misiekkk Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Witam serdecznie, pomimo mojego zachwalania silniczków EMAX GF po ostatnim krecie ( odwrotnie podpięty ster wysokości - aż wstyd się przyznać ) łożyska w EMAXie GF 2215/20 padły ;-( Nowy silniczek już w drodze ale mając możliwość pogrzebania w silniku chętnie pobawiłbym się w wymianę łożysk ( na lepsze ? ) Czy może ktoś mnie wspomóc jakimś małym tutorialem opisującym jak to zrobić tak, aby nie zepsuć jeszcze bardziej silnika ? Pozdrawiam
bubu2 Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Już opisywałem, jak to zrobić. Poszukaj na forum. Nie ma sensu któryś raz z rzędu powtarzać tego samo. pzdr.
misiekkk Opublikowano 19 Września 2011 Autor Opublikowano 19 Września 2011 Szanowny kolego bubu2, zgadzam się z Tobą, że nie ma sensu powtarzać tego samego któryś raz z rzędu, jednak uwierz w dobre intencje pytającego i w to, że zanim zapytał na forum szukał na nim jak i u wujka google. Jednak pytanie spowodowane jest brakiem satysfakcjonującej odpowiedzi. Mówisz, że opisywałeś to już na tym forum, ja jednak nie mogę znaleźć żadnego tematu o wymianie łożysk - może jest wpleciony mimochodem przy okazji innego tematu ? Może był podczepiony z innego forum ? Nie wiem - ale nie znalazłem. Więc jeżeli jeszcze raz mogę prosić o wskazanie linku, adresu lub czegokolwiek innego do informacji jak skutecznie i bezpiecznie wymienić łożyska - będę bardzo wdzięczny.
rafit Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=22192 Tu są jeszcze ze 2 zdania: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=22192 Jak bubu2 się już przyznał, że to jego posty można dopisać w wyszukaniu nazwę użytkownika.
misiekkk Opublikowano 19 Września 2011 Autor Opublikowano 19 Września 2011 Dzięki, chyba muszę bardziej przyjrzeć się wyszukiwarce forumowej, bo za chiny nie mogę znaleźć tych postów po "wymianie łożysk", nawet teraz gdy już wiem gdzie szukać. Wielkie dzięki za linka !
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Łożyska w więszości tych silników to 3*7*3 i 3*8*4 (średnica mała * średnica duża * szerokość ) Tylko cena dobrych łozysk jest większa od silnika .
misiekkk Opublikowano 20 Września 2011 Autor Opublikowano 20 Września 2011 A znasz jakiś dobry sklep ? Chciałem na próbę zrobić sobie jeden silniczek na dobrych łożyskach, bo silniczki latają nieźle - przy rozsądnym doborze śmigła i regulatora zestaw spełnia wszystkie moje oczekiwania.
Wojtek Sz Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Polecam ten sklep http://www.stozek.pl/sklep.php :wink:
bubu2 Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 Od lat kupuję tu http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=lozysko+wysokoobrotowe Zawsze były OK. Polecam
misiekkk Opublikowano 20 Września 2011 Autor Opublikowano 20 Września 2011 Dzięki koledzy za informacje. Jak tylko będę miał chwilę spróbuję reanimować i być może stuningować mojego Emaxa. A tutaj link który udało mi się znaleźć, pokazujący w przejrzysty sposób wymianę takich łożysk. Zwrócono w nim uwagę, na niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika/zranienia podczas rozciągania dwóch połówek silnika - nie wpadłbym na to pewnie do momentu, gdyby magnesy ściągnęły by mi te połówki razem wbrew woli mojej i moich palców. Wymiana Łozysk Video
ali1983 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 ja też chciałem zaoszczędzić kupując na allegro od tego użytkownika łożyska 3x7x3: http://allegro.pl/show_user.php?uid=13949281 niestety żadne łożysko nie trzymało wymiaru. ale dla 8zł nie będę się bawił w reklamacje... p.s.: może ktoś mi podpowie jak wyjąć łożyska z towerpro 2406-21
Adam_Max Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Jeżeli łożyska do wymiany to: 1. Po odkręceniu śrub imbusowych i zdjęciu rotora, wybijasz delikatnie oś 2. Znajdujesz coś na podparcie stojana o średnicy większej od łożyska, np jakiś klucz nasadowy (nasadka) 3. Używając pręta o 0,5 mm cieńszego od osi wybijasz zewnętrzne łożysko. 4. Używając jakiegokolwiek pręta 4-6mm wybijasz łożysko wewnętrzne, najlepiej trzymać stojan w ręce by nie uszkodzić uzwojeń, jak nie chce wyjść w ręce, to musisz znowu znaleźć podparcie (rurka, nasadka) które zmieści w środku łożysko, ale nie uszkodzi uzwojeń. No i tutaj już trzeba bardzo uważnie wybijać. raz walniesz w uzwojenie i po zawodach. 5 Nowe łożyska nabijasz uważnie, pobijając tylko w pierścień zewnętrzny, nie wolno pobijać poprzez pierścień wewnętrzny.
mike217 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Co znaczy nie trzymały wymiaru. Podaj jakie wartości pokazał mikrometr i średnicówka.
bubu2 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 ali1983, Możesz podać, co rozumiesz pod hasłem "łożyska od tego sprzedawcy nie trzymają wymiaru"? Czyzby on sam je wykonywał? Uważam, że producenci łożysk takich numerów "sobie" i innym nie robią. Nie robi się ich w sposób prymitywny. A na marginesie-od tego sprzedawcy łożyska kupowałem kilkadziesiąt razy i zawsze "trzymały wymiar". A mam czym sprawdzać. Mozesz mi wierzyć. Ale, myślę, że mozesz mieć np. w silniku wałek 3,17mm, częsty w małych motorkach i tam rzeczywiście wymiar musi być inny. Ale to nie wina łozysk, a po prostu innego wymiaru wału, a zamówiłeś trójki. Słabą suwmiarką tę różnicę średnicy wałka można źle odczytać. pozdr.
ali1983 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Adam dzięki za szczegółowa instrukcję. co do "nie trzymania wymiaru". silnik to turnigy 2830 800kV, wał 3mm, kołpak 3mm. stare łożysko wychodziło z lekkim oporem, nowego nie dało się już tak wcisnąć w stojan, a na wał wogóle nie chciało wejść (dla porównania ten sam wał bez problemu wchodzi w tp 2406-21 i dla porównania też mam silnik z wałem 3,17mm który w tp nie wchodzi). nie mam kosmicznej suwmiarki. dla mnie jak nie wchodzi to nie wchodzi. dlatego napisałem, że nie trzymało wymiaru. może tylko ja miałem pecha...
mike217 Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 W mojej ocenie łożyska z Poltecha trzymają wymiar. Zużywam jakieś 200 na sezon więc mogę już coś powiedzieć.
misiekkk Opublikowano 28 Września 2011 Autor Opublikowano 28 Września 2011 Silnik rozebrany, łożyska wyjęte ( wyszły bez większych oporów - dało się je wycisnąć ręką uzbrojoną w odpowiedni pręt ). Łożyska z Poltechu w drodze - dam znać jaki finał. Tak przy okazji - podczas rozkręcania silnika okazało się, że 2 inbusy trzymające krzyżak były zupełnie luźne - lekko przykręcone bez żadnego kleju - sprawdziłem w 3 pozostałych silnikach ( z tego 1 nieużywany ) - TO SAMO ! Śruby zupełnie luźne, aż dziw że silniki nie wyskoczyły z krzyżaków. Rada na przyszłość: dokręcajcie dokładnie wszystkie śruby na silnikach - może Wy już o tym wiecie i tak robicie, ja myślałem, że fabrycznie są już mocno skręcone i to na jakimś kleju i wolałem nie ruszać aby nie popsuć - cóż, człowiek całe życie się uczy. Edit: Łożyska wciąż nie doszły - pomimo deklarowanej przez Poltech wysyłki w ciągu 24 godzin - wysyłka w trzecim dnia od zamówienia i jeszcze nie doszła. Zamówienie 27.09 o godzinie 9, płatność natychmiastowa przez płatności elektronicznej, potwierdzenie o otrzymaniu wpłaty przez Poltech tego samego dnia a wysyłka dopiero 29.09 po godzinie 14. Przesyłka jeszcze nie doszła... No cóż - nie miałbym pretensji gdyby ktoś się nie oferował z tak szybką wysyłką - napaliłem się, czekałem i czekam... Edit2: Na moje emaile z prośbą o przekazanie numeru listu przewozowego niestety nie było odpowiedzi ale przesyłka dotarła. Łożyska pasują idealnie ( czyli trzymają wymiar ) - zobaczymy ile wytrzymają... kretów.
Rekomendowane odpowiedzi