kudłacz Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Staram się wyczyścić silnik OPS 40 Marine przeznaczony do ślizgu,częściowo jest już rozkręcony. Był on nieużywany 2lata i pływał na mieszance z rycyną (chciałbym przejść na syntetyk). Poszukuję wszelakich wskazówek w eksploatacji, czyszczeniu itp. genialną sprawą byłaby fabryczna instrukcja. Jeśli cokolwiek posiadacie dajcie znać na PW maila: tmk03@o2.pl .Będę BARDZO wdzięczny! //muszę zaznaczyć że w silnikach spalinowych jestem zupełnie początkujący i jest to mój pierwszy silnik.
MASK Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 To silnik wyczynowy i jeśli w ogóle nie masz doświadczenia z silnikami spalinowymi, to odłóż go na jakiś czas aż takie zdobędziesz. Takie silniki są bardzo wymagające jeśli chodzi o obsługę i łatwo je zniszczyć, a ze względu na osiągane moce są po prostu niebezpieczne dla modelarzy bez doświadczenia. A tak swoją drogą, to dlaczego go rozkręcasz, jest jakiś konkretny powód? Tu masz link do wątku o OPS'ach: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=970617
kudłacz Opublikowano 29 Września 2011 Autor Opublikowano 29 Września 2011 Taką dostałem wskazówkę, że dobrze by było go rozkręcić i elegancko przeczyścić, ponieważ stał długo, chodził na rycynie i może być "zaklajstrowany" w środku. liczę się z tym że to jest silnik wyczynowy i trudny w obsłudze, ale obecnie nie posiadam żadnego innego, ani funduszy na kupno prostszego... no ale też nie chciałbym go zepsuć na wstępie... A korci mnie na MAXA żeby nim popływać :mrgreen: ale pewnie będę musiał popytać doświadczonych modelarzy, może ktoś mi go porządnie przygotuje do użytku. poniżej kilka zdjęć SILNIK
Rekomendowane odpowiedzi