Skocz do zawartości

Extra EPP firmy Techone/Pelikan


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio notoryczny (niestety) brak czasu na latanie modelami na lotnisku spowodował, że zdecydowałem się zmienić i tak małą skalę elektryków na coś jeszcze mniejszego i lżejszego do polatania i ćwiczenia 3D w ogrodzie czy na przydomowej polanie.

 

I tak o to zamówiłem w ubiegłym tygodni ABC-RC Extrę EPP z Techone.

O taką :

http://www.techonehobby.com/proview.asp?id=173

 

I dzisiaj przyszła paczka, a w środku :shock: owszem Extra, ale taka:

Dołączona grafika

 

Lekka konsternacja, potem szybki rzut oka na specyfikacje obu i IMHO wyglądają one identycznie. Nie wiem, czy są de facto są identyczne jakościowo (nie znam się na tym aż tak), ale po krótkim zastanowieniu się stwierdziłem , że ta też mi odpowiada.

Podstawowe dane:

Dołączona grafika

 

Dodatkowo kupiony osprzęt u Mirka:

- silnik Emax GT2205/22 KV1660 - 144W

- regulator Emax ESC Budget 10A 1-3S - programowalny

- 2x pakiet 7,4V 500mAh 25C - KingMax

 

A z domowej szuflady w model pójdą:

- 3x serwo 5g z HobbyKinga

- śmigło EP 8x4 lub SF 8x3.8 (zobaczymy które lepsze)

 

Tak wygląda całość zebrana do kupy:

Dołączona grafika

 

Jako, że to mój pierwszy model z EPP i to w lekkiej kategorii, to mały stres aby "nadwaga" się nie wdała jednak jest :?

 

Mój plan, to zmieścić się w 250 gramach wraz z baterią.

Teoretycznie szanse są:

- części modelu z galanterią - 136 gram

- silnik - 29g (z kablami i konektorami)

- bateria - 27g

- regulator - 12g

- 3x serwa 5g - 21g

- śmigło - 6g

Całość osprzętu: 95g

 

Ciekawe czy użyte kleje , rzepy i może coś jeszcze zmieszczą się w 15-20g. Jeśli tak, to mam szansę nie przekroczyć zakładanej wagi.

 

Postaram się zrobić też małą relację, licząc przy tej okazji na ew. pomoc fachowców w temacie piankolotów 3D z EPP.

 

Do klejenia chcę użyć głównie CA Foam friendly, aktywatora i żywicy 5min dwuskładnikowej (łoże silnika , ew. połączenie kadłuba i skrzydła dla lepszej trwałości). Czy to dobre wybory ?

 

Jutro cd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To akurat jest opcja przeze mnie rozpatrywana.

Chociaż oszczędność będzie niewielka - 3-4 gramy max.

 

Można jeszcze regulator pozbawić koszulki termokurczliwej, zdjąć obudowę odbiornika itp...

Ale, aż w taką skrajność popadać nie zamierzam. Tego typu zabiegi są dobre dla typowych halówek o wadze dużo niższej.

 

-----------------------------------------------

Aktualizacja: 26-08-2011

 

Po poświęceniu 4-ech wieczorów (jakieś 10-12 godzin wszystkiego razem) złożyłem Ekstrę.

Dołączona grafika

 

Waga na gotowo wyszła 245 gram. Chyba całkiem nieźle zważywszy na to, że producent zakładał coś w przedziale 275-300 gram (z odrobinę cięższą baterią niż moja).

 

Trochę martwi mnie "średni" zapas mocy na zalecanym do mojego silnika śmigle EP8x4. Niby powinien mieć uciągu z 330 gram, a ja mam wrażenie że jest dużo mniej. Włożenie SF 9x3.8 zdecydowanie poprawia, ale nie wiem czy nie ryzykuje spalenia silniczka lub regulatora przy takim śmigle. Chyba Wattmeter pójdzie w ruch przed pierwszym lotem.

 

Mam jeszcze inny problem, tym razem z regulatorem.

Podpięty został na ustawieniach fabrycznych (żadnego programowania) i przy uruchamianiu silinika drążkiem "gazu" zdarza się, że ten ostatni zaczyna się kręcić w przeciwnym kierunku i szarpać. Po zjechaniu drążkiem do zera i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy. Co to może być ?Timing? kable?

 

Jak pogoda dopisze , to oblot w weekend. Jestem strasznie ciekaw jak się lata EPP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie waga tego modelu itak jest trochę za duża.

mam STARa TECHONE też z EPP i i już z pakietem waży ok 210g.inna sprawa że ja zastosowałem lżejsze wyposażenie.

jeśli chodzi o śmigło, to 8X4 jest bardzo dobre ale do pakietu 3S 370mAh.wtedy dynamika i nadmiar mocy jest bardzo dobry a czas lotu ok 7 min. (tak to wygląda w moim modelu).

do twojej extry optymalne będzie śmigło 8X6 SF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o śmigło, to 8X4 jest bardzo dobre ale do pakietu 3S 370mAh.wtedy dynamika i nadmiar mocy jest bardzo dobry a czas lotu ok 7 min. (tak to wygląda w moim modelu).

do twojej extry optymalne będzie śmigło 8X6 SF.

Rozumiem że masz taki sam silnik? Z ciekawości pytam, bo to że śmigło pasuje do pakietu to pierwsze słyszę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że masz taki sam silnik? Z ciekawości pytam, bo to że śmigło pasuje do pakietu to pierwsze słyszę

może trochę nie fachowo to ująłem...

silnik w moim modelu nie jest taki sam jak ten który zastosował kolega Mars_2000.mam ten który był w zestawie z modelem.

 

poniżej jego specyfikacja:

http://www.rctigermotor.com/uploadfile/2010/0331/20100331045727937.jpg

 

latając na śmigle GWS 8X6 i pakiecie 2S 460mAh osiągi są umiarkowane a czas lotu ok 5min.

po zmianie śmigła na 8X4 HD i zasilaniu pakietem 3S model wreszcie zaczął latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie waga tego modelu itak jest trochę za duża.

mam STARa TECHONE też z EPP i i już z pakietem waży ok 210g.inna sprawa że ja zastosowałem lżejsze wyposażenie.

Masz na myśli konstrukcję/model czy to jaką ja wagę uzyskałem ?

STAR'a też oglądałem i byłem bliski jego nabycia (bo sklep miał mały problem ze znalezieniem w magazynie mojej Ekstry) i faktycznie zauważyłem różnicę w wadze.

Może drobne różnice w konstrukcji obu modeli o tym decydują...trudno powiedzieć nie mając obu na raz dla porównania.

 

Ostatecznie, preferowana była Ekstra + własna konfiguracja osprzętu , bo czytałem że silnik T-2006 to słaby jakościowo jest...

 

A na razie z oblotu nici :cry: pojechałem wieczorem na lotnisko i czekałem praktycznie do pełnych ciemności (dłuugo po zachodzie słońca) , a wiatr uparcie wiał i wiał.

Raz go spróbowałem wzbić w celu wytrymowania, ale jak dostał podmuch to poleciał do tyłu zamiat do przodu :mrgreen: i się poddałem. Poczekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli konstrukcję/model czy to jaką ja wagę uzyskałem ?

głównie chodziło mi o wagę twojego modelu bo wymiarowo oba modele są do siebie podobne.

myślę że stosując lżejsze wyposażenie można by bez większych problemów zejść z wagi o ok 30g.

 

czytałem że silnik T-2006 to słaby jakościowo jest...

jeśli o mnie chodzi to ten silnik jest rewelacyjny!

przy swojej niskiej wadze ma niesamowite osiągi.

 

łoże silnika w moim STARrze było wyłamywane i klejone we wszystkich możliwych miejscach od tłuczenia na hali a silnik wciąż chodzi.nawet łożyska nie stały się głośniejsze.

 

modele z EPP od TECHONE są naprawdę pancerne :rotfl: !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głównie chodziło mi o wagę twojego modelu bo wymiarowo oba modele są do siebie podobne.

myślę że stosując lżejsze wyposażenie można by bez większych problemów zejść z wagi o ok 30g.

 

Hmmm...Masz może jakieś sugestie ? Pytam, bo starałem się zrobić go tak lekko jak tylko można.

 

Odbiornik 35MHz 4 kanały - już ogolony z termokurczki - 10g, serwa - najmniejsze jakie można dać do takiego modelu - 3x5g (w rzeczywistości z kablami, których nie utnę - 3x7g) , bateria - 27g (i tak mniejsza niż sugerowana przez producenta) ,mój silnik EMAXa waży dokadnie tyle samo co Twój Tiger (23g + 6g kable i konektory).

Do odchudzenia jest może regulator 12g (zmiana na inny-lżejszy + termokoszulka do wywalenia).

Tak jak patrzę, to gdybym może zrobił wersję sprzętu "hardcore" , to i tak więcej jak 10-15g nie urwę.

 

modele z EPP od TECHONE są naprawdę pancerne :rotfl: !

A ta opinia zdecydowanie mnie cieszy :mrgreen: Co prawda jeszcze nie miałem możliwości go oblatać i samodzielnie sprawdzić jego zdolności absorbcji/rozpraszania energii kinetycznej od uderzenia w ziemię :P Ale wierzę na słowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyposażenie mojego modelu:

silnik T2006+regulator TURNIGY PLUSH 10A(obrany z koszulki) -31g

wszystko razem polutowane (bez konektorów)

2 serwa: 2x6g=12g

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10965__D05010MG_5_7g_61kg_07sec_Digital_Metal_Gear_Micro_Servo.html

 

serwo lotek:EMAX 308A -9g

 

pakiet:RHINO 460mAh 2S -28g

lub EnergyPower 360mAh 3S -34g

 

odbiornik:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12586__DSM2_Compatible_Parkflyer_2_4Ghz_Receiver.html

-4g

 

to daje w sumie 84g z pakietem 2S i 90g z pakietem 3S

(opcja z pakietem 3S to prawdziwa rakieta!!!)

 

obliczając twoje wyposażenie na 2S wyszło mi 99g co daje ok 15g różnicy pomiędzy nimi.do tego dochodzi jeszcze sposób klejenia oraz użyte kleje i w sumie się nazbiera tej wagi.

 

nawet 20g dla takiego modelu to już jest odczuwalna różnica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.