Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"Beagle"

Model dla Początkujących

Model w kilka godzin

 

Plany do pobrania:

http://kmilek.wrzuta.pl/katalog/5Aqw0431LUj/plany_modelarski_-_beegle

 

Linki pomocnicze:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=338359&pp=15

http://www.stenulson.net/rcflight/beagle.htm

 

Proponowany materiał: Depron

Model można wykonać również ze styropianu lub EPP

 

Dołączona grafika

 

 

Proponowane materiały:

- 1 arkusz Depronu 6mm

- klej ( Przydatne informacje o klejach )

- Pręt węglowy (dł: 44cm)

lub pręt z włókna szklanego (dł: 44cm)

lub np sosnowa listewka (np: 8mm x 10mm x 44cm) - opcja najtańsza

- Stara dyskietka lub 6 zawiasów do "sterów"

- 2 patyczki do lodów lub gruby patyczek do szaszłyków

- 2 listewki/sklejki 3cm x 3cm grubość 5mm

lub okrągła listewka np sosnowa średnica ok 8mm długość ok 10cm (do mocowania silnika)

- Przybory do cięcia

- Gumka modelarska

 

Przydatna może się okazać mocna taśma do błyskawicznych napraw, tzw. kacza taśma (np firmy PATTEX)

 

PLUS:

silnik, regulator, dwa/trzy/cztery serwa (w zależności od potrzeb), nadajnik, odbiornik, pakiet zasilający.

 

 

 

Model bardzo łatwy w naprawie

Opublikowano

Trochę zrobiłem inaczej niż w planach

ale też teoretycznie powinno być ok.

Zastosowałem pręt z włókna szklanego - ale okazał się pierońsko ciężki i go zeszlifowałem :)

 

nie wiem czy takie skrzydło da radę...

na początku zrobiłem z dwóch warstw depronu (6mm) ale wydawało mi się za grube i zrobiłem z jednej warstwy.

Przy takim skrzydle koniecznie musi być wznios czy może być całkiem poziomo?

 

 

 

kilka pytań technicznych:

- czy przy napędzie pchającym robi się skłon i wykłon silnika?

- czy do napędu pchającego może być każdy silnik czy są inne do pchającego a inny do ciągnącego? czy niema różnicy tylko stosuje się po prostu inny rodzaj śmigła?

 

 

 

Ktoś z was robił już takie cudo?

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Jeżeli to silnik (3f) wystarczy zamienić dwa kabelki miedzy regulatorem a silnikiem ,śmigło odwrócić i gitez majonez :). Co do skłonu i wykłonu daj na początek wszystko na zero, spróbuj :)

Opublikowano

Silniki ciągnące są takie same jak pchające.Na forum dostałem taką radę:

Silnik zawsze ma się kręcić w prawo(patrząc od tyłu modelu) a śmigło ma byś napisami w stronę kierunku lotu.Mam nadzieję że zrozumiałeś.

 

Można obrócić śmigło i obroty silnika ale w tedy ciąg będzie o wiele mniejszy niż normalnie(normalnie= silnik kręci się w prawo, śmigło napisami do kierunku lotu )

 

Pozdrawiam Damian

Opublikowano

Przy napędzie pchającym ROBI SIĘ skłon i wykłon silnika, tak samo jak przy ciągnącym. W przypadku napędu pchającego, silnik powinien - patrząc z góry - być wychylony w lewo i do góry. W lewo minimalnie, w górę ok. 5-6 stopni spokojnie (i tak trzeba to dobrać doświadczalnie) bo inaczej model po dodaniu gazu będzie strasznie zadzierał.

 

Śmigło i silnik - jeśli masz silnik 3F - spokojnie dajesz takie samo, tylko - jak już pisał Cimek, zamieniasz dwa kabelki zmieniając tym samym kierunek obrotów silnika i przekręcasz śmigło na osi o 180 stopni. I już :)

 

Można obrócić śmigło i obroty silnika ale w tedy ciąg będzie o wiele mniejszy niż normalnie(normalnie= silnik kręci się w prawo, śmigło napisami do kierunku lotu )

Ciąg będzie dokładnie taki sam. Silnik 3F ma takie same osiągi kręcąc się w obie strony, a czy śmigło będzie za nim czy przed nim nie ma znaczenia, byle tylko było założone w odpowiednią stronę, czyli jak piszesz "napisami do przodu".

 

Silniki ciągnące są takie same jak pchające.

Nie ma czegoś takiego jak silnik pchający - jest napęd pchający bądź śmigło pchające. Czy też ciągnące ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Polecam ten model wszystkim początkującym modelarzom. Jest łatwy w wykonaniu z dostępnych materiałów, wolno lata, po dorobieniu jakiegokolwiek podwozia można startować z trawy.

Na zdjęciach nie widzę abyś stosował podniesione końce skrzydeł, są bardzo pomocne w stabilnym locie modelu. Jako usztywnienie skrzydeł jednak najlepszy okazał się pręt węglowy 3 mm. W czasie lotu skrzydła mocno pracują. Silnik "dzwonek" całkowicie wystarczy, w moim BB był silnik przerobiony z CD.

Wysokich lotów

A to moja wersja BB

Dołączona grafika

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.