Skocz do zawartości

Black Horse - Super Air


KrzysiekB.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chciałbym się poradzić znawców spalinowych silników.

 

W moim Super Air siedzi obecnie silnik Enya 6.5 cm. Niestety, spaliłem świecę, i teraz pytanie: czy mogę użyć do niego świecy OS max no 6 ?. w Eny jest z symbolem 4 ??

Nie znam tego akurat silnika, ale ta świeca (#6=A3) przy tej pojemności powinna być OK. Punktem wyjścia mogłaby być #8.

 

Pozdr.,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja na ASP też nie mogę narzekać,świetny silniczek,latam nim 2gi sezon,siedział w paru modelach a teraz zaszczepiłem go do Explosion'a i też sprawdza się znakomicie.

Ps.super filmik,uwielbiam polukać na super air'a -miałem 2 takie i bardzo dobrze je wspominam.

Pozdrawiam :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżając nieco temat mam pytanie do posiadaczy Super Aira.

 

Czy w trakcie montażu skrzydło należy skleić w jedną całość (zgodnie z instrukcją) czy można zostawić je dzielone? Mocowanie na kołkach + śruby wygląda solidnie. Aluminiowa rurka łącząca płaty ma średnicę 1 cm a długość 40 cm.

 

Zależy mi, żeby w swoim egzemplarzu pozostawić skrzydła dzielone.

Z góry dziękuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w trakcie montażu skrzydło należy skleić w jedną całość (zgodnie z instrukcją) czy można zostawić je dzielone?

Sklej to bardzo solidnie. Ta rurka jest słaba a pond to w moim egzemplarzu miała luzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybkie odpowiedzi :)

 

Kurczę, klejenia to naprawdę chciałbym uniknąć. 1,5 metrowe skrzydło jest jak wiadomo kłoptliwe w transporcie...

 

Może faktycznie wystarczy spróbować wymienić rurkę na lepiej spasowaną. Ewentualnie pomysleć nad jakimś systemem spinania płatów.

 

Ja też się zastanawiam co tak naprawdę da sklejenie płata.

 

W 2 metrowym szybowcu (waga 1.3kg) dzielony płat dokręca sie na dwie śruby i gra.

Zdaje sobie jednak sprawę, że mój Super Air będzie ważyć drugie tyle a jak wsadzę tam 7,5 cm3 to i prędkości nie będą małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Ja też się zastanawiam co tak naprawdę da sklejenie płata. ...

Da to, że w razie twardszego lądowania, masz porwane/popękane poszycie oraz dźwigary poodrywane od głównych żeber.

Ja już nie sklejam, jeśli nie trzeba. Używam rurki węglowej, najlepiej grubościennej, a z przodu i z tyłu głównych żeber instaluję kołki ustalające. Jeśli skrzydło z przodu ustalane jest w modelu na jeden centralny kołek, przerabiam na dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może jest i dla mnie nadzieja :)

Zgodnie z Waszymi sugestiami sprawdzę jak to się wszystko po złożeniu trzyma, czy nie ma luzów etc. a jak coś mnie zaniepokoi to wymienie bagnet za radą Kwazio jeszcze przed pierwszym lotem.

 

podwozie jest w skrzydłach

Spodobało mi się takie rozwiązanie, zobaczymy jak będzie spisywać się na trawie (wszak czytałem wyżej, że nie najlepiej)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że u mnie podwozie w skrzydłach jest za środkiem ciężkości bo trzecie kółko mam z przodu a nie na ogonie jak w Super Air. Podwozie pod skrzydłami trochę przypomina samochodowe wahacze wleczone :wink: I jako bagnet jest u mnie oryginalna rurka aluminiowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.