Skocz do zawartości

Tuż przed zakupem Bety 1400.


Azienkoz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

i jeszcze jedno czy uda mi sie wsadzic do niego pakiet 2200 mah ?

Nawet w tym wątku ten temat był poruszany.

Spokojnie da się to załatwić, najwyżej będzie trzeba wyjąć ciężarek z przodu. Sam mam dwa pakiety 2200 mAh.

 

Na szczęście uszkodzenie nie wygląda groźnie, choć mam obawy, że przez wygięcie skrzydła samolot może być trochę ściągany na bok (może da się to skompensować trymerem lotek).

 

Zdjęcia:

Od strony ogona. Wyraźne skrzywienie lewego skrzydła w dół.

Dołączona grafika

 

Widok od spodu - zmarszczki na piance.

Dołączona grafika

 

Widok od góry - lekko widoczne pęknięcie wzdłuż skrzydła.

Dołączona grafika

 

Widok od strony kadłuba bo lekkim odgięciu pianki.

Dołączona grafika

 

Widok od góry, znowuż po lekkim odgięciu pianki.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwyżej będzie trzeba wyjąć ciężarek z przodu

 

Latam z 2000 mAh - ciężarek na pewno do usunięcia.

 

EDIT odnośnie zdjęć:

 

Takie mankamenty to nic.

Lewe skrzydło ma zwichrowanie na szerokości naklejki (poza tym wydaje się być proste), spróbuj naprostować nad parą.

Pęknięcia odegnij, zalej delikatnie CA i naprostuj.

 

Zawsze sprawdzaj paczki - miałem kurierski epizod w życiu zawodowym - dość widziałem :wink:.

 

Naklejki były naniesione, czy zrobiłeś to samodzielnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naklejki były naniesione fabrycznie.

 

Tak, ugięcie skrzydła jest pod naklejką i nieco dalej - całe uszkodzenie widoczne na zdjęciach. Pozostałe elementy samolotu zdają się być całe i zdrowe (EDIT: oprócz jednego zgiętego bowdena, ale kombinerki chyba załatwią sprawę).

 

Na przyszłość będę lepiej prześwietlał wszystko przy kurierze. :D

 

A co do kleju - czym kleić cały model? Czy UHU Por jest optymalny?

 

Mam też pytanie co do serw. Jak mocujemy je w piance? Po prostu wciskamy do otworków (siedzą mocno), czy może przyklejamy/przykręcamy śrubkami? Dodatkowo - czy "plastikowe elementy serwa" (te ramiona, do których przyczepiamy bowdeny) należy wkleić, czy przykręcić śrubką (nie ma tam gwintu, śrubka wchodzi opornie, a boję się, żeby nie "przekręcić" serwa). Pytania pewnie dość trywialne, ale po doświadczeniach z zasilaniem aparatury wolę spytać o wszystko, niż potem narzekać na "dwie lewe ręce". :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sklejenie "ran" najlepiej to kup zwykłą kropelkę, aczkolwiek Uhu poorem też bez problemowo. Co do serw, najlepszym patentem, to wciśnij i CA w paru miejscach podklej, dzwignie "aka ramiona" Przykleić lepiej na CA, aczkolwiek ja wkleiłem tak i no odpadły, więc żywiaca załatwiłą sprawę. Jak masz klej na gorąco , to spokojnie możesz nim :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie moje modele z EPP kleiłem średnim CA. Plusem na pewno jest pewne i szybkie zespolenie, minusem - krótki czas na poprawienie ewentualnych błędów.

Kolejny zestaw będę kleił UHU Porem - czytałem o nim wiele pochlebnych opinii.

 

Co do serw.

Na pewno przed trwałym ich połączeniem z płatem musisz w odpowiedni sposób ustawić i przykręcić dźwignie - podłączając uprzednio całą elektronikę. Nigdy nie kleiłem dźwigni do serwa i nigdy nic mi nie odpadło (poza tym CA jest dość rzadki, przez co bardzo łatwo skleić cały mechanizm serwa). Ta "śrubka", o której piszesz, to tak na prawdę wkręt i sam żłobi sobie gwint w otworze koła serwa - wystarczy dokręcić do delikatnego oporu.

Odnośnie samego montażu (przyklejenia) serwa w płacie - owiń serwo folią samoprzylepną, lub zastosuj koszulkę termokurczliwą i dopiero wtedy sklej całość . W razie problemu z serwem, lub w przypadku jego uszkodzenia nie musisz dłubać w płacie - rozcinasz folię, wymieniasz serwo i latasz dalej.

 

Nie wiem dlaczego naklejki nie są dołączane oddzielnie. Po pierwsze - są nałożone niestarannie, po drugie - praktycznie uniemożliwiają zmianę koloru modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, ze to nie jest EPP.

 

Nie za tą cenę i to w przypadku podróby.

Najprawdopodobniej, podobnie jak w przypadku Bety jest to EPO. Takie brzydsze rodzeństwo EPP, o nieco gorszych własnościach.

 

UHU POR miał z tym problemy. Nie chciał kleić tak ładnie jak np. depron.

 

Bardzo wygodnie klei się ten materiał klejem na gorąco, z pistoletu.

Z tym, ze raczej nie w widocznych miejscach. Lekko nadtapia piankę i widać potem "wżerki".

Natomiast do sklejenia np. usterzenia czy połówek kadłuba jest bardzo dobry.

 

Ja tak kleję całą Betę, ale u mnie jest to platforma robocza, a nie pokazowa. Wygląd mi zatem nie przeszkadza. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, ze to nie jest EPP.

Opisy ze stron sklepów internetowych wskazują na coś zupełnie innego:

 

http://www.abc-rc.pl/p/63/2997/model-pioneer-1400mm-trenerek-kit-kompletny-zestaw-fpv-akcesoria-modele-kamery-.html

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=17177

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p4414,beta-1400-arf-pnp-zestaw

 

Niemniej, materiał ten kleiłem średnim CA. Nie nadtapia materiału i jest praktycznie niewidoczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie składałem własnie dzisiaj wersję Bety 1400 (kit) (v2) powiem wam, że masakra... Pręt węglowy który jest wklejony na stałe + mały dzwigarek z 5mm pręta, to jakaś katorga, plus do tego skrzydła które są skręcone dwoma śrubami... Polecam kupić Bixlera, badź Pioonera (V1) o wiele przyjemniej się go składa jak i skrzydła fajno ,szybko się rozkładają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę jeszcze na moment do ładowarki Accucell-6.

Wtyk, pasujący do gniazdka, to 2,5/5,5 mm. Dziś sprawdziłem samodzielnie. :)

 

Przywiozłem aparaturę. Miły pan w serwisie oprócz naprawy zamontował mi podświetlenie, więc jestem super szczęśliwy. Wygląda na sprawną. :) A gniazdo zasilania oznaczyłem czerwonym i czarnym markerem, aby na przyszłość była idiot-proof. :)

 

Niestety pojawiła się kolejna wątpliwość. Jak podpiąć akumulatory do ładowarki?

W internecie jest sporo informacji o ładowaniu pakietów Li-Po, ale o Li-Fe nie wspomina się zbyt wiele.

Z początku myślałem, że wystarczy wpiąć jedynie 4-pinową wtyczkę i włączyć zasilacz. Niestety instruktaże na YouTube zbiły mnie z tropu - ponoć należy jeszcze wpiąć przewód, kończący się "żółtą wtyczką" (nie znam jej nazwy). Jako że nie potrafię się jeszcze fachowo wysławiać, sporządziłem obrazek w Fotoszopie. :)

 

Dołączona grafika

To wszystkie kabelki, jakie dostałem z ładowarką. Według internetowych "pomocy" pakiet LiPo należy podpiąć do ładowarki obydwiema wychodzącymi z niego wiązkami przewodów. LiFe również ma 2 wiązki, jednak druga z nich kończy się małą wtyczką na 2 piny.

 

Pomijając już to, że ładowarka nie ma gniazdka z 2 pinami.

 

EDIT: Na stronie HK znalazłem info, że wtyczka na 4 piny służy do balansowania. Można więc nią z powodzeniem ładować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie czy jest ktoś kto ma model i może sprawdzić jaki przedłużacz będzie potrzebny ?

 

@edit

 

Jakie bedzie najlepsze smiglo pod silnik z zestawu i lipo 3s ? I taka bede stad zamawial wiec jak by ktos pomogl wybrac http://modele.sklep.pl/index.php?manufacturers_id=&cPath=31_38_104&dostepnosc=0&sort=4a&view=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.