Kamil kowalski Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 "Beagle" Model dla Początkujących Model w kilka godzin Plany do pobrania: http://kmilek.wrzuta.pl/katalog/5Aqw0431LUj/plany_modelarski_-_beegle Linki pomocnicze: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=338359&pp=15 http://www.stenulson.net/rcflight/beagle.htm Proponowany materiał: Depron Model można wykonać również ze styropianu lub EPP Proponowane materiały: - 1 arkusz Depronu 6mm - klej ( Przydatne informacje o klejach ) - Pręt węglowy (dł: 44cm) lub pręt z włókna szklanego (dł: 44cm) lub np sosnowa listewka (np: 8mm x 10mm x 44cm) - opcja najtańsza - Stara dyskietka lub 6 zawiasów do "sterów" - 2 patyczki do lodów lub gruby patyczek do szaszłyków - 2 listewki/sklejki 3cm x 3cm grubość 5mm lub okrągła listewka np sosnowa średnica ok 8mm długość ok 10cm (do mocowania silnika) - Przybory do cięcia - Gumka modelarska Przydatna może się okazać mocna taśma do błyskawicznych napraw, tzw. kacza taśma (np firmy PATTEX) PLUS: silnik, regulator, dwa/trzy/cztery serwa (w zależności od potrzeb), nadajnik, odbiornik, pakiet zasilający. Model bardzo łatwy w naprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil kowalski Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Trochę zrobiłem inaczej niż w planach ale też teoretycznie powinno być ok. Zastosowałem pręt z włókna szklanego - ale okazał się pierońsko ciężki i go zeszlifowałem nie wiem czy takie skrzydło da radę... na początku zrobiłem z dwóch warstw depronu (6mm) ale wydawało mi się za grube i zrobiłem z jednej warstwy. Przy takim skrzydle koniecznie musi być wznios czy może być całkiem poziomo? kilka pytań technicznych: - czy przy napędzie pchającym robi się skłon i wykłon silnika? - czy do napędu pchającego może być każdy silnik czy są inne do pchającego a inny do ciągnącego? czy niema różnicy tylko stosuje się po prostu inny rodzaj śmigła? Ktoś z was robił już takie cudo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Jeżeli to silnik (3f) wystarczy zamienić dwa kabelki miedzy regulatorem a silnikiem ,śmigło odwrócić i gitez majonez . Co do skłonu i wykłonu daj na początek wszystko na zero, spróbuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toretto1995 Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Silniki ciągnące są takie same jak pchające.Na forum dostałem taką radę: Silnik zawsze ma się kręcić w prawo(patrząc od tyłu modelu) a śmigło ma byś napisami w stronę kierunku lotu.Mam nadzieję że zrozumiałeś. Można obrócić śmigło i obroty silnika ale w tedy ciąg będzie o wiele mniejszy niż normalnie(normalnie= silnik kręci się w prawo, śmigło napisami do kierunku lotu ) Pozdrawiam Damian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil kowalski Opublikowano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Tak zrozumiałem - musze tylko kupić silnik hmm tylko zastanawiam sie jaki do takiego cudaka - myślicie że normalny dzwonek wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Przy napędzie pchającym ROBI SIĘ skłon i wykłon silnika, tak samo jak przy ciągnącym. W przypadku napędu pchającego, silnik powinien - patrząc z góry - być wychylony w lewo i do góry. W lewo minimalnie, w górę ok. 5-6 stopni spokojnie (i tak trzeba to dobrać doświadczalnie) bo inaczej model po dodaniu gazu będzie strasznie zadzierał. Śmigło i silnik - jeśli masz silnik 3F - spokojnie dajesz takie samo, tylko - jak już pisał Cimek, zamieniasz dwa kabelki zmieniając tym samym kierunek obrotów silnika i przekręcasz śmigło na osi o 180 stopni. I już Można obrócić śmigło i obroty silnika ale w tedy ciąg będzie o wiele mniejszy niż normalnie(normalnie= silnik kręci się w prawo, śmigło napisami do kierunku lotu ) Ciąg będzie dokładnie taki sam. Silnik 3F ma takie same osiągi kręcąc się w obie strony, a czy śmigło będzie za nim czy przed nim nie ma znaczenia, byle tylko było założone w odpowiednią stronę, czyli jak piszesz "napisami do przodu". Silniki ciągnące są takie same jak pchające. Nie ma czegoś takiego jak silnik pchający - jest napęd pchający bądź śmigło pchające. Czy też ciągnące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil kowalski Opublikowano 2 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Super bardzo dziękuje za informację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweltech Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Witam Polecam ten model wszystkim początkującym modelarzom. Jest łatwy w wykonaniu z dostępnych materiałów, wolno lata, po dorobieniu jakiegokolwiek podwozia można startować z trawy. Na zdjęciach nie widzę abyś stosował podniesione końce skrzydeł, są bardzo pomocne w stabilnym locie modelu. Jako usztywnienie skrzydeł jednak najlepszy okazał się pręt węglowy 3 mm. W czasie lotu skrzydła mocno pracują. Silnik "dzwonek" całkowicie wystarczy, w moim BB był silnik przerobiony z CD. Wysokich lotów A to moja wersja BB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi