KrzysiekB. Opublikowano 9 Października 2011 Autor Opublikowano 9 Października 2011 Chciałbym się poradzić znawców spalinowych silników. W moim Super Air siedzi obecnie silnik Enya 6.5 cm. Niestety, spaliłem świecę, i teraz pytanie: czy mogę użyć do niego świecy OS max no 6 ?. w Eny jest z symbolem 4 ??
mikon Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Chciałbym się poradzić znawców spalinowych silników. W moim Super Air siedzi obecnie silnik Enya 6.5 cm. Niestety, spaliłem świecę, i teraz pytanie: czy mogę użyć do niego świecy OS max no 6 ?. w Eny jest z symbolem 4 ?? Nie znam tego akurat silnika, ale ta świeca (#6=A3) przy tej pojemności powinna być OK. Punktem wyjścia mogłaby być #8. Pozdr., Michał
Kwazio Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 ... w moim EXPLOSION pakiet mam w części ogonowej.Też tak zrobiłem, dołożyłem nawet tacę z rzepem i baterię mogę przesuwać.A przy tej okazji - Noker, a jaki masz w nim motorek?
KrzysiekB. Opublikowano 11 Października 2011 Autor Opublikowano 11 Października 2011 To jeszcze jedno szybkie pytanie: Silnik Enya 6.5 cm. Na ziemi działa jak nowy, wszystko pięknie, elegancko, ładnie wchodzi na obroty. Po starcie minuta lotu i silnik gaśnie.... ?
Kwazio Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Może przejrzyj dokładnie zbiornik paliwa. Wygląda mi to na podwinięty ssak... Może też być wewnątrz jakaś nieszczelność.
KrzysiekB. Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 Super Air znowu zaczął latać!. Z nowym silnikiem. ASP 7.5 cm. Oto dowód
bandi Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 No no super filmik pieknie Ci kolego silniczek pracuje i co da się na ASP-kach latać pozdrawiam
lukas325 Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Ja na ASP też nie mogę narzekać,świetny silniczek,latam nim 2gi sezon,siedział w paru modelach a teraz zaszczepiłem go do Explosion'a i też sprawdza się znakomicie. Ps.super filmik,uwielbiam polukać na super air'a -miałem 2 takie i bardzo dobrze je wspominam. Pozdrawiam
lukas325 Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Wsadziłem ASP 7.5 cm i zmieścił się idealnie w oryginalne łoże a w owiewce wyciąłem tylko otwór pod tłumik a z 2giej strony 2 dziurki do jego przykręcenia,aa no i dziurkę do regulacji silnika Pozdrawiam
Kwazio Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 No to lata jak wściekły... W moim jest GP-28, czyli 4.6cm?, a idzie powoli w górę. Przyjedź dziś na Pałacową. Okropny OT, więc wszystkich przepraszam, ale uwielbiam Explosion, więc nie przepuściłem okazji... :devil:
Cracoos Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Odświeżając nieco temat mam pytanie do posiadaczy Super Aira. Czy w trakcie montażu skrzydło należy skleić w jedną całość (zgodnie z instrukcją) czy można zostawić je dzielone? Mocowanie na kołkach + śruby wygląda solidnie. Aluminiowa rurka łącząca płaty ma średnicę 1 cm a długość 40 cm. Zależy mi, żeby w swoim egzemplarzu pozostawić skrzydła dzielone. Z góry dziękuję
Pit Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Czy w trakcie montażu skrzydło należy skleić w jedną całość (zgodnie z instrukcją) czy można zostawić je dzielone?Sklej to bardzo solidnie. Ta rurka jest słaba a pond to w moim egzemplarzu miała luzy.
Kwazio Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Lepiej zamienić na węglową, a kieszenie powinny wytrzymać. W końcu sklejenie żeber ze sobą tak wiele wytrzymałości nie dodaje, bo się reszta (dźwigary, poszycie) odrywa w razie czego od nich...
Cracoos Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Dziękuję za szybkie odpowiedzi Kurczę, klejenia to naprawdę chciałbym uniknąć. 1,5 metrowe skrzydło jest jak wiadomo kłoptliwe w transporcie... Może faktycznie wystarczy spróbować wymienić rurkę na lepiej spasowaną. Ewentualnie pomysleć nad jakimś systemem spinania płatów. Ja też się zastanawiam co tak naprawdę da sklejenie płata. W 2 metrowym szybowcu (waga 1.3kg) dzielony płat dokręca sie na dwie śruby i gra. Zdaje sobie jednak sprawę, że mój Super Air będzie ważyć drugie tyle a jak wsadzę tam 7,5 cm3 to i prędkości nie będą małe.
ppompka Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 W niektórych szybowcach 2m F3J/m płaty są złączone tylko bagnetem, a do kadłuba są mocowane gumami i nic się nie rozsuwa nawet przy brutalnych holowaniach na gumie
Kwazio Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 ... Ja też się zastanawiam co tak naprawdę da sklejenie płata. ...Da to, że w razie twardszego lądowania, masz porwane/popękane poszycie oraz dźwigary poodrywane od głównych żeber.Ja już nie sklejam, jeśli nie trzeba. Używam rurki węglowej, najlepiej grubościennej, a z przodu i z tyłu głównych żeber instaluję kołki ustalające. Jeśli skrzydło z przodu ustalane jest w modelu na jeden centralny kołek, przerabiam na dwa.
bzik4 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Co prawda nie mam Super Air tylko jego młodszego brata Speed Air nie sklejone płaty wytrzymują wszystkie moje fikołki i nic złego się nie dzieje mimo ze nawet podwozie jest w skrzydłach - też nie wyłamane :wink:
Cracoos Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 No to może jest i dla mnie nadzieja Zgodnie z Waszymi sugestiami sprawdzę jak to się wszystko po złożeniu trzyma, czy nie ma luzów etc. a jak coś mnie zaniepokoi to wymienie bagnet za radą Kwazio jeszcze przed pierwszym lotem. podwozie jest w skrzydłachSpodobało mi się takie rozwiązanie, zobaczymy jak będzie spisywać się na trawie (wszak czytałem wyżej, że nie najlepiej)
bzik4 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Z tym że u mnie podwozie w skrzydłach jest za środkiem ciężkości bo trzecie kółko mam z przodu a nie na ogonie jak w Super Air. Podwozie pod skrzydłami trochę przypomina samochodowe wahacze wleczone :wink: I jako bagnet jest u mnie oryginalna rurka aluminiowa.
Rekomendowane odpowiedzi