Skocz do zawartości

Prądnica w samolocie.


mateusz_mateusz

Rekomendowane odpowiedzi

... Czego tu można nie rozumieć?

No widocznie można, skoro dopytuję. Inni w prawdzie nie dopytują, ale to nie znaczy, że rozumieją. Tamto Twoje stwierdzenie było zbyt zdawkowe, mocno sugerujące, że się rzadko da. Dlatego je zacytowałem i poprosiłem o rozwinięcie... :devil:

Moja ładowarka wykrywa ją dla 1 ... 17 cell.

 

PS: też ignoruję cześć Twoich zdań , zamiast jednak ignorować moje przeczytaj je najpierw .

Moje są przynajmniej krótkie i konkretne. No i nie tak agresywne, jak te Twoje potoki... :devil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Skoro wreszcie Twoja ciekawość została zaspokojona ze swojej strony temat uważam za zakończony.

Do autora tematu : Podaj adres na PW to podeślę Ci mój układ. Do zmiany z 3S na 2S wystarczy zewrzeć jeden rezystor co zresztą uczynię. Narysuję Ci również schemat podłączenia układu i dołączę do przesyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona jest zaspokojona już dawno i przez innych... :devil:

Doradź mi Sławek jeszcze tylko, czy posługiwanie się dotąd poniższą tabelką było z mojej strony błędem?

Dołączona grafika

No i wytłumacz może, skoro takie ładowanie w locie nie ma Twoim zdaniem sensu, to dlaczego zacząłeś namawiać Mateusza na jego realizację.

 

Mateusz, chciałbyś tam używać wyłącznie LiPoli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak wierzysz tej tabelce to ładuj dalej prądami 1-2C wszystkie swoje pakiety ale nie dziw sie że zamiast 140% wchodzi do niego 75. spróbuj naładować pakiet Xcell 4,8V prądem 1-2C a kawałki z jego obudowy będziesz wygrzebywał ze ścian no i może nie tylko ze ścian.

Co do namawiania Mateusza to kompletnie nie Twoja sprawa ale skoro już nawinąłeś ten temat to skoro chłopak chce spróbować to mu pomogę zamiast rozwalać mu temat co ty czynisz bardzo dobrze.

Tak na koniec, nie bedę Ci już odpowiadał bo najzwyczajniej mi się już nie chce z Tobą rozmawiać.

 

PS: Taki też byś naładował prądem 1-2C wierząc tabelce czy uwierzyłbyś producentowi i ładował 0.5C ? http://www.image.micros.com.pl/_dane_techniczne_auto/akscnimh1800l.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to Xcell, ale wszystkie NiMH ładuję od kilku lat co najmniej 1C i wszystko jest w porządku. Mało tego, każdy z nich ładowany 1C ma więcej energii, niż ładowany nocą.

Jeśli Mateusz chce coś zrobić, to nie podsyłaj mu gotowców, tylko podpowiedz i w zrozumiały sposób, przystępnym językiem wytłumacz. Bo na moje oko się tylko po prostu przechwalasz swoimi osiągnięciami, w dodatku nie za bardzo na temat, bo on chce prądnicę, a nie zerżniętą bezmyślnie z sieci ładowarkę. A do ewentualnych gotowców podano mu linki już dawno, na dwóch pierwszych tu u mnie stronach.

No ale skoro już ze mną nie gadasz, to Cię dalej sprawdzał nie będę, bo i zresztą po co... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechwalam? Buhahahah, ja tylko napisałem że taki układ wykonałem i jest do jego dyspozycji. Nim wysłałeś swojego posta edytowałem swój poprzedni i podałem link . Odnieś się więc fachowo do mojego pytania z poprzedniego postu , przeanalizuj dane producenta z uwzglednieniem jego prądów ładowania i odpowiedz czy mając taki akumulator bez danych technicznych naładowałbyś go prądem 1.8-2.6A .

 

Zamiast pisać o pierdołach pomógłbyś sam koledze. JAk sie do mnie odezwie na PW, mail czy na gg to pomogę mu bez tego typu kłótni jak ta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty się Sławek kłócisz i bez przerwy atakujesz. Ja od początku wszystko próbowałem załagodzić. Jeśli robię :devil: to przynajmniej sugeruję, żeby czytać z przymrużeniem oka.

Mówię od początku o standardowych NiMH, dostępnych nawet w marketach. Jeśli jest to taki NiMH, to bez wahania tak go będę ładował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, a ja zadałem sobie trud i ładowałem różnymi prądami akumulatory. I te nie przystosowane do szybkiego ładowania nie osiągały zadanej pojemności. Zapewne gdzieś w okolcach podanej tabelki jest tekst że należy dostosować parametry ładowania do zaleceń producenta akumulatora. Zrobiłem kiedyś pakiet z akumulatórw Philips AA ni-mh 2000mAh. Ładowałem prądem 1A i w efekcie musiałem wrzucić pakiet do zimnej wody bo był tak gorący że myslałem że wybuchnie. Było to parę lat temu i od tamtej pory zacząłem drążyć temat ładowarek i parametrów ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Kwazio, w sprawie edycji postów to nie mam władzy do przywracania postów, jako moderator miałem taką opcje. Edytuję posty dopisując do nich treść i wysyłam nim Ty napiszesz swój po to żeby nie powielać postów jeden pod drugim. To nie relacja z budowy odświerzana raz na tydzień.

Znaczenia treści nie zmieniam.

Co do informacji o edycji postu pod samym postem to zgłos się do Amina bo raz ta informacja jest dopisana raz jej nie ma i ja nie wiem od czego to jest uzależnione, być może od czasu jaki upłynął od napisania postu. Tak więc z takimi pytaniami to do admina.

Co do screenów, wiem co napisałem i te screeny mnie nie interesują. Równie dobrze mogę powiedzieć że u Ciebie też widziałem info o edycji a teraz go nie ma.Tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazyłem dwie rzeczy, już się nie śmiejesz oraz to że zacząłeś analizować moje posty.

Dlaczego zły? Proste: ni-xx ładuje się stałym prądem. Źródło prądowe utrzymuje prąd niezależnie od napiecia na pakiecie a jak zastosujesz rezystor zamiast źródła prądowego to prąd ładowania będzie malał wraz ze wzrostem napiecia na naładowanym pakiecie. Znowu nie rozumiesz?? Może pora sięgnąć do książek czy też aplikacji LM317/350 czy też poczytać na temat ładowania Ni-xx :devil:

 

Po Twoich postach ręce dawno mi opadły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku, przeczytaj w pierwszym lepszym opracowaniu na temat ładowania w/w. Żeby naładować pakiet na full należy mu dostarczyć stały prąd ładowania. Jeżeli kolega w ciągu godziny pociągnie z pakietu 0.5Ah to musi wpakować 1,4 x więcej mA żeby tą stratę zrekompensować. Stały prąd jest po to żeby nie przekroczyć dopuszczalnego prądu przy ładowaniu/podładowywaniu w sposób ciągły a to będzie miało miejsce w modelu. Ty możesz sobie ładować prądem nawet 100A jak chcesz ale nie wyobrażam sobie przeładowania pakietu w modelu o wadze kilku kg gdzie skutkiem przeładowania pakietu może być jego uszkodzenie i w efekcie utrata kontroli nad modelem. Jeżeli polecasz każdemu ładowanie pakietu prądem 1-2C przy czym sam nie wiesz jak pakiet na to reaguje, ba nawet nie znasz prądu którym ten pakiet można ładować w sposób bezpieczy to o czym tu mowa?

 

Edycja:

 

Koledze odradzam ladowanie w locie bo każda elektronika do tego home made może paść a latanie modelem o wadze kilku kg to nie latanie depronem pod domem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czytałem ich kilka, może słabo pamiętam, ale nigdzie takiego nakazu nie widziałem. Mógłbyś podać jakiś namiar?

 

Edit: Tylko autorytatywny plizz, bo na przykład pewien doktor informatyki, a drugi elektroniki, obaj publicznie twierdzą między innymi, że w arytmetyce komputerowej 5 się zawsze zaokrągla w górę... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba słabo pamiętasz. Sam podajesz prąd ładowania 2C a co to oznacza że przez 1 godzinę ładujesz stałym prądem o natężeniu 2 x takim jak pojemnosć pakietu , czyli jeżeli ładujesz pakiet 1Ah to przez jedną godzinę ładujesz prądem 2A czyli jeszcze prosciej - przez pakiet płynie stały prąd o wartosci 2A przez cały okres ładowania i to nie zależnie jak na nim zmienia się napięcie. Ładowarka robi za stabilne źródło prądu. Bądź tak łaskaw i pomierz napięcie podczas ładowania przy pomocy ładowarki i stałego prądu a teraz weź ten swój rezystor podłącz do stabilnego źródła napięcia i wymuś rezystorem prąd ładowania 2A na rozładowanym pakiecie. Oczywiście podłącz to przez Amperomierz i zobacz jaki bedziesz miał prąd ładowania za 45 minut. Ciekawe czy będize to 2A bo ja mogę się z tobą założyć że nie. W efekcie masz niedoładowany pakiet. I takie właśnie rozwiązanie proponujesz koledze. Tego typu ładowarki dodawane są do zestawów aparatur, nadają się jedynie do wyrzucenia.

 

Najwyrazniej ten sam doktor powiedział CI że 2 x 2 =5

Pisz co chcesz, dalsza rozmowa z Tobą jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek nie musisz mi wszystkiego tak obszernie tłumaczyć. Wystarczy jak odpowiesz wprost na to, o co konkretnie proszę. A proszę o dowód/niezależnepoparcie na to, że dla NiMH prąd ładowania (oprócz tego że stały/nieprzemienny) musi być stały/niezmienny w całym czasie ładowania.

Ja twierdziłem tylko, że do 1-2C, że to jest dopuszczalna granica prądu ładowania. Nie mówiłem, że musi być powiedzmy 1C przez cały czas ładowania. Jeśli ładowarkę nastawię na Auto, prąd się waha w granicach 0,3-0,7C.

I jeszcze prośba - jak byś radził weryfikować 'stopień naładowania' jednego pakietu dla celów jego porównań przy różnych sposobach ładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od końca. Weź dowolny pakiet, uformuj go a potem naładuj prądem zalecanym przez producenta. Potem rozładuj prądem 1C. Zrób 3 takie akcje żeby mieć miarodajny test. Potem uzyj prądu 2C i rozładuj do takiego samego poziomu prądem 1C jak w pierwszym przypadku. Trzecią próbę przeprowadź w trybie auto i rozładuj jak w pierwszym przypadku. Po trzech takich próbach będziesz miał pojęcie o zaletach i wadach ładowania w róznych trybach. Ja to robiłem za pomocą ładowarki shark20 podłączonej do komputera i miałem wszystkie wykresy naraz.

Co do ładowania pakietu to : sama nazwa 2C wskazuje że jest to prąd o stałej wartości . Jeżeli w drugiej godzinie zmienisz prąd na 1C to ten prąd nie będize już taki jak na początku a sam okres ładowania wydłuży się. Stała wartość prądu oznacza że płynie on jednakowy przez cały czas ładowania stąd nazwa 2C 3C itp.

Co do rozwiazania podładowywania w modelu . Zauważ że tylko źródło prądowe jest w stanie utrzymać założony prąd ładowania niezależnie od obciążenia pakietu, nawet jak serwo obciazy pakiet to źródło i tak będzie ładowało takim samym prądem, w przypadku rezystora prąd ten na chwilę podskoczy a po podładowaniu spadnie. Nie wziąłeś jednej rzeczy pod uwagę. Obliczając rezystor założyłeś pewnie jakieś parametry zasilania a przecież prądnica nie daje napięcia na jednym poziomie więc prąd ładowania zmieniałby się zależnie od obrotów silnika/prądnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiszę post pod postem ale tak jak napisałem na początku , przyblizony bilans energetyczny jest raczej nieodzowny. W przypadku li-pola cała ta dyskusja nadaje się do śmietnika.

 

Kwazio, bez obrazy, kończę rozmowę bo szkoda mi czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) ...Weź dowolny pakiet, uformuj go a potem naładuj prądem zalecanym przez producenta. Potem rozładuj prądem 1C. Zrób 3 takie akcje żeby mieć miarodajny test. Potem uzyj prądu 2C i rozładuj do takiego samego poziomu prądem 1C jak w pierwszym przypadku. Trzecią próbę przeprowadź w trybie auto i rozładuj jak w pierwszym przypadku. Po trzech takich próbach będziesz miał pojęcie o zaletach i wadach ładowania w róznych trybach. Ja to robiłem za pomocą ładowarki shark20 podłączonej do komputera i miałem wszystkie wykresy naraz.

2) Co do ładowania pakietu to : sama nazwa 2C wskazuje że jest to prąd o stałej wartości . Jeżeli w drugiej godzinie zmienisz prąd na 1C to ten prąd nie będize już taki jak na początku a sam okres ładowania wydłuży się. Stała wartość prądu oznacza że płynie on jednakowy przez cały czas ładowania stąd nazwa 2C 3C itp.

3) ... w przypadku rezystora prąd ten na chwilę podskoczy a po podładowaniu spadnie. Nie wziąłeś jednej rzeczy pod uwagę. Obliczając rezystor założyłeś pewnie jakieś parametry zasilania a przecież prądnica nie daje napięcia na jednym poziomie więc prąd ładowania zmieniałby się zależnie od obrotów silnika/prądnicy.

1) Dokładnie tak robiłem i robię dla wszystkich pakietów NiMH. Nie mówisz o tym, ale mierzę czas rozładowania, prądem 1C do napięcia 0,5V. I w przypadku ładowania prądem 1C był i jest on u mnie zawsze najdłuższy. Coś mi tu nie gra... :devil:

iCharger 106B+, LogView.

2) Nie wiem, ja absolutnie nigdy takiego wniosku nie wysnułem. XC określa po prostu liczbę, wartość prądu. W naszym przypadku jego górną granicę. Nie narzuca jego stałości.

3) Nie brałem tego pod uwagę i nie biorę, ponieważ nadal uważam, że prąd w trakcie ładowania można w szerokim zakresie zmieniać. A z doświadczeń mi wychodzi, że na stopień naładowania ma to wpływ znikomy. A na trwałość pakietu, jak dla mnie pomijalny, jeszcze żaden mi nie wysiadł, niektóre wcześniej zginęły przy kraksach. Przekona mnie tylko autorytatywny dowód na to, że nie można. I powód dlaczego nie można.

 

... tak jak napisałem na początku , przyblizony bilans energetyczny jest raczej nieodzowny. ...

A ja już na pierwszej stronie wątku... :devil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.