lukasto Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 No i zaczęło się ... Wczoraj wydrukowałem plany TOTO-0 i zacząłem kompletować materiały potrzebne do budowy Poniżej zdjęcia wydrukowanych planów - trochę się napociłem przy sklejaniu w całość... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Jak sobie fajnie zalaminujesz plany (tzn poszczególne elementy do wycięcia) jakąś transparentną taśmą - to będziesz miał gotowe szablony na wycięcie kolejnego modelu . Trzymam kciuki za model. Tutaj możesz się spotkać czasem ze znikomym zainteresowaniem tematem, ponieważ relacji z budowy TOTO-0 tu jest od groma . W razie czego uderzaj do mnie na gg!. Pozdrawiam!. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasto Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Dzięki za info, jak będę potrzebował konsultacji to na pewno się zgłoszę Dziś zakupiłem piankę pod panele 6mm, 3mm chyba jeszcze mam w piwnicy po remoncie mieszkania (a przynajmniej mam taka nadzieję ). Kleje tez już mam. Przy odrobinie szczęścia może jutro znajdę trochę czasu na przyklejenie szablonów do depronu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czacha19 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Pamiętaj również podczas wykonywania skrzydła, aby zakleić zgięcie taśmą klejącą. Unikniesz w ten sposób złamania podczas klejenia. Najlepiej poczytać relację innych osób lub bezpośrednio stronę z budową modelu która wyjaśnia wszystkie wątpliwości. Życze powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasto Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Dzięki za informację. Instrukcję przeczytałem nawet 2 razy , do tego masę innych relacji. Pamiętam, ze o tym dość często była informacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 To teraz czekamy na foto relacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasto Opublikowano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 No i kolejny etap zakończony Posklejane wszystkie części kadłuba, dziś zabieram się za szlifowanie. Będzie z tym trochę zabawy bo przez pomyłkę przy przyklejaniu planów do depronu użyłem nie właściwego gleju i teraz muszę się pozbyć resztek :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasto Opublikowano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 No i po szlifowaniu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czacha19 Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Zdjęcie po szlifowaniu jest zdecydowanie lepsze:) powodzenia w dalszej budowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasto Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Dalszy ciąg pracy ... Zamontowane serwa Zamontowany silnik Wklejone wszystkie wzmocnienia kadłuba. Zrobiona klapka/szyba - zwał jak zwał, ważne, że wyszło i udało się dość dobrze dopasować Wycięte, wzmocnione i oszlifowane skrzydło ogonowe. Wycięte i w trakcie klejenie wzmocnienia ster kierunku W trakcie robienia owiewka/obudowa silnika. A tak prezentuje się wszystko w całości Użyty silnik: Brushless-Motor Tower pro 2410-8T-4Y Red/Silver Użyte serwa: KDS N170 8g Zakupiony regulator: 3F Redox 30A Jutro może uda mi się wreszcie kupić bowdeny i może zdążę jeszcze zamontować ogon do kadłuba Mam nadzieję, że wybrana elektronika jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 ...Wycięte, wzmocnione i oszlifowane skrzydło ogonowe.... O Matko Przenajświętsza :wall: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 ...Wycięte, wzmocnione i oszlifowane skrzydło ogonowe.... O Matko Przenajświętsza :wall: :lol2: Z tyłu są stateczniki. Statecznik poziomy a do niego mocowany ster wysokości. Statecznik pionowy a do niego mocowany ster kierunku. Pomijam sytuację kiedy statecznik poziomy jest pływający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek_op Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Lucasto bardzo ładna robota Z tym przyklejaniem planów do depronu to ci sie udało :rotfl: dobrze, że nie przykleiłeś na żywicę :mrgreen: . Takich błędów popełnisz jescze dziesiątki, ale na każdym się człowiek czegoś uczy. Ja też popełniłem wiele "głupich" błędów, ale taki urok naszego hobby. Najważniejsza jest dobra zabawa i przyjemność patrzenia jak nasz model rośnie, a potem jak się pięknie rozbija ;D czego Ci oczywiście nie życzę Mam jedną uwagę. Koniecznie skróć ośkę silnika do minimum, tak aby zamocować z minimalnym zapasem na niej tylko propsaver . Uratuje cię to przynajmnie w dużym stopniu przed wygięciem osi silnika w przypadku niezbyt udanego lądowania. Proponuję tylko abyś wymontował oś z silnika i dopiero ją obcinał ponieważ opiłki które będą powstawały w czasie cięcia bardzo lubią się przyczepiać do magnesów w siniku co może doprowadzić do jego uszkodzenia. Pomimo tych zabiegów i tak zamów sobie przy najbliższych zakupach zapasową ośkę do silnika ;D koszt paru złotych,a w przypadku awarii można ją wymienić szybko nawet na lotnisku. Kibicuję i życzę szybkiego wzbicia w powietrze ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasto Opublikowano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Dzięki za radę. Zakupiłem dziś bowdeny. Stateczniki są już oszlifowane i własnie kleją się do nich orczyki. Jest oczywiście dalszy ciąg pracy nad obudową silnika. Jak skończę stateczniki i obudowę to zamieszczę kolejne zdjęcia. Wygląda na to, że niedługo zabiorę się za skrzydła (ale najpierw chcę mieć zakończone prace nad kadłubem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasto Opublikowano 8 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Stateczniki przyklejone, ale chyba muszę odciąż statecznik pionowy i kleić go jeszcze raz (trochę się rozjechała jego oś podłużna z osią kadłuba :x ) Musiałem, też usunąć orczyki zrobione ze sklejki i zamontować "gotowe" (kupione w sklepie modelarskim). Na "starych" coś nie bardzo chciało to wszystko działać (chyba były za krótkie). Zakończona jest też obudowa silnika. Rozpoczęły się prace nad skrzydłem (mam wycięte i oszlifowane większość wręg). Zdjęcia zamieszczę jak poprawię krzywy statecznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Operujesz klejem SOUDOL-dobry...nalej go od strzykawki i dozuj nią - będą mniejsze zacieki-i lżejszy model. Klej dość szybko wiąże-zwiększa objętość -przed utwardzeniem zbierz nadmiar / watka czyścidełko do uszu/ Głowa do góry-czekam na dalszą relację-może już z obltów. Nic tak nie cieszy jak własnoręcznie wykonany model-pozdrawiam Janek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mastur Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Jutro może uda mi się wreszcie kupić bowdeny i może zdążę jeszcze zamontować ogon do kadłuba Życzę powodzenia w przetykaniu bowdenów przez zamkniętą część ogonową. Da się ale jest to upierdliwe. Pozdrawiam. Zapomniał bym dodać. Wzmocnij łoże pod skrzydło przy spływie bo przy cięższym lądowaniu rozejdzie się w tamtym miejscu, zrób półkę z balsy grubości ok 4mm i wklej ją pomiędzy podłużnice łoża, słoje maja być prostopadle do osi wzdłużnej kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek_op Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Czy mi sie wydaje , czy stateczniki i stery są z depronu 3mm :shock: jeżeli tak to wydaje mi się że będą za wiotkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasto Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Z bowdenami nawet nie było tak trudno Ogon wyprostowany O wzmocnieniu nie było informacji w instrukcji więc go nie zrobiłem jest za to zrobione wzmocnienie z brystolu pod katem prostym pomiędzy kadłubem a statecznikiem. Mam nadzieję, że wytrzyma Stateczniki zrobiłem z depronu 6mm gładkiego z obu stron, o tym na szczęście pomyślałem Skrzydło ma już przyklejone częściowo wręgi, wzmocnienie krawędzi spływu, wklejone listewki i właśnie kleją się wzmocnienia z depronu 3mm - niestety etapami bo mam za mało szpilek do ich przytrzymania podczas schnięcia kleju. Postaram się dziś zrobić jakieś zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasto Opublikowano 11 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Są i zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi