Skocz do zawartości

Black Horse - Super Air


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym się poradzić znawców spalinowych silników.

 

W moim Super Air siedzi obecnie silnik Enya 6.5 cm. Niestety, spaliłem świecę, i teraz pytanie: czy mogę użyć do niego świecy OS max no 6 ?. w Eny jest z symbolem 4 ??

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Chciałbym się poradzić znawców spalinowych silników.

 

W moim Super Air siedzi obecnie silnik Enya 6.5 cm. Niestety, spaliłem świecę, i teraz pytanie: czy mogę użyć do niego świecy OS max no 6 ?. w Eny jest z symbolem 4 ??

Nie znam tego akurat silnika, ale ta świeca (#6=A3) przy tej pojemności powinna być OK. Punktem wyjścia mogłaby być #8.

 

Pozdr.,

Michał

Opublikowano

... w moim EXPLOSION pakiet mam w części ogonowej.

Też tak zrobiłem, dołożyłem nawet tacę z rzepem i baterię mogę przesuwać.

A przy tej okazji - Noker, a jaki masz w nim motorek?

Opublikowano

To jeszcze jedno szybkie pytanie:

 

Silnik Enya 6.5 cm. Na ziemi działa jak nowy, wszystko pięknie, elegancko, ładnie wchodzi na obroty.

Po starcie minuta lotu i silnik gaśnie....

 

 

?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ja na ASP też nie mogę narzekać,świetny silniczek,latam nim 2gi sezon,siedział w paru modelach a teraz zaszczepiłem go do Explosion'a i też sprawdza się znakomicie.

Ps.super filmik,uwielbiam polukać na super air'a -miałem 2 takie i bardzo dobrze je wspominam.

Pozdrawiam :lol:

Opublikowano

Wsadziłem ASP 7.5 cm i zmieścił się idealnie w oryginalne łoże a w owiewce wyciąłem tylko otwór pod tłumik a z 2giej strony 2 dziurki do jego przykręcenia,aa no i dziurkę do regulacji silnika :D

Pozdrawiam :)

Opublikowano

No to lata jak wściekły... W moim jest GP-28, czyli 4.6cm?, a idzie powoli w górę. Przyjedź dziś na Pałacową.

Okropny OT, więc wszystkich przepraszam, ale uwielbiam Explosion, więc nie przepuściłem okazji... :devil:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeżając nieco temat mam pytanie do posiadaczy Super Aira.

 

Czy w trakcie montażu skrzydło należy skleić w jedną całość (zgodnie z instrukcją) czy można zostawić je dzielone? Mocowanie na kołkach + śruby wygląda solidnie. Aluminiowa rurka łącząca płaty ma średnicę 1 cm a długość 40 cm.

 

Zależy mi, żeby w swoim egzemplarzu pozostawić skrzydła dzielone.

Z góry dziękuję ;)

Opublikowano

Czy w trakcie montażu skrzydło należy skleić w jedną całość (zgodnie z instrukcją) czy można zostawić je dzielone?

Sklej to bardzo solidnie. Ta rurka jest słaba a pond to w moim egzemplarzu miała luzy.
Opublikowano

Lepiej zamienić na węglową, a kieszenie powinny wytrzymać. W końcu sklejenie żeber ze sobą tak wiele wytrzymałości nie dodaje, bo się reszta (dźwigary, poszycie) odrywa w razie czego od nich...

Opublikowano

Dziękuję za szybkie odpowiedzi :)

 

Kurczę, klejenia to naprawdę chciałbym uniknąć. 1,5 metrowe skrzydło jest jak wiadomo kłoptliwe w transporcie...

 

Może faktycznie wystarczy spróbować wymienić rurkę na lepiej spasowaną. Ewentualnie pomysleć nad jakimś systemem spinania płatów.

 

Ja też się zastanawiam co tak naprawdę da sklejenie płata.

 

W 2 metrowym szybowcu (waga 1.3kg) dzielony płat dokręca sie na dwie śruby i gra.

Zdaje sobie jednak sprawę, że mój Super Air będzie ważyć drugie tyle a jak wsadzę tam 7,5 cm3 to i prędkości nie będą małe.

Opublikowano

W niektórych szybowcach 2m F3J/m płaty są złączone tylko bagnetem, a do kadłuba są mocowane gumami i nic się nie rozsuwa nawet przy brutalnych holowaniach na gumie

Opublikowano

... Ja też się zastanawiam co tak naprawdę da sklejenie płata. ...

Da to, że w razie twardszego lądowania, masz porwane/popękane poszycie oraz dźwigary poodrywane od głównych żeber.

Ja już nie sklejam, jeśli nie trzeba. Używam rurki węglowej, najlepiej grubościennej, a z przodu i z tyłu głównych żeber instaluję kołki ustalające. Jeśli skrzydło z przodu ustalane jest w modelu na jeden centralny kołek, przerabiam na dwa.

Opublikowano

Co prawda nie mam Super Air tylko jego młodszego brata Speed Air nie sklejone płaty wytrzymują wszystkie moje fikołki i nic złego się nie dzieje mimo ze nawet podwozie jest w skrzydłach - też nie wyłamane :wink:

Opublikowano

No to może jest i dla mnie nadzieja :)

Zgodnie z Waszymi sugestiami sprawdzę jak to się wszystko po złożeniu trzyma, czy nie ma luzów etc. a jak coś mnie zaniepokoi to wymienie bagnet za radą Kwazio jeszcze przed pierwszym lotem.

 

podwozie jest w skrzydłach

Spodobało mi się takie rozwiązanie, zobaczymy jak będzie spisywać się na trawie (wszak czytałem wyżej, że nie najlepiej)
Opublikowano

Z tym że u mnie podwozie w skrzydłach jest za środkiem ciężkości bo trzecie kółko mam z przodu a nie na ogonie jak w Super Air. Podwozie pod skrzydłami trochę przypomina samochodowe wahacze wleczone :wink: I jako bagnet jest u mnie oryginalna rurka aluminiowa.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.