Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model w wersji ARF więc relacji z budowy nie będzie. Konstrukcja tego modelu pozwala na zastosowanie napędu spalinowego lub elektrycznego. Ponieważ do tej pory naped elektryczny stosowałem tylko w szybowcach, parkflayerach i esa. Kupiłem ten model by przetestować naped elektryczny "cięższego" kalibru. Zastosowałem silnik Turnigy SK 5065 380 który na śmigle 16X6 dał ciąg 4,4 kg na testowych akumulatorach 2 x 3S turnigy 2200 45C ( takie miałem).Model gotowy do lotu bez akumulatorów waży 2700g. Na testowych akumulatorach latałem 5,5 min nie czekając na objawy spadku mocy. Był to oblot troche delikatny jak to pierwszy. Teraz muszę wypośrodkować między pojemnoscią akumulatorów, wagą i C (wydajnoscią) akumulatorów i tu licze na pomoc znających temat. Przestawiam się powoli ze spaliniaków na elektryki i każda uwaga jest dla mnie cenna.

Film z oblotu

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Dopiero wczoraj nastąpił drugi,długo oczekiwany lot. Tym razem na pokładzie aku 4000 6s 35-70C, regulator Turnigy 85A. Lot testowy trwał 15 min dla sprawdzenia czy pojemność aku jest wystarczająca. gdy już mocy zaczęło brakować, wylądowałem. I tu nastąpiło coś czego nie potrafię wytłumaczyć. W momencie przyziemienia model przestał reagować , tak jakby znikł prąd, silnik przestał się obracać i nie działały serwa. Regulator,silnik i aku, wszystko zimne, nic się nie dymi. Ponowne włączenie zasilania bez reakcji. Pakiet sprawny choć rozładowany do napięcia 3,30 na celę. Po jakiejś godzinie podłączyłem inny pakiet tylko 3 celowy i momentalnie zadymiło się z regla a pakiet zrobił się okrągły jak balon, ledwie zdążyłem go odłączyć bo pewnie by wybuchł . Czy ktoś miał podobną sytuację? Co mogło być przyczyną? Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tego problemu. :)

Opublikowano

Witam,

 

a nie szkoda do takiego dobrego modelu (jednej z nalepszych firm) takiego przeciętnego wyposażenia....

Przy bardziej markowym takie przypadki się prawie nie zdarzają.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

a nie szkoda do takiego dobrego modelu (jednej z nalepszych firm) takiego przeciętnego wyposażenia....

Przy bardziej markowym takie przypadki się prawie nie zdarzają.

 

Zgadzam się i szybko naprawiłem błędy. Teraz na pokładzie jest "rasowy" OS Motor 5025 i regulator PULSO Opto 100A .Zasilanie odbiornika i serw tym razem oddzielnym pakietem NIMH. Testy niebawem.

Dołączona grafika

Opublikowano

Miło mi, dziękuję.

 

Ja staram się (w miarę możliwości finansowych) kupować rzeczy sprawdzonych dobrych producentów - sprawdza mi się to - więcej latam.

 

Model od razu wygląda lepiej :)

 

Proszę o info. jak ten O.S. się sprawuje. Miłego oblotu.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.Jakoś nie miałem ostatnio czasu na zajęcie się Twistem. Model aktualnie wyposażony jest w silnik OS Motor OMA 5025-375 z regulatorem PULSO 100A opto (bez beca). Zastosowałem oddzielne zasilanie odbiornika i serw z pakietu 5X NIMH dla większego bezpieczeństwa lotu. Modelem wykonałem zaledwie kilka lotów bo mam tylko jeden pakiet. W mojej ocenie model lata bardzo poprawnie.Doskonały motor OSa generuje duży zapas mocy ,regulator pracuje bardzo płynnie. Ogólnie odniosłem bardzo pozytywne wrażenia z lotu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.