Skocz do zawartości

Lama v4 - pakiet 1100 mah


qbapfmrc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, w zw. założeniem silników Xtreme do lamy a konkretnie comanche'a skrócił mi się znacznie czas lotu praktycznie do 1-2 minut. Latam oczywiście na pakiecie Xtreme 850 mAh, więc kupowanie kolejnego pakietu takiego samego raczej odpada. Mysle o podłączniu do heli pakietu 1100 mAh:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3568,asw-28-pakiet-1100-mah-7-4-v-pelikan

pozostaje tylko kwestia zainstalowania go do heli ale jakoś dam radę.

wprawdzie jest on trochę cięższy ale za to ma tez wiekszą pojemność

co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lama ma bardzo mały udźwig.

Każdy gram dodatkowy idzie na większy pobór prądu.

I w rezultacie, założenie pakietu o większej pojemności i cięższego... nic nie daje poza większym grzaniem silników.

 

Pytanko - czy pakiet ładujesz firmową ładowarką?

Jeżeli tak, to zmierz dokładnie pakiet multimetrem.

E-sky'owe ładowarki lubią się psuć po cichu. Pada balancer i rozjeżdżają się cele. W efekcie - po kilku cyklach na takiej ładowarce pakiety są do wymiany. Niektórym ta ładowarka zniszczyła kilka pakietów pod rząd. :D

 

Pomierz napięcia na pakiecie - zwłaszcza cele.

Jeżeli zauważysz rozbieżności znaczne w poziomie napięć cel (zakres 3-4,2V dla celi) to czas zainwestować nie tylko w nowy pakiet, ale też w porządną ładowarkę do LIPO. Najlepiej z procesorem. Na dłuższą metę, będzie to tańsze niż wymiana pakietów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcia na rozładowanym pakiecie wynoszą 3,78 i 3,79 a wiec jest ok. Tak, mam oryginalną ładowarkę Esky, ale ładuję ją też pakiet dla szybowca ASW i tam jest ok. Wiec mysle ze ładowarka jest ok. Ale... zauważyłem ze przed wymianą silników mogłem swobodnie obracać wirniki palcami, teraz obracają się ciężej , może podczas wymiany w sklepie rzeczywiście za mocno podokręcali śrubki, sparwdzę to.

Dzieki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, no wiec rozkreciłem Lamke ale nic za bardzo dociśnięte nie było, opory są na samych silnikach, zębatki są luźne, zauważyłem tez ze silnik od wirnika górnego ma większy opór niż od dolnego. Sprawdziłem tez cele w pakiecie - po naładowaniu mają ok 4,09 V (ładowałem kilka godzin temu). Podejrzewam więc ze silniki "doją" pakiet na maxa, ale nie wiem czemu są prawie nowe.

Odpowiedzcie mi jeszcze na 1 pytanie: ile mniej więcej minut powinien latać heli na silnikach i pakiecie Xtreme 850 mAh?

A moze te silniczki muszą sie po prostu wyrobić / dotrzeć ?

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. 1/10 godziny. Silniki Lamy pobierają prąd maksymalny 8A. Pakiet ma 0,8Ah Zostanie rozładowany po 1/10 godziny - ok 6 minut.

Ponieważ jednak nie latasz non-stop na pełnym gazie - czas lotu będzie nieco dłuższy.

Spokojny lot to ok. 10minut z gazem średnio na 60%.

 

Przewaga pakietu Xtreme nie polega na większej pojemności... Tylko na większej wydajności prądowej. Pakiet oryginalny to 10C - czyli jest wstanie wydać prąd 8A tylko przy pełnym naładowaniu. Potem jego wydajność (i moc silników) spada. Co odczuwasz jako stopniowe słabnięcie modelu.

 

Pakiet Xtreme, ma wydajność 15C, czyli jest w stanie dostarczać 8A do silników, nawet przy rozładowaniu do ok. 60% pojemności. Czas lotu będzie podobny, ale na Pakiecie Xtreme, masz wrażenie większej mocy, bo silniki dłużej dostają nominalne zasilanie. Choć czas lotu będzie podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korzystając z okazji ze byłem na targach modelarskich kupiłem nowy pakiet Xtreme i ... wszystko jest teraz ok :P latam ponad 10 min. Oczywiście kontroluję przy tym napięcie na obu celach. Ale nowy pakiet jest naprawdę wydajny, nawet przy ok. 3,7 V / celę lama lata jeszcze ciągle nieźle. Widać mój stary pakiet jest już "wydojony", chociaż rozładowywanie obu cel jest równomierne a pakiet nie jest uszkodzony fizycznie. Czy jest jakaś metoda żeby wydłużyć mu żywotność, czy raczej nadaje się już do utylizacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam.Posiadam lame v4 2,4GHz. I nie mam do niej nadajnika, lecz mam upatrzony od lamy reely 2,4HGz czy będzie pasował ?

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=2099794795&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

Proszę o pomoc.

Niestety jest zupełnie inny model, z innej firmy - w skrócie, podróba.

Co za tym idzie, nie ma żadnej gwarancji, na kompatybilność zestawów. Systemy cyfrowe niestety mają wiele, różnych standardów komunikacji. Kiedyś były kwarce, dziś są protokoły komunikacyjne. Wszystko po to, żeby klient kupował sprzęt jednej firmy.

 

Nazwę "Lama" wykorzystuje wiele firm, z uwagi na podobieństwo do popularnej serii modeli firmy Esky.

 

Tu masz aparaturę do swojego modelu:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3756,nadajnik-2-4-ghz-4-kanaly-ek2-0404h-001725-e-sky

 

Skopiuj oznaczenie i szukaj po sklepach tego modelu. Bo ten z linka nie jest najtańszy w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sfrustrowany

@mardian

 

Ja sprzedaję ten nadajnik i oczywiście ten fakt koledze przekazałem. Jednakże nie zgodzę się, że to podróba-jeśli kupisz marynarkę w H&M podobną co C&A to jest podróba bo w tym roku taka moda nastała? Ok, ale wracając do heli: Lama 5.2 od Reely wspólny ma jedynie design, cóż wały chyba pasują ale na tym koniec. Kabinka jest inna, płozy też jedynie może kratownice będzie pasować. Serwa nie mają takich popychaczy jak ESky, głowica jest całkiem inaczej zaprojektowana (ułomniej). Zgodziłbym się z podróbą jeśli konstrukcja byłby bardzo podobna ale tak na prawdę to zgadza się jedynie design. Reely jest popularna w Niemczech, w firmie conrad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym własnie bazują podróby, kolego. Na podobieństwie zewnętrznym, żeby mylić klientów. :D A jak się zajrzy do środka, to wygląda już zupełnie inaczej. Zwykle... gorzej. Nie będę też wspominał o naruszeniu praw autorskich.

 

Seria Lama od Esky'a jest bardzo popularnym modelem i mnóstwo firemek podrzędnych, usiłuje się pożywić na tym zjawisku, oferując podobne, lub podobnie nazwane modele.

 

Gdyby firma była pewna swojego produktu, nazwałaby go i wykonała zupełnie inaczej niż konkurencja. Kiedy jednak wygląda produkt tak samo - to jest podróbką.

 

W końcu nic nie stoi na przeszkodzie, by na układzie co-axiala, oprzeć model wielu, ciekawych konstrukcji, o wymyślonych nie mówiąc. Esky to już odkrył i oferuje na podzespołach Lamy V3/V4, całkiem pokaźną rodzinkę modeli.

 

Jeżeli inna firma kopiuje cudzy wzór, to nie robi tego z troski o biedne dzieci, które nie stać na oryginał. Tylko chce wcisnąć bubla nieostrożnemu klientowi i zarobić na cudzym sukcesie.

 

A ponieważ pod szatką jest inne ciałko, to niestety nie możemy mówić o kompatybilności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sfrustrowany

@madrian

 

Masz rację, Reely pewnie skopiowało Lamę v3, jednakże skąd mnie to oceniać? Z drugiej strony, w modelach jeżdżących multum firm oferuje np Subaru Imprezę-więc teraz trzeba doszukać się pierwszej oryginalnej sztuki? :P Ja się dałem zrobić z tamtą lamą, wyglądała tak samo (nie chodziło o kasę bo wyszła mnie drożej od ESky summa summarum) ale tak to bywa jak człowiek nie doczyta do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.