Skocz do zawartości

Pierwszy silnik spalinowy


Bruno

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czym podgrzać ten gaźnik?

Po powrocie podgrzewałem zapalniczką i trochę pomogło w prawo się ruszyło, a w lewo nie chce bo się śruba odkręca.. Co jeszcze muszę zrobić żeby przepustnica zaczęła się ruszać?Wydaje mi się że przyczyną jest stary smar. Może psiknąć WD 40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podgrzewaj ogniem, bo możesz nadtopić plastikową dźwignię. Ten gaźnik ma prostą budowę. Skoro tak ciężko chodzi, trzeba nie tylko go rozruszać ale sprawdzić drożność rozpylacza i kanału powietrza wolnych obrotów (to ten mały otworek z przodu). Najlepiej wykręć śrubę mocującą tą czarną dźwignię. Będziesz miał dostęp do śrub mocujących gaźnik z obu stron. Jeśli je wykręcisz, możliwe, że uda się wyjąć cały gaźnik. Wtedy możesz go wrzucić do małego, zamykanego naczynka z jakimś płynem zawierającym alkohol (denaturat itp.) Niech poleży przynajmniej dzień. Zastygnięty olej powinien odpuścić. Jeśli nie, możesz gaźnik owinąć folią i podgrzać gorącą wodą. Musi odpuścić ale i tak trzeba będzie wykręcić pionową śrubkę, wyjąć bęben przepustnicy i całość dobrze oczyścić.

 

edit. pisaliśmy jednocześnie - ta pionowa trzyma bęben gaźnika i ogranicza jego ruch a poziomą reguluje się ilość dopływającego powietrza do gaźnika podczas wolnych obrotów (bęben zamknięty ale otworek trafia akurat w otwór bębna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jednak jest i polega na tym, że silniki ABC, ABN i AAC (OS 10FP - ABN) dociera się zupełnie inaczej jak silniki ze stalowymi lub żeliwnymi tłokami (np. Twój MVVS). Te pierwsze dociera się na paliwie z maksymalną zalecaną zawartością nitro, te drugie z minimalną.

Możesz rozwinąć tą myśl?

Poza tym że silniki pasowane na ciepło (Axx) powinny od razu być doprowadzone do roboczej temperatury, a silniki z tłokiem żeliwnym powinny pracować w ostrym przelaniu, nie słyszałem nic o pozytywnym wpływie dużej ilości nitro. Podlinkuj jakieś ciekawe źródła.

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MASK napisał/a:

Różnica jednak jest i polega na tym, że silniki ABC, ABN i AAC (OS 10FP - ABN) dociera się zupełnie inaczej jak silniki ze stalowymi lub żeliwnymi tłokami (np. Twój MVVS). Te pierwsze dociera się na paliwie z maksymalną zalecaną zawartością nitro, te drugie z minimalną.

 

 

Możesz rozwinąć tą myśl?

Więcej nitro, to wyższa temperatura pracy, a więc i rozszerzenie tulei większe. Tłok dociera się do luźniejszej tulei, na takim paliwie też latamy po dotarciu silnika. Po sezonie lub dwóch, kiedy stwierdzimy spadek mocy przechodzimy na paliwo o małej zawartości nitro. Niższa temperatura spalania, to mniejsze rozszerzenie tulei a więc i lepsza szczelność dla silnika z przebiegiem. Wyczynowcy zawsze docierają na paliwie na jakim będą użytkować silnik, nawet jeśli jest to 30% nitro. W ten sposób uzyskują optymalne pasowanie. Docieranie AXX na paliwie 80/20 i przejście na nitro, to kompletne nieporozumienie.

Pisali o tym Clarence Lee, Dave Gierke i Peter Chinn, odsyłam do ich książek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że silnik z tego linku http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=13574&postdays=0&postorder=asc&start=30 jest taki sam jak mój. (OS MAX 10 FP) W tamtym temacie zalecają do niego paliwo 5%.

Wyczynowcy zawsze docierają na paliwie na jakim będą użytkować silnik, nawet jeśli jest to 30% nitro. W ten sposób uzyskują optymalne pasowanie

Czyli wtedy docierać go na 5% paliwie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zepsułbyś go jakbyś mu dał paliwo 30% i 10% oleju. Za bardzo wziąłeś sobie do serca to, co napisałem. Nie są to sprawy krytyczne dla poprawnego działania silnika, a przy takich silnikach jak 10FP, pewnie nawet trudno dostrzegalne :)

 

Tak się pytam bo w Koszalinie mogę kupić paliwo 5% na miejscu w sklepie rc-electrotown. Bym zaoszczędził na przesyłce. Czy takie paliwo nie zrobiło by krzywdy silnikowi?

Tyle tylko, że o ile mnie oczy nie mylą, to tam jest tylko 8% oleju :? W opisie jest jakiś błąd, bo brakuje 10% objętości paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bym zaoszczędził na przesyłce

Fakt ale OS-y serii LA lubią 18% oleju. Ja te silniki katuję tym paliwem http://www.modelarski.com/produkt-Paliwo_Contest_10__5l,642.html i przez kilka sezonów nic im się nie stało. mimo, że w każdym siedmiominutowym locie idą na pełnym gwizdku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Czy przewody paliwowe dało by się kupić np. w aptece? Zapomniałem ich zamówić z modelarskiego.

możesz kupić w motoryzacyjnym ale zrobione z tworzywa sztucznego, które niestety po pewnym czasie twardnieje, jednak na "chwilę" śmiało możesz zastosować :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już się bałem, że znów za heretyka mnie wezmą... :devil:

Nie mam pewności, ale chyba nitrometanu. Mało tego - te rurki są albo nieudolnie szyte, albo jakoś wadliwie ciągnięte, że potrafią być niewidocznie pęknięte wzdłuż. Nawet ta prosta. Wkładamy taką na oko śliczną do zbiornika i od połowy poziomu paliwa zaczyna nam do niej pompować spaliny. A my się dziwujemy - co z tym naszym motorkiem jest nie tak... :devil:

Nawet renomowany Kavan daje mosiężne, ale lipa... :devil:

Największy problem w tym, że to nie są rurki metryczne, tylko calowe, więc i guma ma otwory calowe. Rurki powinny mieć zewnętrzną średnicę 3,2mm. Zwykłe 3mm mogą być za luźne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.