maćko87 Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Witam wszystkich, niedawno zacząłem budować model będący pierwsza taka konstrukcja w moim wykonaniu. Plany pewnie jakieś znajome się wydadzą, tak dobrze kombinujecie to te czeskie:) Kilka faktów które jak narzazie znam: rozpiętość modelu to ok 1400 mm masa... mhhy...chwilowo nieznana, (sam jestem ciekaw ile wyjdzie;) za jednostkę napędowa obrałem silnik również czeskiej produkcji o niebanalnej pojemności 6.5cc:) obecnie trwają prace nad pozyskaniem silnika 10cc mam nadzieje ze się uda:). konstrukcja w pełni balsiana szacowany czas ukończenia budowy przyszłe lato:)czyli jak większość rzeczy w naszym kraju wyrobie się przed Euro:P Jako ze jak juz wspomniałem jest to pierwszy model spalinowy jaki robię, jestem przygotowany na krytykę (oby konstruktywna:) i dobre rady. na obecna chwile, o tyle zrobiłem:) /7/24082011188.jpg/][/url] zbudowany z balsy 8x10 obecnie myślę, nad wzmocnieniem miejsca gdzie będę zastrzały stateczników.pewnie zrobie je ze sklejki ok 1,5mm i "prawie" gotowy statecznik poziomy, aby oszlifować i wyciąć otwory w sterze
pawel Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 Czesc Jest to bardzo ładny model, również pięknie latający. Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze.... Sądzę, że silnik 6,5cc do rozpiętości 1400mm będzie dużo za słaby. Christen Eagle posiada duży opór czołowy i w końcu dwupłat!! Zbudowałem Pittsa o rozpiętości 1420mm z silnikiem Os Max 55AX. Pionowo do góry leciał tylko z rozpędu. Proponuję przemyśleć jeszcze raz dobór napędu (może 4T - jeśli fundusze pozwolą). Pozdrawiam i życzę wytrwałości
maćko87 Opublikowano 5 Września 2011 Autor Opublikowano 5 Września 2011 dzięki, oryginalnie autor planów przewiduje zamontowanie silnika 10cc spróbuje trochę zejść z masy, jezeli silnik 10cc który mam nadzieje uzyskam będzie zadowalający (w co wątpię) pomyśle nad czym większym. Poza tym z doświadczenia wiem ze latając od początku na mocnym silniku istniej możliwość ze mogło by mnie ponieść :twisted: na czym mogły ucierpieć model.. kolega jakiś czas temu zrobił Eagle o rozpiętości 1800mm i z tego co słyszałem jest dość wredny w pilotażu :? ale mnie to nie przeraza.
pawel Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 Wydaje mi się....jestem wręcz przekonany, że model szybciej ucierpi z braku mocy niż z jej nadmiaru..... Przyjdzie taki moment (w lataniu tym modelem), że przestanie Ci wystarczać latanie od chmury do chmury. Twoja decyzja Pozdrawiam
Malker Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 Jeśli bardzo chcesz spalinke to OS Max 120AX by był dobry do tego modelu choć widziałem modele 1 płatowe z tym silnikiem - rozpietość 1.6m
maćko87 Opublikowano 6 Września 2011 Autor Opublikowano 6 Września 2011 nie sposób się z Tobą nie zgodzić Pawle, mimo to mam nadzieje ze modelic jak juz bedzie caly zostanie tak najdluzej, a spokojne latanie jak sie juz rokrece po zimie... :evil:
maćko87 Opublikowano 18 Września 2011 Autor Opublikowano 18 Września 2011 powoli powoli, ale ciągle do przodu... po tygodniowej walce z wręgami zmontowałem tylną część kadłuba. niestety jedna wrega autor planów "trochę" źle rozrysowal:/ będę musiał się wykazać własna inicjatywa twórcza mhy... jak widać główne podłożnice są balsiane 15x5, dolne podłożnice zaczynające się na wysokości kabiny a ciągnące się do końca ogona są wykonane z sosny 5x5. wręgi ze sklejki 3mm całość kadłuba jest oklejona (będzie oklejona) balsa 2mm statecznik poziomy nie jest wklejony służy jedynie za wyłapanie pionu:) tak wiec jak już sobie poradzę z ta wadliwa wręga zabiorę się za oklejanie kadłuba.
jpd Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Witam, Mam pytanie czy byłaby możliwość zeskanowania planów i przesłania ich na pocztę ? Pozdrawiam.
maćko87 Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 chwilowo trochę zwolniły... ale myślę ze w przeciągu tyg uporam się z prawie całkowitym oklejeniem kadłuba. Jak tylko konstrukcja nabierze jakiś kształtów godnych pokazania nie omieszkam wkleić photo.
maćko87 Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 wiec... po pierwsze przepraszam za kiepska jakość zdjęcia:) jak widać oklejanie kadłuba trwa w najlepsze, ale już napotkałem małe problemy. kadłub w tylnej części nie jest owalny, ma kształt sześcianu co trochę skomplikowało oklejanie,ale ponacinałem balsę wzdłuż owych "kantów" wręg. W przedniej czeski kadłuba jest zmontowane wzmocnienie pod skrzydła i podwozie. Wykonane jest ze sklejki 1mm sklejonej z balsa 4mm. Jeżeli chodzi o mocowane podwozia autor planów przewidział ze będzie ono zamocowane do dwóch kołków bukowych 15x15 przyklejonymi miedzy 2-3 wręga mam nadzieje ze ta konstrukcja się sprawdzi wygląda na wytrzymała:)
Ozi Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 No pięknie , ale czy morzesz zamieścić wiecej szczegółowych zdjęć wręg wraz z wręgą przednią , ponieważ będe budował ten model to Twoja relacja będzie bardzo pomocna Pozdrawiam
maćko87 Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 spoko niema problemu:) jak tylko coś więcej ukleje, to wrzucę Photo.
maćko87 Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Opublikowano 1 Listopada 2011 troche ruszylo sie do przodu, front modelu z widocznym tunelem chlodzenia http://imageshack.us/photo/my-images/696/13102011297.jpg/ kadłub chwilowo oklejony tylko od góry.. prezentuje się o tak. jeszcze tylko nałożyć szpachle i polerka
wdanilowicz Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 maćko87, Witam! możesz mi podać gdzie dostałeś plany do Christen Eagle II pozdrawiam Wlodek moj mail wdanilowicz@poczta.neostrada.pl
Senior Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Witam - mam plany tego modelu i gotowy model zbudowany według nich. Można go obejrzeć na mojej stronie www w dziale "Moje modele". Aktualnie wymieniłem w nim napęd z 15 ccm Webry na Saito 150 4T. Zobaczymy co potrafi w powietrzu po dotarciu silnika. Plany tego modelu skanowałem i rozsyłałem zainteresowanym modelarzom ale od momentu braku przyzwoitości ze strony p. Jarosława "modelarza" z Radomia który bywa na pfmrc (nie zwrócił kosztów za ksero i przesyłkę jak zostało to uzgodnione) w udostępnianiu kopii planów jestem ostrożny. Dokonałem pewnej modyfikacji w modelu przebudowując kokpit na wersję 2-miejscową. Zapraszam na moją stronę.
wdanilowicz Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Senior, Bardzo długo szukałem planów tego samolotu. Rozumie Twoje rozczarowanie więc proponuje następujący układ. Proszę podaj mi nr konta na które przeleje pieniądze za w/w plany. pozdrawiam Włodek D mój mail pr wdanilowicz@poczta.neostrada.pl
Senior Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 OK Włodku - zrobię w tym tygodniu ksero (jest to format A0 w trzech arkuszach). Zapłacę i prześlę Ci dane. Możesz pozyskiwać materiały. Pracy jest sporo. Model piękny. Plany masz załatwione.
Syriusz Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Zawsze podobał mi się ten samolot! Podobnie jak przedmówca - byłbym zainteresowany - jeśli plany nie zostały jeszcze skopiowane - to poprosiłbym o wykonanie kopii również dla mnie. Oczywiście najpierw konto = wpłata! Będę bardzo wdzięczny- uważam siebie za poważnego człowieka i nawet niektórzy to potwierdzają wiec myślę że nie będzie kłopotu
Senior Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Zdzisław - jutro jestem na ksero - będą dwa kpl. Spawa załatwiona.
Rekomendowane odpowiedzi