Skocz do zawartości

GP-07, jaki do niego samolocik?


Kwazio

Rekomendowane odpowiedzi

Mógłbyś podać link do tego Stara (mojego starego, z napędem na dwie osie)?

Niestety, nie chciał mi uciągnąć Texana Herr-SIG:

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=39_415&products_id=5234

o masie bez paliwa 600g ... :cry:

Zaczynam już myśleć o jakimś małym z EPO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne.Ja latałem TL na mniejszym silniku AP Wasp

http://www.modelmotor.pl/hacker-tl-96-star-arf.html

Edit;

Już wiem dla czego .GP waży 94g i ma moc podawaną przez producenta 0,19 KM/17000 obr i zakres obrotów do 18000.

Wasp waży 57g,moc 0,27 KM/18000 i zakres do 25000.

Czyli krótko mówiąc kiszka z TT.Tylko jakiś górnopłacik jak Piper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego się obawiam... :cry:

Strasznie mi szkoda, bo on jest śliczniusi i bardzo ładnie pracuje. No nic, podocieram go jeszcze, bo na górze się jeszcze 'zakleszcza', może ciut mocy mu przybędzie...

Spróbuję go też nieco podtunować, na przykład zmniejszyć luz poosiowy wału, bo zaobserwowałem, że jeśli docisnę po osi kołpaczek, to cichnie i znacznie wzrastają mu obroty.

Ze śmigłem i 15cm rurką na wydechu waży 116g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj było 20% i kapka więcej EDL na rozruch. Ale wiesz, zauważyłem, że TT robi koszmarnie krzywe piasty śmigła. W efekcie jak byśmy nie centrowali i nie wyważali, on cały wpada na wysokich w rezonans i nie chce przejść wyżej. Na próbę włożyłem za małe, 6x3 śmigiełko i na nim przechodził przez ten rezonans i kręcił się jak szalony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dłuższego czasu przymierzam się właśnie do tego silniczka do jakiegoś małego balsowego akrobata. Czy ktoś wie jaki mniej więcej ciąg można uzyskać z tego silniczka? Jestem strasznie ciekaw co uda ci się z niego wycisnąć i czy utarga w górę twój model. No i zastanawiam się czy ten silniczek da radę działać w zimie na dworze przy minus paru stopniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrwa to jeszcze pewnie do przyszłego sezonu. Trafiłem na jakiś wyjątkowo ciasny egzemplarz. Już raz podszlifowałem mu delikatnie górę cylindra, ale nadal na górze tłok chodzi na wcisk, aż trzeszczy. Przepalam go codziennie po kilkanaście minut i jest coraz lepiej, ale to jeszcze nie to, musi zacząć chodzić lekko, bo na razie to chyba ledwie sam siebie by uciągnął. O postępach oczywiście dam znać.

A co do mrozów, to jeśli w paliwie jest syntetyk, nie powinien robić problemu. To rycyna tak gęstnieje, że utrudnia przepływ paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie, jakoś ich nie kojarzę, ale tak czy siak Adam, moje doświadczenia z szybowcami skończyły się na Zuchu/Jaskółce... :devil:

Silniczek już chyba dotarty, jeszcze ciut się na górze zakleszcza, ale tak już zostawię, bo paliwa mi szkoda. I tak przybyło mu na oko z połowę mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim silniczku paliwo to chyba mało istotna sprawa tak na oko to 55 mililitrów powinno mu starczyć gdzieś na 20 minut. Ja w niedziele docierałem OS Max 25AX i przez 3h wypaliłem zaledwie 0.8 litra. Na wolniutkich obrotach jak sobie pykał to 100 mililitrów spalał w 30 minut i to na max przelaniu. Ale za to ma teraz niesamowitego kopa. Ja bym twój silniczek jednak docierał dalej aż wszystko będzie idealnie. Po co się później denerwować :)

Wciąż mnie nurtuje pytanie ile to maleństwo ma ciągu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jakoś ich nie kojarzę, ale tak czy siak Adam, moje doświadczenia z szybowcami skończyły się na Zuchu/Jaskółce... :devil:

Przyjeżdżają szarym, starym Volvo. Tutaj jest wątek z Panem Jurkiem. No nie ważne ...

 

Może skrzydełko zrób i przytrocz to coś ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.