Kwazio Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 W modelach CAP-232 i Katana-50 mam taki wredny efekt, że przy ustawieniu zaledwie ?20°, szybkie zaciągnięcie steru wysokości powoduje 'zwalanie się' modelu: CAP-232 - zawsze na prawo, ale tylko w locie 'na brzuchu', na plecach jest OK Katana-50 - losowo na prawo i na lewo, 'na brzuchu' i 'na plecach'. Oba modele mają symetryczne sterowanie SW. Nigdy dotąd takiego efektu nie miałem, nawet pomimo niesymetrycznego sterowania SW. Czy poza zmniejszeniem zakresu wychyleń itp. jest jakaś możliwość zwalczenia tego?
meloow Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 CAP232 już tak ma wredny model i chyba nic z nim ze zrobisz.
japim Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 Zwalanie sie przy zaciaganiu SW to klasyczny efekt zrywania strug na koncowce plata. Rady sa trzy (dla istniejacego plata, bo normalnie mozna sie przed tym bronic odpowiednio konstrujujac skrzydlo): 1. zmniejszyc wychylenia aby nie dochodzilo do zrywania strug 2. doprowadzic do powstania turbuletnej warstwy przysciennej na koncowce plata - jej oderwanie jest trudniejsze od oderwania warstwy laminarnej -> niestety efektem jest wzrost oporow - jak duzy? przy modelach klasy akrobacyjnej efekt niezauwazalny. Warstwe turbuletntna mozna wytworzyc np poprzez naklejenie papieru sciegnego na krawedz natarcia. 3. Umyslne zerwanie strug w srodkowej (przykadlubowej) czesci skrzydla. Wtedy samolot zamiast przepadania bedzie robil tzn przysiad, zamiast zrywac strugi. Efekt malo porzadany w modelach akrobacyjnych, raczej stosuje sie do przeciwdzialania wpadania samolotu w korkociag. W sumie mozna tez zrobic jeszcze zabieg nr 4: Nie wyglada moze superowo, ale dziala troche jak punkt 2 polaczony z 3. To jest z PTS "wymyslonego" przez Hangar 9. http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4425 Mozna zastosowac dokladana koncowke z przezroczystego plexi - ale nie na takim dlugim odcinku jak w modelach Hangar, bo wtedy model bedzie wolowaty.
Rekomendowane odpowiedzi