Mars_2000 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Ostatnio notoryczny (niestety) brak czasu na latanie modelami na lotnisku spowodował, że zdecydowałem się zmienić i tak małą skalę elektryków na coś jeszcze mniejszego i lżejszego do polatania i ćwiczenia 3D w ogrodzie czy na przydomowej polanie. I tak o to zamówiłem w ubiegłym tygodni ABC-RC Extrę EPP z Techone. O taką : http://www.techonehobby.com/proview.asp?id=173 I dzisiaj przyszła paczka, a w środku :shock: owszem Extra, ale taka: Lekka konsternacja, potem szybki rzut oka na specyfikacje obu i IMHO wyglądają one identycznie. Nie wiem, czy są de facto są identyczne jakościowo (nie znam się na tym aż tak), ale po krótkim zastanowieniu się stwierdziłem , że ta też mi odpowiada. Podstawowe dane: Dodatkowo kupiony osprzęt u Mirka: - silnik Emax GT2205/22 KV1660 - 144W - regulator Emax ESC Budget 10A 1-3S - programowalny - 2x pakiet 7,4V 500mAh 25C - KingMax A z domowej szuflady w model pójdą: - 3x serwo 5g z HobbyKinga - śmigło EP 8x4 lub SF 8x3.8 (zobaczymy które lepsze) Tak wygląda całość zebrana do kupy: Jako, że to mój pierwszy model z EPP i to w lekkiej kategorii, to mały stres aby "nadwaga" się nie wdała jednak jest :? Mój plan, to zmieścić się w 250 gramach wraz z baterią. Teoretycznie szanse są: - części modelu z galanterią - 136 gram - silnik - 29g (z kablami i konektorami) - bateria - 27g - regulator - 12g - 3x serwa 5g - 21g - śmigło - 6g Całość osprzętu: 95g Ciekawe czy użyte kleje , rzepy i może coś jeszcze zmieszczą się w 15-20g. Jeśli tak, to mam szansę nie przekroczyć zakładanej wagi. Postaram się zrobić też małą relację, licząc przy tej okazji na ew. pomoc fachowców w temacie piankolotów 3D z EPP. Do klejenia chcę użyć głównie CA Foam friendly, aktywatora i żywicy 5min dwuskładnikowej (łoże silnika , ew. połączenie kadłuba i skrzydła dla lepszej trwałości). Czy to dobre wybory ? Jutro cd...
GiulioN Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Aby zaoszczędzić kilka gram mógłbyś silnik przylutować bezpośrednio do regulatora zamiast używać goldów.
Mars_2000 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 To akurat jest opcja przeze mnie rozpatrywana. Chociaż oszczędność będzie niewielka - 3-4 gramy max. Można jeszcze regulator pozbawić koszulki termokurczliwej, zdjąć obudowę odbiornika itp... Ale, aż w taką skrajność popadać nie zamierzam. Tego typu zabiegi są dobre dla typowych halówek o wadze dużo niższej. ----------------------------------------------- Aktualizacja: 26-08-2011 Po poświęceniu 4-ech wieczorów (jakieś 10-12 godzin wszystkiego razem) złożyłem Ekstrę. Waga na gotowo wyszła 245 gram. Chyba całkiem nieźle zważywszy na to, że producent zakładał coś w przedziale 275-300 gram (z odrobinę cięższą baterią niż moja). Trochę martwi mnie "średni" zapas mocy na zalecanym do mojego silnika śmigle EP8x4. Niby powinien mieć uciągu z 330 gram, a ja mam wrażenie że jest dużo mniej. Włożenie SF 9x3.8 zdecydowanie poprawia, ale nie wiem czy nie ryzykuje spalenia silniczka lub regulatora przy takim śmigle. Chyba Wattmeter pójdzie w ruch przed pierwszym lotem. Mam jeszcze inny problem, tym razem z regulatorem. Podpięty został na ustawieniach fabrycznych (żadnego programowania) i przy uruchamianiu silinika drążkiem "gazu" zdarza się, że ten ostatni zaczyna się kręcić w przeciwnym kierunku i szarpać. Po zjechaniu drążkiem do zera i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Co to może być ?Timing? kable? Jak pogoda dopisze , to oblot w weekend. Jestem strasznie ciekaw jak się lata EPP
pawel66 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Zdecydowanie timming. Ten regulator jest ogromny jak na 10a :shock:
andrzej351 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 według mnie waga tego modelu itak jest trochę za duża. mam STARa TECHONE też z EPP i i już z pakietem waży ok 210g.inna sprawa że ja zastosowałem lżejsze wyposażenie. jeśli chodzi o śmigło, to 8X4 jest bardzo dobre ale do pakietu 3S 370mAh.wtedy dynamika i nadmiar mocy jest bardzo dobry a czas lotu ok 7 min. (tak to wygląda w moim modelu). do twojej extry optymalne będzie śmigło 8X6 SF.
Pawel_W Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 jeśli chodzi o śmigło, to 8X4 jest bardzo dobre ale do pakietu 3S 370mAh.wtedy dynamika i nadmiar mocy jest bardzo dobry a czas lotu ok 7 min. (tak to wygląda w moim modelu). do twojej extry optymalne będzie śmigło 8X6 SF. Rozumiem że masz taki sam silnik? Z ciekawości pytam, bo to że śmigło pasuje do pakietu to pierwsze słyszę
andrzej351 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Rozumiem że masz taki sam silnik? Z ciekawości pytam, bo to że śmigło pasuje do pakietu to pierwsze słyszę może trochę nie fachowo to ująłem... silnik w moim modelu nie jest taki sam jak ten który zastosował kolega Mars_2000.mam ten który był w zestawie z modelem. poniżej jego specyfikacja: http://www.rctigermotor.com/uploadfile/2010/0331/20100331045727937.jpg latając na śmigle GWS 8X6 i pakiecie 2S 460mAh osiągi są umiarkowane a czas lotu ok 5min. po zmianie śmigła na 8X4 HD i zasilaniu pakietem 3S model wreszcie zaczął latać.
Mars_2000 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2011 według mnie waga tego modelu itak jest trochę za duża. mam STARa TECHONE też z EPP i i już z pakietem waży ok 210g.inna sprawa że ja zastosowałem lżejsze wyposażenie. Masz na myśli konstrukcję/model czy to jaką ja wagę uzyskałem ? STAR'a też oglądałem i byłem bliski jego nabycia (bo sklep miał mały problem ze znalezieniem w magazynie mojej Ekstry) i faktycznie zauważyłem różnicę w wadze. Może drobne różnice w konstrukcji obu modeli o tym decydują...trudno powiedzieć nie mając obu na raz dla porównania. Ostatecznie, preferowana była Ekstra + własna konfiguracja osprzętu , bo czytałem że silnik T-2006 to słaby jakościowo jest... A na razie z oblotu nici :cry: pojechałem wieczorem na lotnisko i czekałem praktycznie do pełnych ciemności (dłuugo po zachodzie słońca) , a wiatr uparcie wiał i wiał. Raz go spróbowałem wzbić w celu wytrymowania, ale jak dostał podmuch to poleciał do tyłu zamiat do przodu :mrgreen: i się poddałem. Poczekam.
andrzej351 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Masz na myśli konstrukcję/model czy to jaką ja wagę uzyskałem ? głównie chodziło mi o wagę twojego modelu bo wymiarowo oba modele są do siebie podobne. myślę że stosując lżejsze wyposażenie można by bez większych problemów zejść z wagi o ok 30g. czytałem że silnik T-2006 to słaby jakościowo jest... jeśli o mnie chodzi to ten silnik jest rewelacyjny! przy swojej niskiej wadze ma niesamowite osiągi. łoże silnika w moim STARrze było wyłamywane i klejone we wszystkich możliwych miejscach od tłuczenia na hali a silnik wciąż chodzi.nawet łożyska nie stały się głośniejsze. modele z EPP od TECHONE są naprawdę pancerne :rotfl: !
Mars_2000 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 głównie chodziło mi o wagę twojego modelu bo wymiarowo oba modele są do siebie podobne. myślę że stosując lżejsze wyposażenie można by bez większych problemów zejść z wagi o ok 30g. Hmmm...Masz może jakieś sugestie ? Pytam, bo starałem się zrobić go tak lekko jak tylko można. Odbiornik 35MHz 4 kanały - już ogolony z termokurczki - 10g, serwa - najmniejsze jakie można dać do takiego modelu - 3x5g (w rzeczywistości z kablami, których nie utnę - 3x7g) , bateria - 27g (i tak mniejsza niż sugerowana przez producenta) ,mój silnik EMAXa waży dokadnie tyle samo co Twój Tiger (23g + 6g kable i konektory). Do odchudzenia jest może regulator 12g (zmiana na inny-lżejszy + termokoszulka do wywalenia). Tak jak patrzę, to gdybym może zrobił wersję sprzętu "hardcore" , to i tak więcej jak 10-15g nie urwę. modele z EPP od TECHONE są naprawdę pancerne :rotfl: !A ta opinia zdecydowanie mnie cieszy :mrgreen: Co prawda jeszcze nie miałem możliwości go oblatać i samodzielnie sprawdzić jego zdolności absorbcji/rozpraszania energii kinetycznej od uderzenia w ziemię Ale wierzę na słowo.
andrzej351 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 wyposażenie mojego modelu: silnik T2006+regulator TURNIGY PLUSH 10A(obrany z koszulki) -31g wszystko razem polutowane (bez konektorów) 2 serwa: 2x6g=12g http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10965__D05010MG_5_7g_61kg_07sec_Digital_Metal_Gear_Micro_Servo.html serwo lotek:EMAX 308A -9g pakiet:RHINO 460mAh 2S -28g lub EnergyPower 360mAh 3S -34g odbiornik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12586__DSM2_Compatible_Parkflyer_2_4Ghz_Receiver.html -4g to daje w sumie 84g z pakietem 2S i 90g z pakietem 3S (opcja z pakietem 3S to prawdziwa rakieta!!!) obliczając twoje wyposażenie na 2S wyszło mi 99g co daje ok 15g różnicy pomiędzy nimi.do tego dochodzi jeszcze sposób klejenia oraz użyte kleje i w sumie się nazbiera tej wagi. nawet 20g dla takiego modelu to już jest odczuwalna różnica...
Rekomendowane odpowiedzi