Skocz do zawartości

Dwa problemy ze SkyLady


siennia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Po ostatnich "lotach" napotkałem na dwa problemy za SkyLady II.

Sprawa wygląda tak, że model wypuszczany z reki szybuje bardzo poprawnie, właściwie reaguje na stery, natomiast na silniku ostro ściąga w prawo i nie da się tego w żaden sposób skontrować. Symetrię posprawdzałem (na ile się dało), środek ciężkości też (no bo w końcu szybuje). Wykłon silnika... hmm, wcześniej było parę kretów ale kadłub wydaje się na tyle pancerny, że raczej nic się nie przesunęło. Ośka silnika OK.

Może jakaś podpowiedź co jeszcze można sprawdzić, ewentualnie jakaś dobra metoda na sprawdzenie poprawności symetrii?

W poprzednim sezonie model zachowywał się raczej poprawnie.

 

No i drugi problem - związany w pewnym stopniu z tym pierwszym. Otóż po problemach z poprawnym lotem i ostrym krecie silnik przestał reagować na dźwignię regulacji obrotów. Silnik jest szczotkowy. Sprawdzałem napięcie na wyjściu regulatora - zero! w każdym położeniu drążka. Serwa pracują OK. Czy regulator mógł się spalić? Ewentualnie czy istnieje jakiś sposób na jego programowanie? Może po prostu się rozprogramował?

Niestety nie mam możliwości, żeby powymieniać poszczególne bebechy i posprawdzać po kolei :(

 

--

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręga raczej nie... bo nie ma w tym modelu takiej typowej wręgi silnika :)

Silnik jest zamocowany do kadłuba tak:

Dołączona grafika

 

Ponadto wewnątrz kadłuba jest takie jakby łoże, które utrzymuje silnik we właściwej pozycji:

Dołączona grafika

 

Raczej nie widać żeby coś się przesunęło... piszę raczej bo 100% pewności nie mam.

 

robertus, wszystkie połączenia OK, napięcie akku OK. Regiel mógł tak paść od kreta? No, wiem wszystko mogło paść ale chyba nie jest to "normą"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhym no na tym zdjeciu to własnie widac jakby byl przesuniety w prawo aczkolwiek moze to złudzenie optyczne. Ale skoro twierdzisz ze jest ok to ok tylko zastanawia mnie bo pisałes ze model szybuje ładnie i prosto a z silnikiem skreca wiec na pewno to wina silnika ( złego ułożenia) nic innego mi nie przychodzi na mysl :?

a regulator mozesz sprawdzic na innym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak jest przesunięty... ale tak właśnie było od początku - wykłon kilka stopni w prawo. Nie wiem, jak uporam się z regulatorem to spróbuję zmniejszyć wykłon. Chociaż nie będzie to łatwe bo wszystko jest tam założone "na sztywno".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zauważyłem te odpływy powietrza. To, że to jest prymityw to można było się domyśleć. Tak patrzę, że nie ma co tego osprzętu reanimować.

Zastanawiam się tylko czy jest sens wykorzystania samego modelu? Myślałem o tym, żeby dorobić nowe płaty z balsy ewentualnie z depronu. Te oryginalne wydają mi się trochę zbyt ciężkie. Dodać lotki, wyposażyć w lepszy osprzęt. Co o tym myślicie? Warto?

 

Docelowo i tak zamierzam zbudować RWD-5 z depronu. Jednak modele zbudowane własnoręcznie dają o wiele więcej frajdy. Mam też jeden odgrzewany kotlet sprzed wielu lat ale o tym w stosownym momencie w innym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast uważam że skrzydło jest OK.- Ładnie wygląda i zawsze można kupić następne.

Mój skylady po wymianie serw,regulatora i pakietu na LiPol 1800 2S latał bardzo długo.

W końcu kadłub zwiotczał od kretów, skrzydło pękło w pół i cały osprzęt powędrował do RWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.