merlin1212 Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Witam serdecznie. Nadszedł czas na zmiany i przymierzam się do pierwszego modelu z napędem spalinowym. Od razu dodam że będzie to gotowy model (jakiś piper lub coś bardzo podobnego) o rozpiętości około 1,5-do 1,8 m. Jako że z modelem nie mam takiego dylematu tak z silnikiem już tak. Nie chodzi tu o pojemność- ta będzie oscylowała między .4, .46, może coś z .5.- a raczej jakiej firmy silnik zastosować. Znajomy kupił sobie ostatnio RMAX-a .46 i miałem okazję uczestniczyć w lotach z udziałem tej jednostki napędowej. Silnik nowy, dotarty, ponoć wyregulowany, czasem zapalał od kopa, czasem trzeba było się pomęczyć (brak rozrusznika :cry: ), czasem zgasł bez przyczyny. Ja jednak załapałem tego spalinowego bakcyla. Teraz do sedna:jakiej firmy silnik zastosować???? OS MAX, ASP, SUPER TIGRE? W założeniu ma być prosty w eksploatacji no i niezawodny-jak najmniej kapryśny :ble: .Przejrzałem trochę parametrów różnych silników , różnych firm i doszedłem to takich wniosków:silniki o tej samej pojemności różnią sie mocą i wagą (wychodzi na to ze OS MAXy są najlżejsze i najdroższe z tych tutaj wymienionych. Czym się kierować przy wyborze, jaki wybrać? Podpowiedzcie coś laikowi.
Kwazio Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Ja mam już wprawę, więc kupiłbym ASP S52 AII: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_237&products_id=2532 Jednak jeżeli trafisz na kiepski egzemplarz, to się z nim zamęczysz. Jeśli kaska nie jest barierą, to polecam oczywiście tylko OS MAX i wybierałbym spośród i w kolejności: 1) http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_109&products_id=8553 2) http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_109&products_id=974 3) http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_109&products_id=973 Do takiego Pipera wystarczą w zupełności, ale do mniej nośnego samolociku tych rozmiarów, będą raczej za słabe.
GOGO Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Kup sobie 4-ro takta ASP 61 albo ASP 91 http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F8985%5F%5FASP%5FFS61AR%5FFour%5FStroke%5FGlow%5FEngine%5F.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F8984%5F%5FASP%5FFS91AR%5FFour%5FStroke%5FGlow%5FEngine.html dobre silniki za dobrą cenę,do twojego pipera idealny i tani.
Kwazio Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 A no tak, jeśli czterosuwowy, to popieram Efego, choć .61 do Pipera 180, to moim zdaniem już raczej max.
GOGO Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Nadmiar mocy nie szkodzi :faja:
Kwazio Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Szybciej lecisz, z większym hukiem zlecisz... :devil:
MASK Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 OS Max 46LA - seria LA, to seria silników szkolnych, dla początkujących spaliniarzy właśnie. Prosta budowa, banalna obsługa i regulacja, silnik wybacza wiele błędów. Szybciej lecisz, z większym hukiem zlecisz... :devil:Dokładnie tak! Nadmiar mocy przydaje się rzadko, a przeszkadza cały czas, choćby dlatego, że trzeba wozić dodatkową masę w postaci cięższego silnika.
Kwazio Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 No i z lądowaniem bywa wtedy gorzej, bo taki Piper to będzie na wolnych wtedy leciał i leciał, i leciał, i... :devil:
merlin1212 Opublikowano 30 Października 2011 Autor Opublikowano 30 Października 2011 Dziękuję Panowie za podpowiedzi, bardzo pomogły. Przyznam się że też od początku celowałem w OS MAXy. Jeszcze jedno pytanko : czym różni się wersja LA od AX ?(poza tym że mocą i masą).
Rob Mc Fly Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 AX ma wał podparty na łożyskach kulkowych -LA jest na łożysku ślizgowym i ma prostszy gaźnik niż AX.
Kwazio Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Robert wyłuszczył, że nicdodaćnicująć. Ja od siebie dorzuciłbym tylko, że teraz, to kupiłbym najchętniej LA z gaźnikiem od AX. Niestety takich chyba nie ma. Gdybym miał je porównać, to: - za AX / przeciw AX: trudniejsza, ale dokładniejsza regulacja, cichsza praca / droższy, - za LA / przeciw LA: łatwiejsza regulacja (ale czulszy na poziom paliwa), tańszy / głośniejszy przy niektórych śmigłach, - aniani: różnicę w mocy zeruje nam różnica w ciężarze. Kupiłbym chyba tego pierwszego, 35AX, choć do Piperka naprawdę aż się prosi czterosuw.
DR.FOKER Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 wybaczcie może jest już tu odpowiedź na moje pytanie albo choć na jego część prawdę pisząc nie czytałem tego forum od początku. CZy Ktoś może powiedzieć mi jakie są reguły zasady dobierania silnika jego mocy czy 2 czy 4 suw itp do modelu samolotu Domyślam sie że głównie to o wielkość chodzi ale pewnie to nie wszystko I co ze śmigłem jak je dobrać do silnika i modelu Wiadomo śmigło ma długość i skok ale jak to zrobić żeby wszystko ze sobą grało model silnik i śmigło????
Rekomendowane odpowiedzi