Lech Mirkiewicz Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Model w wersji ARF więc relacji z budowy nie będzie. Konstrukcja tego modelu pozwala na zastosowanie napędu spalinowego lub elektrycznego. Ponieważ do tej pory naped elektryczny stosowałem tylko w szybowcach, parkflayerach i esa. Kupiłem ten model by przetestować naped elektryczny "cięższego" kalibru. Zastosowałem silnik Turnigy SK 5065 380 który na śmigle 16X6 dał ciąg 4,4 kg na testowych akumulatorach 2 x 3S turnigy 2200 45C ( takie miałem).Model gotowy do lotu bez akumulatorów waży 2700g. Na testowych akumulatorach latałem 5,5 min nie czekając na objawy spadku mocy. Był to oblot troche delikatny jak to pierwszy. Teraz muszę wypośrodkować między pojemnoscią akumulatorów, wagą i C (wydajnoscią) akumulatorów i tu licze na pomoc znających temat. Przestawiam się powoli ze spaliniaków na elektryki i każda uwaga jest dla mnie cenna. Film z oblotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Witam. Dopiero wczoraj nastąpił drugi,długo oczekiwany lot. Tym razem na pokładzie aku 4000 6s 35-70C, regulator Turnigy 85A. Lot testowy trwał 15 min dla sprawdzenia czy pojemność aku jest wystarczająca. gdy już mocy zaczęło brakować, wylądowałem. I tu nastąpiło coś czego nie potrafię wytłumaczyć. W momencie przyziemienia model przestał reagować , tak jakby znikł prąd, silnik przestał się obracać i nie działały serwa. Regulator,silnik i aku, wszystko zimne, nic się nie dymi. Ponowne włączenie zasilania bez reakcji. Pakiet sprawny choć rozładowany do napięcia 3,30 na celę. Po jakiejś godzinie podłączyłem inny pakiet tylko 3 celowy i momentalnie zadymiło się z regla a pakiet zrobił się okrągły jak balon, ledwie zdążyłem go odłączyć bo pewnie by wybuchł . Czy ktoś miał podobną sytuację? Co mogło być przyczyną? Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Co mogło być przyczyną? regulator Turnigy 85A.Mierzyłeś prądy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 O jakie pomiary chodzi? Nie jestem zbyt mocny w elektrykach. Mierzyłem pobór prądu silnika . Na śmigle 16x6 na maksymalnych obrotach było 42A to chyba niewiele na ten regulator? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10331__Turnigy_Brushless_ESC_85A_w_5A_SBEC.html chyba,że był jakiś wadliwy i już w drugim locie padł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Raczej wada fabryczna.Dobrze że nie w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witam, a nie szkoda do takiego dobrego modelu (jednej z nalepszych firm) takiego przeciętnego wyposażenia.... Przy bardziej markowym takie przypadki się prawie nie zdarzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 3 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Witam, a nie szkoda do takiego dobrego modelu (jednej z nalepszych firm) takiego przeciętnego wyposażenia.... Przy bardziej markowym takie przypadki się prawie nie zdarzają. Zgadzam się i szybko naprawiłem błędy. Teraz na pokładzie jest "rasowy" OS Motor 5025 i regulator PULSO Opto 100A .Zasilanie odbiornika i serw tym razem oddzielnym pakietem NIMH. Testy niebawem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Miło mi, dziękuję. Ja staram się (w miarę możliwości finansowych) kupować rzeczy sprawdzonych dobrych producentów - sprawdza mi się to - więcej latam. Model od razu wygląda lepiej Proszę o info. jak ten O.S. się sprawuje. Miłego oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 28 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Witam.Jakoś nie miałem ostatnio czasu na zajęcie się Twistem. Model aktualnie wyposażony jest w silnik OS Motor OMA 5025-375 z regulatorem PULSO 100A opto (bez beca). Zastosowałem oddzielne zasilanie odbiornika i serw z pakietu 5X NIMH dla większego bezpieczeństwa lotu. Modelem wykonałem zaledwie kilka lotów bo mam tylko jeden pakiet. W mojej ocenie model lata bardzo poprawnie.Doskonały motor OSa generuje duży zapas mocy ,regulator pracuje bardzo płynnie. Ogólnie odniosłem bardzo pozytywne wrażenia z lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi