowana przez producenta) ,mój silnik EMAXa waży dokadnie tyle samo co Twój Tiger (23g + 6g kable i konektory). Do odchudzenia jest może regulator 12g (zmiana na inny-lżejszy + termokoszulka do wywalenia). Tak jak patrzę, to gdybym może zrobił wersję sprzętu "hardcore" , to i tak więcej jak 10-15g nie urwę. modele z EPP od TECHONE są naprawdę pancerne :rotfl: !A ta opinia zdecydowanie mnie cieszy :mrgreen: Co prawda jeszcze nie miałem możliwości go oblatać i samodzielnie sprawdzić jego zdolności absorbcji/rozpraszania energii kinetycznej od uderzenia w ziemię Ale wierzę na słowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 wyposażenie mojego modelu: silnik T2006+regulator TURNIGY PLUSH 10A(obrany z koszulki) -31g wszystko razem polutowane (bez konektorów) 2 serwa: 2x6g=12g http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10965__D05010MG_5_7g_61kg_07sec_Digital_Metal_Gear_Micro_Servo.html serwo lotek:EMAX 308A -9g pakiet:RHINO 460mAh 2S -28g lub EnergyPower 360mAh 3S -34g odbiornik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12586__DSM2_Compatible_Parkflyer_2_4Ghz_Receiver.html -4g to daje w sumie 84g z pakietem 2S i 90g z pakietem 3S (opcja z pakietem 3S to prawdziwa rakieta!!!) obliczając twoje wyposażenie na 2S wyszło mi 99g co daje ok 15g różnicy pomiędzy nimi.do tego dochodzi jeszcze sposób klejenia oraz użyte kleje i w sumie się nazbiera tej wagi. nawet 20g dla takiego modelu to już jest odczuwalna różnica... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi