Skocz do zawartości

Prądnica w samolocie.


mateusz_mateusz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 110
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rozumiem, że podałeś namiary silniczka napędzającego, gdy napędzany jest nieobciążony? (tylko co to za 0.25V?)

Jeśli tak, to próbuj czymś obciążać bieguny napędzanego, najlepiej na razie np. jakimiś trzema żarówkami o znanych parametrach. Nie podłączaj nic poważniejszego, zwłaszcza siebie, bo nie wiadomo jakie Duraki napięcia ten prąd jest w stanie osiągać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę docinam, jednak nie chcę zniechęcać do doświadczeń itd. Wręcz przeciwnie.

Ale chodzi mi o to, że w urządzeniach typu samochód, akumulator jest tzw. źródłem pomocniczym, a prądnica/alternator tzw. podstawowym. Innymi słowy, na samej prądnicy auto będzie działać 'ciągle', a na samym akumulatorze tylko jakiś czas. A to dlatego, że alternator z zapasem pokrywa całe zapotrzebowanie samochodu na prąd. I jest ono energetycznie znikome w porównaniu z tym, co produkuje silnik samochodu.

Według mnie trochę źle kombinujesz. Model to nie samochód, którego silnik produkuje sto-kilkadziesiąt i więcej KM, a czy alternator waży 10 czy 20 kg nie jest zbyt istotne. W zasadzie wszystkie modele RC są konstrukcjami eksperymentalnymi, więc jeśli z czymś je porównywać - to z eksperymentalnymi samochodami (np. mocno tuningowanymi), a w tych stosuje się układy nawet z dwoma alternatorami, a dodatkowe akumulatory zasilające układy to praktycznie "must-have". Za to w autach wyścigowych (np. 1/4 mili) często nie stosuje się alternatorów w ogóle. To nie jest tak, że masz "darmowe" wspomaganie akumulatora - prądnica, a tym bardziej alternator odbiera moc z silnika. Jeśli zastosujesz prądnicę zasilaną śmigłem - będzie ono stawiało dodatkowy opór... Tak więc zysk na wadze akumulatora i czasie jego ładowania masz okupiony wagą dodatkowego układu, dużo wyższą zawodnością i dodatkowymi oporami aerodynamicznymi/odbieraniem mocy z silnika...

 

Jeśli ma to być gra warta świeczki - rozważ rozwiązanie wykorzystania tego silnika 3F od razu jako rozrusznika (po uruchomieniu spalinowego mógłby robić za generator elektryczności) - wtedy przynajmniej będą to wymierne korzyści...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezszczotkowy sinik wcale nie daje więcej prądu, ale sprawdzę to jeszcze z silnikami z napędów i dysku twardego, są tam dość mocne magnesy.

 

A tak jak wcześniej pisałem silnik napędzany innym silniczkiem za oś daje tylko 0,25V, wraz ze wzrostem obrotoów zaczyna ta wartość dopiero wzrastać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik nie produkuje, tylko zabiera elektryczność.

Piszesz dokładnie to co ja, a twierdzisz na wstępie, że 'źle kombinuję'... :devil:

No i tu się mylisz. Rozrusznik to silnik prądu stałego i z powodzeniem może produkować elektryczność (niektóre stare samochody posiadały takie rozwiązanie). Po prostu napisałem, że jeśli to ma być gra warta świeczki - niech będzie to bardziej funkcjonalne.

 

Ze złym kombinowaniem chodziło mi o podanie przykładu samochodów w których alternator gra rzekomo główne skrzypce jeśli chodzi o zasilanie ;]

Należy też pamiętać, że alternator w samochodzie nie działa jeśli sam nie jest zasilany (prąd wzbudzania). A akumulator jest bardzo istotnym elementem układu elektrycznego - służy jako bufor i źródło zasilania o niskiej oporności wewnętrznej (uruchom auto i odłącz akumulator - pojeździj, przekonasz się, czy alternator uciągnie "samodzielnie" jego zapotrzebowanie na prąd i jak szybko zarżniesz układ elektryczny samochodu ;] ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ładuje, to ma zapas i uciągnie. Zresztą kiedyś akumulatorów nie było i często tak trzeba było robić. W ogóle odbiegamy od tematu. Czyżby to dzięki mnie?

 

Mateusz, ale pisz jaki rodzaj silnika jakim rodzajem kręcisz oraz co, gdzie i czym mierzysz, bo się nigdy nie dogadamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik szcziokowy kręce silnikiem szczotkowym, to wtedy pokazuje się napiecie 0,25V. Jeżeli silnik szczotkowy przyłoże do innego napędu, np. wrzeciona, wtedy skręcę go za oś i wytworzy się napięcie nawet 15v.

 

Tak widać żę przy obrotach 7000 powstaję 15V, a przy obrotach 2000 jest zaledwie 0.25V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarku pamiętaj że przy silniku szczotkowym efektywność będzie silnie zależna od częstotliwości zmian pola magnetycznego gdyż tylko przez króciuteńki moment wirnik wytwarza energię . Dołożenie kondensatora zmagazynuje nieco impulsu ale w pewnym okresie obrotu też i obciąży ponownie uzwojenie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może najpierw to:

http://wwwnt.if.pwr.wroc.pl/kwazar/jaktopracuje/135463/b.htm

Znalazłem jeszcze coś takiego:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1187228-30.html

 

Myśle że nie potrzebnie sobie komplikujesz ten model, jak dalej bedziesz wymyślał kolejne bajery to chyba nigdy go nie skończysz:). Jak prace nad modelem? Będą jakieś fotki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modelarski silnik 3-fazowy nadaje się na prądnice, trzeba zastosować 3-fazowy układ prostowniczy(6 diod) i kondensator. Następny blok to stabilizacja napięcia, np stabilizatorem LDO do np. 7V-7,2V i ładowanie nim malutkiego akumulatora buforującego 6-6,3V 400-600mAh. Kolejny moduł to stabilizacja napięcia na 5-6V do zasilania elektroniki i serw.

 

I jeszcze jedno, trzeba dobrać silnik, im mniejsze KV wtedy mamy wyższe napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Mogłbyś powiedzieć co to może zmieni C?

Poprawi nieco wskazania woltomierza prądu stałego... Patrz też resztę wpisów...

 

... Dołożenie kondensatora zmagazynuje nieco impulsu ale w pewnym okresie obrotu też i obciąży ponownie uzwojenie ....

Masz rację Krzyś, proponuję więc dołożyć diodę, najlepiej Schottky'ego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.