Krzysztof-G2 Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam, mam problem z przewinięciem cd'romka, którego dostałem od pewnego użytkownika z forum alex'a:) więc znalazłem gdzieś drut 0,5mm i nawinełem na każdy ząbek po 8 zwoi i połączyłem w ten sposób, że każdy początek jednego drucika łącze z końcem innego, przepraszam nie wiem jak takie rozwiązanie się nazywa :oops: w gwiazde? podłączyłem pod regulator i nic :x regulator podłączony pod inny silnik wydaje dzwięk a pod ten zd'romek nic, jakby wgl. go nie wykrywał :| co to może być? rotor ma 9 zębów a magnesów jest 12.
bubu2 Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 Jeżeli zrobiłeś tak jak piszesz, to silnik nie będzie działał. Nigdy. Musisz poszukać schematu nawijania i nawinąć wg. niego. Było wiele razy o tym na forum. Sam też podałem bardzo dokładnie, jak wykonać przewijanie . poszukaj. pozdr.
Wojtek Sz Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 Tę stronkę pewnie już znasz, ale podam, może Ci się przyda. Wpisujesz ilość zębów i magnesów, wybierasz rodzaj połączenia. http://www.powercroco.de/bewicklungsrechner.html
bzik4 Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 bubu2, ja podejrzewam że Krzysiek dobrze nawinął ten silnik zwłaszcza że korzystał ze strony Alex'a tylko nie bardzo mu wyszedł opis tego co zrobił. A ja celowo zapytałem o regulator z HK bo mam dokładnie taka samą sytuację, przewinąłem silnik e-max 2805 chyba po 5-7 zwoi i regulator milczy tak jakby stwierdzał zwarcie na silniku. Podłączony do podobnego silnika tylko nawiniętego cieńszym drutem z większą ilością zwoi odgrywa swoją melodyjkę i działa normalnie.
Krzysztof-G2 Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Opublikowano 14 Listopada 2011 odnośnie tego regulatora to nie wiem jaki mam:/ dostałem go od użytkownika Karolek, wydaje mi się, że wszytko dobrze zrobiłem:/ bubu2, dlaczego ten silnik nie będzie nigdy działał nawiniety w ten sposób? :? właśnie myślałem nad nawinieciem kolejnego takiego samego tak samo jak tamten lecz cieńszym drutem, spróbuje zobaczymy, a czy mógłby mi ktos wysłać link ze sposobami połączenia? bo szukałem to na forum alex'a było ale strona najwidoczniej wygasła
pyton Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 Witaj Mam dla ciebie suuper stronke mi bardzo pomogła moze i tobie pomoże:) a jak cos nie lapiesz to pisz
Krzysztof-G2 Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Opublikowano 14 Listopada 2011 oo dzięki:) nawinąłem 4x cieńszym drutem kolejny silniczek i nic:O zero reakcji:( co to może być bo ja już nie mam pojęcia i łączyłem i w gwiazde i w trójkąt, cos robie źle ale co?
bzik4 Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 To może wrzuć jakieś zdjęcia, co i jak podłączasz w tym silniku
Cimek Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 A zeskrobywałeś emalię na końcach uzwojenia?
Krzysztof-G2 Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 ok, zdjęcia wstawię wieczorem, a emalie oczywiście zeskrobałem :?
cobra Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Znalazłem zdjęcia mojej starej przewijki silnika o 9 zębach i 12 magnesach: Nawinięty A-B-C-A-B-C-A-B-C Początki trzech faz (te zagięte końcówki drutu) zlutowane razem i wychodzi połączenie w gwiazdę.
Krzysztof-G2 Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 No to ja tak samo połączyłem :| tylko, że widze różnicę w mojej wersji, a mianowicie ja kabli nie wyprowadzałem przez rotor, czy to robi jakaś różnice?
Cimek Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Pokaż nam zdjęcia... (dobrej jakości)
Krzysztof-G2 Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 no to jedno zdjęcie które udało mi się zrobić wyraźnie:/ Uploaded with ImageShack.us
cobra Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 ja kabli nie wyprowadzałem przez rotor :?: Chyba miałeś na myśli stator. Nie ma to żadnego znaczenia, ja wykorzystałem otwory, które tam były. Przed połączeniem końców uzwojeń w gwiazdę, powinieneś sprawdzić miernikiem dwie rzeczy: 1. czy nie było zwarć między poszczególnymi fazami 2. czy nie było zwarć między fazami a statorem Zrobiłeś to?
Krzysztof-G2 Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Opublikowano 16 Listopada 2011 niestety to też zrobiłem
pyton Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 kolego daj jakis filmik jak "działa" co sie dzieje i jak wygląda to moze sie cos poradzi
madrian Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 A głupio się zapytam - nie pomyliłeś się przy wymianie magnesów? Na pewno jest zachowana właściwa kolejność biegunów?
bubu2 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Nawet gdy magnesy będą pomylone, silnik przy podłączeniu do regulatora (dobrze nawinięty, odezwie się). Tu było napisane, że cisza. Obstawiam złe nawinięcie silnika.
Rekomendowane odpowiedzi