tomasxxx Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Narazie projekt do zastosowania w silniku od podkaszarki , koszt w granicach 50 zł z zakupem cewki w sklepie motorowerowym Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Zrobiłeś ten zapłon? Jaki hall? Ile prądu ciągnie? Właśnie takiego cuda szukałem więc jeśli działa to chętnie go zbuduję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Dioda zaporowa tylko 1A ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Układ działa ja jeszcze nie zdążyłem sklecić straszny natłok prac modelarskich,ostatnio skończyłem kleić kilka Bec-ów 5,7V 5A koszt 12 zeta hihi działczą znakomicie ,co do czujnika to typowy modelarski bym polecał nie ma kłopotu z montażem np. ten http://www.ef3m.pl/384,czujnik-hallotronowy-do-elektronicznego-aparatu-zaplonowego-cdi.html wielkość dobierasz na podstawie odległości do magnesu są krótkie i długie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Czy zamiast 1N4007 nie powinno być tam jakiejś szybszej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Działa na takim zestawieniu jak jest więc nie wiem czy jest potrzeba ingerencji w układ,jedyny temat to ceweczki zapłonowe bo są wieksze i mniejsze ja czekam na zamówioną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 kupowanie oryginalnego halla podraża zestaw o 50% :wink: a nie można takiego za 4 złote? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Można tyle że tym przypadku tak mi jest wygodniej mam fajne mocowanie ,ale oczywiście można zakupic sam czujnik i dorobic mocowanie.Ewentualnie wymontowac z wiatraka komputerowego zakres napiec pracy bodajże 5-24V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Ten układ wymaga cewki "bateryjnej" pędzonej bezpośrednio z napięcia baterii - takie są duże i ciężkie. Lekkie cewki to cewki do CDI ale tam wymagane jest podbicie napięcia na kondensatorze do ok 400v - są schematy zapłonów DC/CDI które mogą ot napięcie wytworzyć przetwornicą. Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 mikon, to wrzuć taki schemat, jeśli to nie problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Mikon gwarantuje ci ze nie wymaga ponieważ działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 50 zł z zakupem cewki sam napisałeś że wymaga a teraz piszesz że nie chodzi tylko o to że są ciężkie a do CDI są lekkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Kurde czytam a nie wnikam potem babole powstają ,jeśli masz dostęp do sklepu z częsciami do skuterów to podejdz i zobacz ile waży nie ma tragedii ,suma sumarum i tak wszystko będzie lżejsze od zestawu z magnetem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Jak pamiętam - jakiś czas temu szukałem trochę informacji o zapłonach po sieci - http://pl.wikipedia.org/wiki/Capacitor_Discharge_Ignition - motory, skutery, quady mają zapłon AC-CDI, które wymagają zasilania napięciem powyżej 100V. Są oczywiście skutery ( np. simsony ), które mają zapłon DC-CDI - jednakże cewka 6 lub 12V jest dosyć spora. Nawet jeżeli cewka waży zdecydowanie mniej niż magneto - to jej rozmiar najczęściej nie pozwala na instalację w modelu. W przypadku gdyby mieć prostą, małą ( najlepiej gotową ) przetwornicę, który przy zasilaniu DC 6 V dawała napięcie np. 100-200V AC - można by było jak z klocków lego poskładać cały zapłon - gotowe układy CDI i cewki zapłonowe są dostępne np. na Allegro za dosyć małe pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Większość tanich skuterów ma zapłon AC-CDI który w ramach magneta ma specjalną cewkę wysokonapięciową (nie mylić z cewką podłączaną do świecy) ładującą kondensator zapłonowy do 300-400V. Moduł zapłonowy wykorzystujący lekką cewkę zapłonową podaje na pierwotne to napięcie z kondensatora. Zapłony DC-CDI to takie gdzie nie ma cewki ładującej w magnecie, a kondensator ładowany jest przetwornicą. Zapłon też następuje przez rozładowanie tego kondensatora, wykorzystuje się również małą(=lekką) cewkę WN. Przykład rozwiązania choćby tu: http://www.circuitdb.com/circuits/id/164 tylko nie wiem dlaczego opisali cewkę zapłonową "12v" - tam można użyć właśnie cewkę CDI. Simsony, maluchy i inne miały klasyczny zapłon "bateryjny" z cewką zapłonową która na pierwotne dostaje 6/12V z akumulatora. Takie cewki niestety są duże i ciężkie, a taka właśnie potrzebna jest do krzesania iskry w/g zamieszczonego schematu. To nie jest CDI, bo "CD" w nazwie oznacza "capacitor discharge". Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi