KrzysiekB. Opublikowano 9 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2011 Chciałbym się poradzić znawców spalinowych silników. W moim Super Air siedzi obecnie silnik Enya 6.5 cm. Niestety, spaliłem świecę, i teraz pytanie: czy mogę użyć do niego świecy OS max no 6 ?. w Eny jest z symbolem 4 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Chciałbym się poradzić znawców spalinowych silników. W moim Super Air siedzi obecnie silnik Enya 6.5 cm. Niestety, spaliłem świecę, i teraz pytanie: czy mogę użyć do niego świecy OS max no 6 ?. w Eny jest z symbolem 4 ?? Nie znam tego akurat silnika, ale ta świeca (#6=A3) przy tej pojemności powinna być OK. Punktem wyjścia mogłaby być #8. Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 ... w moim EXPLOSION pakiet mam w części ogonowej.Też tak zrobiłem, dołożyłem nawet tacę z rzepem i baterię mogę przesuwać.A przy tej okazji - Noker, a jaki masz w nim motorek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 11 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 To jeszcze jedno szybkie pytanie: Silnik Enya 6.5 cm. Na ziemi działa jak nowy, wszystko pięknie, elegancko, ładnie wchodzi na obroty. Po starcie minuta lotu i silnik gaśnie.... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Może przejrzyj dokładnie zbiornik paliwa. Wygląda mi to na podwinięty ssak... Może też być wewnątrz jakaś nieszczelność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Super Air znowu zaczął latać!. Z nowym silnikiem. ASP 7.5 cm. Oto dowód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 No no super filmik pieknie Ci kolego silniczek pracuje i co da się na ASP-kach latać pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas325 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Ja na ASP też nie mogę narzekać,świetny silniczek,latam nim 2gi sezon,siedział w paru modelach a teraz zaszczepiłem go do Explosion'a i też sprawdza się znakomicie. Ps.super filmik,uwielbiam polukać na super air'a -miałem 2 takie i bardzo dobrze je wspominam. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Jaki dokładniej masz w Explosion? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas325 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Wsadziłem ASP 7.5 cm i zmieścił się idealnie w oryginalne łoże a w owiewce wyciąłem tylko otwór pod tłumik a z 2giej strony 2 dziurki do jego przykręcenia,aa no i dziurkę do regulacji silnika Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 No to lata jak wściekły... W moim jest GP-28, czyli 4.6cm?, a idzie powoli w górę. Przyjedź dziś na Pałacową. Okropny OT, więc wszystkich przepraszam, ale uwielbiam Explosion, więc nie przepuściłem okazji... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cracoos Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Odświeżając nieco temat mam pytanie do posiadaczy Super Aira. Czy w trakcie montażu skrzydło należy skleić w jedną całość (zgodnie z instrukcją) czy można zostawić je dzielone? Mocowanie na kołkach + śruby wygląda solidnie. Aluminiowa rurka łącząca płaty ma średnicę 1 cm a długość 40 cm. Zależy mi, żeby w swoim egzemplarzu pozostawić skrzydła dzielone. Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Czy w trakcie montażu skrzydło należy skleić w jedną całość (zgodnie z instrukcją) czy można zostawić je dzielone?Sklej to bardzo solidnie. Ta rurka jest słaba a pond to w moim egzemplarzu miała luzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Lepiej zamienić na węglową, a kieszenie powinny wytrzymać. W końcu sklejenie żeber ze sobą tak wiele wytrzymałości nie dodaje, bo się reszta (dźwigary, poszycie) odrywa w razie czego od nich... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cracoos Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Dziękuję za szybkie odpowiedzi Kurczę, klejenia to naprawdę chciałbym uniknąć. 1,5 metrowe skrzydło jest jak wiadomo kłoptliwe w transporcie... Może faktycznie wystarczy spróbować wymienić rurkę na lepiej spasowaną. Ewentualnie pomysleć nad jakimś systemem spinania płatów. Ja też się zastanawiam co tak naprawdę da sklejenie płata. W 2 metrowym szybowcu (waga 1.3kg) dzielony płat dokręca sie na dwie śruby i gra. Zdaje sobie jednak sprawę, że mój Super Air będzie ważyć drugie tyle a jak wsadzę tam 7,5 cm3 to i prędkości nie będą małe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 W niektórych szybowcach 2m F3J/m płaty są złączone tylko bagnetem, a do kadłuba są mocowane gumami i nic się nie rozsuwa nawet przy brutalnych holowaniach na gumie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 ... Ja też się zastanawiam co tak naprawdę da sklejenie płata. ...Da to, że w razie twardszego lądowania, masz porwane/popękane poszycie oraz dźwigary poodrywane od głównych żeber.Ja już nie sklejam, jeśli nie trzeba. Używam rurki węglowej, najlepiej grubościennej, a z przodu i z tyłu głównych żeber instaluję kołki ustalające. Jeśli skrzydło z przodu ustalane jest w modelu na jeden centralny kołek, przerabiam na dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Co prawda nie mam Super Air tylko jego młodszego brata Speed Air nie sklejone płaty wytrzymują wszystkie moje fikołki i nic złego się nie dzieje mimo ze nawet podwozie jest w skrzydłach - też nie wyłamane :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cracoos Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 No to może jest i dla mnie nadzieja Zgodnie z Waszymi sugestiami sprawdzę jak to się wszystko po złożeniu trzyma, czy nie ma luzów etc. a jak coś mnie zaniepokoi to wymienie bagnet za radą Kwazio jeszcze przed pierwszym lotem. podwozie jest w skrzydłachSpodobało mi się takie rozwiązanie, zobaczymy jak będzie spisywać się na trawie (wszak czytałem wyżej, że nie najlepiej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Z tym że u mnie podwozie w skrzydłach jest za środkiem ciężkości bo trzecie kółko mam z przodu a nie na ogonie jak w Super Air. Podwozie pod skrzydłami trochę przypomina samochodowe wahacze wleczone :wink: I jako bagnet jest u mnie oryginalna rurka aluminiowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi