kudłacz Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Staram się wyczyścić silnik OPS 40 Marine przeznaczony do ślizgu,częściowo jest już rozkręcony. Był on nieużywany 2lata i pływał na mieszance z rycyną (chciałbym przejść na syntetyk). Poszukuję wszelakich wskazówek w eksploatacji, czyszczeniu itp. genialną sprawą byłaby fabryczna instrukcja. Jeśli cokolwiek posiadacie dajcie znać na PW maila: tmk03@o2.pl .Będę BARDZO wdzięczny! //muszę zaznaczyć że w silnikach spalinowych jestem zupełnie początkujący i jest to mój pierwszy silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 To silnik wyczynowy i jeśli w ogóle nie masz doświadczenia z silnikami spalinowymi, to odłóż go na jakiś czas aż takie zdobędziesz. Takie silniki są bardzo wymagające jeśli chodzi o obsługę i łatwo je zniszczyć, a ze względu na osiągane moce są po prostu niebezpieczne dla modelarzy bez doświadczenia. A tak swoją drogą, to dlaczego go rozkręcasz, jest jakiś konkretny powód? Tu masz link do wątku o OPS'ach: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=970617 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudłacz Opublikowano 29 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Taką dostałem wskazówkę, że dobrze by było go rozkręcić i elegancko przeczyścić, ponieważ stał długo, chodził na rycynie i może być "zaklajstrowany" w środku. liczę się z tym że to jest silnik wyczynowy i trudny w obsłudze, ale obecnie nie posiadam żadnego innego, ani funduszy na kupno prostszego... no ale też nie chciałbym go zepsuć na wstępie... A korci mnie na MAXA żeby nim popływać :mrgreen: ale pewnie będę musiał popytać doświadczonych modelarzy, może ktoś mi go porządnie przygotuje do użytku. poniżej kilka zdjęć SILNIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi