Skocz do zawartości

spalony REGULATOR w locie


SP-LUK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

model - easyglider

start i lot na ok 200 m , nagle brak kontroli , model robi petle jedna za

druga. wiatr slaby wiec znosi go powoli , biegne za nim ,co chwile zaslaniaja mi

drzewa i musze uwazac na samochody !! w koncy widze gdzie upada i tu MEGA FUKS

!!!!! spada na teren szkoły na boisko chyba do kosza na ktorym jest młodziez..

model nie rozbija sie o glebe tylko uderza w korone drewa i chlopaki go

przejmuja .

okazalo sie ze spalony regulator ...( markus hobby 30 )

 

http://pokazywarka.pl/0eyf79/

 

i tu prosba.. jak zrobic polaczenie z dodatkowym pakiecikiem ( niezaleznym ) do

odbiornika?? odbiornik cały , sprawdzałem po katastrofie podpinajac mały pakiet

, normalnie mam zasilanie przez REG i kabelek w 3 kanał odbiornika...

 

REG szlag trafił i odbiornik nie miał zasilania :/ calosc nad terenem

zabudowanym ... do tego nadpalone kable od dwoch serw , moze da sie zlutowac wycinajac spalone fragmenty ... ehh od dzis nie latam bez niezaleznego zasilania odbiornika :/

 

mialem kamerke z boku kadłuba .. widac jak po zatrzymaniu silnika wydobywa sie biały dym z otworów wentylacyjnych .. :)

 

w sumie to pierwsza taka awaria , od 3 sezonów jeden i ten sam model latany po kilka razy w tyg , wiec nie jest źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za link :) ( schematy) , ale musze podpytac jeszcze , ja mam odbiornik w ktorym oprocz wejsc na kanały 1,2 3... jest wejscie BATT , gdyby to byl tylko szybowiec , to oczywiscie dajemy malutki pakiecik ( 4,8V NiMh ) w to gniazdo i po sprawie :)

 

ale mi zachcialo sie elektro-szybowca.. zatem od pakietu dalem zasilanie na regulator i dalej do 3 kanalu (gaz) i tenże 3 kanal jednoczesnie zasilal odbiornik ...

 

regulator sie spalił i jest , jak jest...

czy moge w takiej konfiguracji dopiac po prostu zasilanie do tego gniazda BATT ? wtedy odbiornik bedzie mial dwa zasilania , z tego niezaleznego pakieciku i z regulatora..

 

opcja 2 na Twoim linku

 

w tej chwili moge tylko bawic sie samym szybolem wg schematu 5 , tylko musze poprawic kable od 2-ch serw bo sie nadpaliły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co dodatkowy balast w postaci akumulatora 4,8V ?.A szanowni UBEC to nie łaska?Jedyne 20 zł i po sprawie a waga tylko kilka gram.I nie zapomnieć odciąć plusa z regulatora z BEC.

Nie musi być dodatkowego wejścią w odbiorniku.Można zastosować Y-kabel pod dowolny Kanał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze mam mini metlik w glowie... bo jak regulator dam na 3 kanal (gaz do silnika ) . to gdzie ten UBEC ? kanaly 1,2 ,4 5 zajete przez serwa ( lotki , kierunek , wysokosc )

A czytasz w ogóle co już zostało napisane? 8)

nie zapomnieć odciąć plusa z regulatora z BEC.

Nie musi być dodatkowego wejścią w odbiorniku.Można zastosować Y-kabel pod dowolny Kanał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co dodatkowy balast w postaci akumulatora 4,8V ?.A szanowni UBEC to nie łaska?Jedyne 20 zł i po sprawie a waga tylko kilka gram.I nie zapomnieć odciąć plusa z regulatora z BEC.

Nie musi być dodatkowego wejścią w odbiorniku.Można zastosować Y-kabel pod dowolny Kanał.

1. Dodatkowy UBEC to też potencjalny punkt ryzyka - może ulec uszkodzeniu.

2. Gdy paliwo - LiPo do silnika lata osobno, a odbiornik i serwa mają swoją bateryjkę to można latać dłużej - nawet gdy już w LiPo dno widać.

 

Co do masy: zawsze można zabrać LiPo o jeden rozmiar mniejszy a zysk z pkt. 1 i 2 zostaje.

 

Osobiście robię tak od zawsze: pakiet do odbiornika + paliwo do silnika. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze można zabrać LiPo o jeden rozmiar mniejszy a zysk z pkt. 1 i 2 zostaje.

No widzisz i sam nie wiesz co piszesz

.

Gdy paliwo - LiPo do silnika lata osobno, a odbiornik i serwa mają swoją bateryjkę to można latać dłużej - nawet gdy już w LiPo dno widać.

Ile zyskasz?20s

Dodatkowy UBEC to też potencjalny punkt ryzyka - może ulec uszkodzeniu.

Tak samo jak dodatkowy pakiet.

Stosując dodatkowy pakiet pasowało by mieć dodatkowy wskaźnik napięcia tego pakietu.

Przy dodatkowym BEC-u nie ma takiej potrzeby,Koniec pakietu,silnik odcina a prądu w akumulatorze i tak masz tyle że wystarczy na długie polatanie bez napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.