Marek:D Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Witam. Jako, że w swoim modelu specjalnie zrobiłem tunel pod tłumik canister, a latam na zwykłym pittsie, chciałem spróbować tłumika z wyższej półki. KS trochę mi nie pasuje, bo w modelu mocowanie tłumika mam pod średnicę 60mm, a KS robi 55(przebudowa niestety nie wchodzi w grę). Znalazłem właśnie JMB, który pasuje wymiarami do mojej komory i tu pytanie, czy ktoś miał styczność z tłumikami owej firmy? Są warte swojej ceny? Czy nie zawracać sobie głowy canistrem i dalej latać na puszce... Doda on troszkę mocy silnikowi? Bo masę na pewno - liczyłem ok. 200-250g.
DJDIT Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Zwykły tłumik puszka/pitss czy jak kto woli to najgorsza opcja w zasadzie to nie tłumik a ZAPORA OGNIOWA, najgorszy canister będzie lepszy od puszkowego badziewia. Nawet przy nie dostrojonym układzie kolanko-canister uzyskasz wyższe obroty niż na puszce no i ciszej zestaw pracuje.
Marek:D Opublikowano 19 Września 2011 Autor Opublikowano 19 Września 2011 Zwykły tłumik puszka/pitss czy jak kto woli to najgorsza opcja w zasadzie to nie tłumik a ZAPORA OGNIOWA, najgorszy canister będzie lepszy od puszkowego badziewia. Nawet przy nie dostrojonym układzie kolanko-canister uzyskasz wyższe obroty niż na puszce no i ciszej zestaw pracuje. Dzięki Darku za wyjaśnienia. Teraz czekam na komentarze w sprawie jakości owej czeskiej firmy...
ZARZU Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Używałem tych tłumików i w sumie byłem zadowolony. Z tym, że lepiej działają niż wyglądają a wyglądają dość prymitywnie, ze szwem po długości. Zrobione są z cienkiej blachy pomalowanej proszkowo piecówką. Trzeba z nimi uważać, bo są bardzo delikatne. Można zgnieść w palcach, także zawieszenie ich w modelu musi być odpowiednie. Jest to alternatywa dla KS czy MTW. Natomiast kolan JMB nie polecam ze względu na wagę ale w przeciwieństwie do tłumików są bardzo wytrzymałe i bardzo ciężkie :? .
tikicaca Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 a nie myslales nad tlumikiem od chinczyka? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17759__50_55cc_Tuned_Pipe_Set_with_Flexi_Header.html ja uzywam z dl50 i jestem zadowolony, moc wieksza jak na puszce i ciszej chodzi. Srednica 60mm wiec tak jak Ci pasuje. Kolanko z fleksem, przelatalem na nim ponad 5L paliwa i puki cos wszystko jest ok to jest dokladnie ten sam tlumik ktory mozesz kupic w ef3m, tylko tutaj prawie o polowe taniej.
Marek:D Opublikowano 20 Września 2011 Autor Opublikowano 20 Września 2011 a nie myslales nad tlumikiem od chinczyka?Myślałem nad nim Łukaszu, właśnie pod niego wszystko projektowałem. Zastanawiałem się tylko nad jakością i to dało mi dużo do zastanowienia. Ktoś w moim wątku nawet pisał, że tłumik od chińczyka zmieni tylko dźwięk. Ja widziałem też takie w SDShobby i jest to chyba to samo. Robiłeś jakieś porównanie mocy tego tłumika względem zwykłej puszki(chodzi mi o dokładne pomiary np. obrotomierzem)? Aha i ostatnie pytanie. Czy stroiłeś tłumik przycinając kolanko? Skracałeś je w ogóle podczas mocowania? http://www.sdshobby.net/canister-muffler-sets-for-da50-dle55-eme55-4060cc-engine-p-607.html Opis jest trochę zawiły co do średnicy, ale wnioskuję, że jest większa na zgrubieniach do mocowania...
tikicaca Opublikowano 20 Września 2011 Opublikowano 20 Września 2011 u mnie przy smigle 23x8 tlumik dal przyrost ok 150obr. Dokladne wartosci mam gdzies zapisane, jak znajde to wrzuce. kolanko przycialem tylko ok 2cm tak zeby calosc dobrze pasowala do kadluba. Flex zmienil tylko kolor od temperatury, ale mysle ze to norma, albo skutek zbyt bogatej mieszanki jaka mialem usawiona na dotarcie. to jest dokladnie taki sam tlumik: http://www.ef3m.pl/73,tlumik-kolektor-da50-dl50-dle55.html mysle ze spora czesc ludzi ktorzy maja dl z canisterem maja wlasnie ten tlumik. Srednica na zgrubieniach to jakies 61mm. Ogolnie w mocowaniu mam wyciete kolo fi 63mm i tlumik siedzi w tym przez silikonowe amortyzatory ( patent ogolnie znany). A jezeli chodzi o jakosc jest naprawde dobra, puszka jest lutowana lutem zimnym, sprawia wrazenie solidnej. Wytlumienie tez jakies jest bo nie brzeczy nic na wolnych obrotach
Rekomendowane odpowiedzi