Skocz do zawartości

Christen Eagle II


maćko87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, niedawno zacząłem budować model będący pierwsza taka konstrukcja w moim wykonaniu. Plany pewnie jakieś znajome się wydadzą, tak dobrze kombinujecie to te czeskie:) Kilka faktów które jak narzazie znam: rozpiętość modelu to ok 1400 mm masa... mhhy...chwilowo nieznana, (sam jestem ciekaw ile wyjdzie;) za jednostkę napędowa obrałem silnik również czeskiej produkcji o niebanalnej pojemności 6.5cc:) obecnie trwają prace nad pozyskaniem silnika 10cc mam nadzieje ze się uda:). konstrukcja w pełni balsiana szacowany czas ukończenia budowy przyszłe lato:)czyli jak większość rzeczy w naszym kraju wyrobie się przed Euro:P

Jako ze jak juz wspomniałem jest to pierwszy model spalinowy jaki robię, jestem przygotowany na krytykę (oby konstruktywna:) i dobre rady.

na obecna chwile, o tyle zrobiłem:)

 

/7/24082011188.jpg/]Dołączona grafika[/url]

zbudowany z balsy 8x10 obecnie myślę, nad wzmocnieniem miejsca gdzie będę zastrzały stateczników.pewnie zrobie je ze sklejki ok 1,5mm

 

Dołączona grafika

i "prawie" gotowy statecznik poziomy, aby oszlifować i wyciąć otwory w sterze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Jest to bardzo ładny model, również pięknie latający. Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze....

Sądzę, że silnik 6,5cc do rozpiętości 1400mm będzie dużo za słaby. Christen Eagle posiada duży opór czołowy i w końcu dwupłat!! Zbudowałem Pittsa o rozpiętości 1420mm z silnikiem Os Max 55AX. Pionowo do góry leciał tylko z rozpędu. Proponuję przemyśleć jeszcze raz dobór napędu (może 4T - jeśli fundusze pozwolą).

Pozdrawiam i życzę wytrwałości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, oryginalnie autor planów przewiduje zamontowanie silnika 10cc spróbuje trochę zejść z masy, jezeli silnik 10cc który mam nadzieje uzyskam będzie zadowalający (w co wątpię) pomyśle nad czym większym. Poza tym z doświadczenia wiem ze latając od początku na mocnym silniku istniej możliwość ze mogło by mnie ponieść :twisted: na czym mogły ucierpieć model..

kolega jakiś czas temu zrobił Eagle o rozpiętości 1800mm i z tego co słyszałem jest dość wredny w pilotażu :? ale mnie to nie przeraza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się....jestem wręcz przekonany, że model szybciej ucierpi z braku mocy niż z jej nadmiaru..... Przyjdzie taki moment (w lataniu tym modelem), że przestanie Ci wystarczać latanie od chmury do chmury.

Twoja decyzja

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

powoli powoli, ale ciągle do przodu... po tygodniowej walce z wręgami zmontowałem tylną część kadłuba. niestety jedna wrega autor planów "trochę" źle rozrysowal:/ będę musiał się wykazać własna inicjatywa twórcza mhy...

jak widać główne podłożnice są balsiane 15x5, dolne podłożnice zaczynające się na wysokości kabiny a ciągnące się do końca ogona są wykonane z sosny 5x5. wręgi ze sklejki 3mm całość kadłuba jest oklejona (będzie oklejona) balsa 2mm statecznik poziomy nie jest wklejony służy jedynie za wyłapanie pionu:)

tak wiec jak już sobie poradzę z ta wadliwa wręga zabiorę się za oklejanie kadłuba.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wiec... po pierwsze przepraszam za kiepska jakość zdjęcia:) jak widać oklejanie kadłuba trwa w najlepsze, ale już napotkałem małe problemy. kadłub w tylnej części nie jest owalny, ma kształt sześcianu co trochę skomplikowało oklejanie,ale ponacinałem balsę wzdłuż owych "kantów" wręg. W przedniej czeski kadłuba jest zmontowane wzmocnienie pod skrzydła i podwozie. Wykonane jest ze sklejki 1mm sklejonej z balsa 4mm. Jeżeli chodzi o mocowane podwozia autor planów przewidział ze będzie ono zamocowane do dwóch kołków bukowych 15x15 przyklejonymi miedzy 2-3 wręga mam nadzieje ze ta konstrukcja się sprawdzi wygląda na wytrzymała:)

Dołączona grafika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Witam - mam plany tego modelu i gotowy model zbudowany według nich. Można go obejrzeć na mojej stronie www w dziale "Moje modele". Aktualnie wymieniłem w nim napęd z 15 ccm Webry na Saito 150 4T. Zobaczymy co potrafi w powietrzu po dotarciu silnika. Plany tego modelu skanowałem i rozsyłałem zainteresowanym modelarzom ale od momentu braku przyzwoitości ze strony p. Jarosława "modelarza" z Radomia który bywa na pfmrc (nie zwrócił kosztów za ksero i przesyłkę jak zostało to uzgodnione) w udostępnianiu kopii planów jestem ostrożny. Dokonałem pewnej modyfikacji w modelu przebudowując kokpit na wersję 2-miejscową. Zapraszam na moją stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Senior, Bardzo długo szukałem planów tego samolotu. Rozumie Twoje rozczarowanie więc proponuje następujący układ.

Proszę podaj mi nr konta na które przeleje pieniądze za w/w plany.

pozdrawiam

Włodek D

mój mail pr wdanilowicz@poczta.neostrada.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze podobał mi się ten samolot!

Podobnie jak przedmówca - byłbym zainteresowany - jeśli plany nie zostały jeszcze skopiowane - to poprosiłbym o wykonanie kopii również dla mnie.

Oczywiście najpierw konto = wpłata!

Będę bardzo wdzięczny- uważam siebie za poważnego człowieka i nawet niektórzy to potwierdzają wiec myślę że nie będzie kłopotu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.