Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Od kilku godzin jestem członkiem społeczności forum RC w związku z tym od razu mam kilka pytań do tych zaawansowanych.

W międzyczasie pokażę moj ostatni "projekt" :)

Dołączona grafika

Podonie jak co niektorzy na forum z uwagi na zalegajace w garazu smieci zrobilem taki oto samolocik.

 

Wyglada dosyc przyzwoicie, w powietrzu pewnie tez :)

zanim jednak poderwe go do lotu musze zwalczyc problem zasilania.

Kable mi pali i tu pytanie do zaawansowanych:

Bateria 800mAh po starcie zdycha i odłącza mi zasilanie silnika

Po podłaczeniu większego klocka 1300mAh od Spitfire'a niewiele brakuje zebym potrzebował gaśnicy.

Silniczek o dość trudnych do określenia parametrach (wyrwałem od jakiegoś Helikoptera), ESC 10A, 2 serwa 9,5g i odbiornik 2,5GHz, wszystko razem dość lekkie.

Ponieważ moja wiedza na temat dopasowywania ESC do silnika jest dość mdła potrzebuję podpowiedzi jaki silniczek do tego ESC żeby dźwignął około 300/350g samolot.

Pozdro

Opublikowano

Wiesz co, silnik prawdopodobnie 280~ Tylko jest pytanie jakie użyłeś śmigło, bo jeżeli silnik jest zbyt przeciążony to może Ci nie tylko silnik ,regulator popalić, ale pakiet może zrobić więcej krzywdy...

Opublikowano

Prawdę mówiąc śmigło zastosowałem od ... helikoptera :) (tylne śmigiełko :)

i wydaje sie ze nie obciąża za bardzo silniczka.

Ponieważ nie bardzo się jeszczze łapię w wielkościach śmigieł nie wiem jak je dopasować i jakie wybrać :)

a cyferki 8x5 czy 9x50 niewiele mi mówią jak narazie :)

Testowałem Sty-REX'a na asfaltowym placu i bardzo ładnie sie rozpędza wznosi dziob ale do oderwania sie od ziemi jeszcze troche mu brakuje zwłaszcza baterii :)

po kilku próbach bateryjka przestaje produkowac dostateczną ilośc prądu i następuje odcięcie zasilania :)

Opublikowano

W związku z tym jakike smiglo proponujesz ?

(dla porządku rozpiętość 900mm, długość 650mm, waga około 250g bez baterii - na oko bo nie mam jak w tej chwili sprawdzić).

Zapewne przez moją niewiedzę zbagatelizowałem temat smigła i co mi wpadło w ręce zastosowałem, pełna improwizacja :)

Opublikowano

Takie rozwiązanie to tylko i wyłącznie z przekładnią, tym bardziej, że model to "trenerek" a nie jakaś delta czy inny "jet". Co przy cenach śmigieł i silników mija się z jakimkolwiek celem. Kup jakikolwiek "dzwonek" TowerPro (np. 2410-10), śmigło np. 9x4,7 czy 8x6 i będzie git (oczywiście do tego potrzebny będzie jeszcze regulator do silnika bezszczotkowego ~18-25A).

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi, silnik juz zamowilem, ESC tez, może troche na wyrost (30A) i silnik tez. Śmigiełko jutro kupię jakieś z tych które podałeś.

Poskładam to i zobaczymy jak będzie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Napisalem sie, napisalem i mnie wywalilo ;)

Wiec pierwsze wzloty dokonane ;)

Niezle, start poprawnie, chociaz zaraz po starcie ucieka w lewo. musze popracowac nad tym.

Chetnie poczytam sugestie co i dlaczego moze to powodowac.

Zastosowalem smiglo 9x4 G/F 3 Series .

Znacznie lepiej niz pierwotnie.

Jak zrobie oblot wrzuce zdjecia.

Opublikowano

Witam,

 

Czy jest jakiś patent na wykłon czy trzeba to robić doświadczalnie ?

i czy wykłon tylko czy jeszcze pochylenia w płaszczyźnie pionowej ?

 

Pozdro

Opublikowano

Skłon silnika sie robi gdy przy przyspieszaniu samolot przy okazji nabiera wysokości.

Patent to podkładki. Doświadczalnie, ale zacznij od takiego

Patrząc od przodu na silnik. Pod górną prawą śrubkę wstaw podkładki na 3mm, pod górną lewą i pod dolną prawą po 1mm. Wtedy będziesz miał skłon i wykłon po ok 2-3 stopnie

Opublikowano

Oo hej, nie zauwazylem, ze jestes online :)

Zaraz popracuje, co prawda mocowanie mam chwilowo zrobione ... na tasme bez stalego mocowania wiec musze dokonac paru poprawek i zrobic uchwyt do silnika.

Dzisiaj u mnie bardzo mocno dmuchało więc nie było mowy o wyjściu i testowaniu ale może jutro.

Tak czy owak, biorę się za mocowanie i zrobię jak napisałeś.

Opublikowano

A propo's, mocowanie masz na myśli

 

* *

1 2

M

 

* *

3 4

 

* - śrubki

M - silnik

A czy jest jakaś inna metoda niwelowania tego uciekania na boki np ustawieniem lotek ?

(chociaż nie, bez sensu bo bedzie pewnie zmieniał kurs przy rozbiegu :) )

Sam sobie odpowiedam na pytania, niedobrze.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i stało się, poleciał.

Po kilku próbach wzlotów i ustawieniu wykłonu silnika poszedł jak przecinak

wzbił sie i pięknie poszybował w poziomie, gorzej było z lądowaniem ale na szczęście nic mu sie nie stało. Silnik wymaga wymiany ale nie z uwagi na uszkodzenia tylko trochę jednak za mało mocy daje i trochę słabo ze wznoszeniem.

Jak uda mi sie zrobić jakieś zdjęcia pokażę :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ze smutkiem zawiadamiam, że znany wszem osobnik "Sty-REX"

Po kilkunastu udany mniej lub bardziej lotach, że nie wspomnę o "kretach"

dokonał żywota choć nie powiem, wprawił mnie w osłupienie kiedy poszybował jak przecinak w górę i nawet dal się pilotować.

Po lądowaniach przeplatanych łowami podziemnych stworów

grzmotnął był z impetem łamiąc kończyny (otwarte złamanie prawego i lewego skrzydła oraz całkowite zniszczenie osi silnika oraz pogruchotanie propellerka.

Diagnoza była jedyna możliwa, Śmierć w skutek upadku z dużej wysokości :P

Po zebraniu zwłok i odprowadzeniu do pobliskiego zakładu utylizacji w postaci śmietnika, oddaliłem się z miejsca pochówku celem dokonania kolejnego miejmy nadzieję nieco wytrzymalszego egzemplarza w oparciu o plany i doświadczenia zebrane w czasie żywota poprzedniego przypadku.

 

Pogrążony w rozpaczy ...

RobUk

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.