AntekS Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Witam, niedawno dzięki kolegom z modelarni, a właściwie ich lotom na hali zachciało mi się zrobić halówkę, tym bardziej, że mam mnóstwo depronu, zarówno zielonego jak i bardzo dobrego białego grubości 2,25mm. Wybór padł na Mk34, dlatego, że już posiadałem plany. Zrobiłem wspólnie z tatą szablony z kartonu i wycięliśmy części za pomocą urządzenia wymyślonego przez mojego tatę, tzn. lutownica przykręcona do skrzynki po bananach. Potem zajęliśmy się składaniem modelu i malowaniem. Model był klejony klejem UHU-Por. Wyposażenie, które użyłem to regulator 10A nie wiadomo jakie firmy, 3xserwa 3,7g, silnik GE A1504 2700kV+śmigło GWS 5x3. Całe wyposażenie elektroniczne zostało schowane w środku modelu Wagi modelu niestety nie znam. Wczoraj zabrałem go na modelarnię i chcieliśmy go oblatać. Jako, że mieliśmy halę za darmo w MOSiR Radlin, poszliśmy tam. Niestety hala była zajęta, ale kolega wpadł na pomysł, aby latać na sali koncertowej w MOK-u. Hala była bardzo mała (około 15x25m), więc nie dałbym rady tam polecieć, ale GiulioN wziął mój model i go tam oblatał. Model lata bardzo powoli i zawraca w miejscu, ale z aku 2-celowym ma niedobór mocy i lata bardziej jak LazyBee, dlatego jeden z kolegów wziął akumulator 3-celowy 620mAh Kokam ze swojego modelu na dwór i go wsadziliśmy do Mk. Efekt? Model nieznacznie przyspieszył, ale dostał porządnego "kopa", aczkolwiek myślę, aby zmienić silnik na mocniejszy, już mam oferty od jednego z kolegów, gdyż jego silniki się okazały za słabe do jego modeli. Na razie to by było tyle, zdjęcia będą później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Użyłeś złego napędu. Taki napęd jaki użyłeś, stosuje się do Pushjetów. Kompletnie nie nadaje się do modelu akrobacyjnego, który ma latać powoli i z dużą ilością manewrów pionowych. Taki napęd jest szybki, ale jak rower z przerzutką na piątym biegu - nie da rady pociągnąć modelu w górę. Potrzebny jest napęd, który ma dużą moc, nie prędkość strumienia zaśmigłowego. Duża moc pozwala kręcić dużym śmigłem, które ma większą siłę "pociągową" i jest w stanie przy małych obrotach sprawnie unieść model. Do MK-i musisz zastosować napęd wolnoobrotowy, ok. 800-900kv i duże śmigło - co najmniej 8x4. Najlepiej SF (slow fly). Szukaj małego silniczka, ok 20g lub mniej pracującego ze śmigłem minimum 8" na pakiecie 2S. Ja do modelu MK-i do lotów na dworzu, używałem początkowo TP 2712 ze śmigłem 10"x4,7 co na pakiecie 2S dawało ciąg ok 310g. Model ważył ok 290g i był w stanie wykonywać zawisy i powolne wznoszenia. Miałem po prostu za ciężki model, ale to była z premedytacją konstrukcja "nadworna". Ile waży twój model? MK-34 do lotów na Halę, powinna ważyć ok. 180g lub mniej (i mieć ciąg ok 220g. Na dwór, lepiej żeby ważyła więcej, tak do 250g. Na halę dobrze założyć małe pakiety - ok 400mAh. Na dwór, można spokojnie wsadzić i 1000mAh. Wycinanie takiego modelu lutownicą? Pomysł może ciekawy, ale dużo wygodniej wycina się taką piankę zwykłym nożykiem modelarskim. I nic się nie nadtapia i nie śmierdzi. Warunek - nożyk musi być ostry. Inaczej poszarpie krawędzie. Spróbujcie może wykonać duplikat. Tym razem warto powalczyć o wagę: Naciągi międzyskrzydłowe z linki, np. plecionki wędkarskiej. Napęd sterów też na linkach w układzie pull-pull. Wzmocnienia wewnątrzkadłubowe - ażurowane. Napęd jak podałem wyżej. Wolny silnik, duże śmigło. Zobaczysz sporą różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Zgadzam się z tym, że napęd nie jest zbyt dobry, gdyż ten model ja oblatywałem. Ale mam już dla Antka silnik Emax GT2203 54W po połowie ceny,dlatego, że mi się nie sprawdził w trójpłacie. Do Mk34 będzie w sam raz. Silnik waży 15,6g. Modele się wycina fajnie. Tym urządzeniem ja również wycinałem modele i nie było problemów. Zważyliśmy model i okazało się że ma masę 170g, czyli 10g mniej niż ta, którą podałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 MK4 do zawodów były jeszcze "chudsze". :wink: Można powiedzieć, że jesteście na średnim poziomie. A silniczek powinien być w sam raz. Zdajcie relacje z lotów na nowym napędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Też zrobiłem MK.34 z silnikiem E-Max GT 2203. Waży 160g i jest tak odchudzony, że kadłub wygląda jak ser z dziurami. Model jest w stanie lecieć pionowo, ale tylko przy w pełni naładowanym pakiecie. Więc nie bardzo rozumiem jakim cudem przy takim samym ciągu (310 g) i masie 290 g był w stanie zrobić zawisy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntekS Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Mam już ten silnik o którym mówił GiulioN. Jutro go zamontuję. Jeśli ktoś by chciał polatać na hali, ale nie ma do niej albo dostępu, albo jest płatna, to zapraszamy do naszej modelarni w MOK-u w Radlinie w piątki między 16. a 20. Po modelarni, czy nawet w czasie zajęć idziemy wynająć za darmo halę w MOSiR, nie ma żadnych przeszkód, aby ktoś latał z nami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja też nie wiem, tym bardziej, że ciąg, jaki uzyskałem ze śmigłami 8x4,3 APC Elektro, APC SF, GWS HD i GWS SF wynosił około 250g (nie mierzone dokładnie, ale Quasar przyciężki -250g robił zawis na pełnej mocy w przypadku SF, a z HD w ogóle).W każdym razie silnik sprzedałem już Antkowi i on zamontuje go w modelu. Dzisiaj latałem ponownie jego modelem, na większej, ale mniejszej hali, tzn. hala była tym razem 30x25m, ale lataliśmy praktycznie tylko na przestrzeni 10x10m, gdyż była to sala widowiskowa w MOK-u Pszów (dziękuję dyrektorowi za udostępnienie) a większość miejsca to były miejsca na widowni. Była to próba przed jutrzejszą prezentacją modelarni przed władzami miasta. Niestety Antek nie ma jeszcze umiejętności, aby latać na tak małej przestrzeni, ale powoli go uczymy latać dosłownie koło nogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Też zrobiłem MK.34 z silnikiem E-Max GT 2203. Waży 160g i jest tak odchudzony, że kadłub wygląda jak ser z dziurami. Model jest w stanie lecieć pionowo, ale tylko przy w pełni naładowanym pakiecie. Więc nie bardzo rozumiem jakim cudem przy takim samym ciągu (310 g) i masie 290 g był w stanie zrobić zawisy? Jak to mówią - silnik to nie wszystko. A jakie miałeś śmigło? Często wszystko się psuje przez taki niewłaściwy kawałek plastiku. Czasem nawet wystarczy dać identyczne śmigło tylko innej firmy i poczuć różnicę. To jak z kołami w samochodzie - możesz V12 i 1000KM pod maską, ale jak dasz łyse opony z chińskiej gumy, po 40zł sztuka, to nie poszalejesz. Napęd trzeba przekazać. Jeżeli ciąg jest większy niż masa, to musi tę masę unieść. Problem w tym, gdy praktyczny ciąg jest daleki od teorii. Użycie śmigła SF w silniku szybkoobrotowym, czy odwrotnie E w wolnoobrotowym daje często negatywne rezultaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Na halę dobrze założyć małe pakiety - ok 400mAh.Zgadzam się z tym, mamy osiem pakietów 2S 350mAh 24g firm Kokam, Rhino, FlightPower i Litestorm. Ten Kokam 3S 620mAh, o którym Antek pisał w pierwszym poście to był po prostu dlatego, że pierwszy lot bałem się zrobić aż z takim niedoborem mocy na 2S, tym bardziej, że hala była mała, a przed sceną, tam gdzie ja latałem, była widownia, a rzędy krzeseł na niej się wznosiły, tzn. 1. rząd na wysokości 1m ponad sceną, a np. 5. już na 3m. Potem już latałem na tych leciutkich 350mAh 2S Spróbujcie może wykonać duplikat. Tym razem warto powalczyć o wagę: Naciągi międzyskrzydłowe z linki, np. plecionki wędkarskiej. Napęd sterów też na linkach w układzie pull-pull. Wzmocnienia wewnątrzkadłubowe - ażurowane. Zarówno Antek, jak i ja nie będziemy już robić Mk34, więc nie będziemy bawić się w odchudzanie. Zajmiemy się po prostu innymi, jednopłatowymi modelami, tym razem Morback 3D. I w przypadku Morbacka zbudujemy po jednym, a potem ewentualnie będziemy się bawić w odchudzanie czego się da, ażurowania itp..W imieniu Antka wstawiam kilka zdjęć, gdyż on jeszcze nie posiadł tej umiejętności. Na tych zdjęciach widać, jak bardzo mały jest ten silnik: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 A jakie miałeś śmigło? Często wszystko się psuje przez taki niewłaściwy kawałek plastiku.GWS 8x4,3 SF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Ja też takie miałem, oprócz tego próbowałem na APC SF i jak pisałem wyżej na SF właśnie były najlepsze wyniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Tylko czy nie spali się wtedy regulator 7A? Myślałem też nad spróbowaniem GWS 7x6 SF, ale obawiam się, że regiel tego nie wytrzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Nie ma prawa, tym bardziej że silnik bierze 7A na większym śmigle, a ty dajesz mniejsze, ale o dużo większym skoku. Czyli tak jakby na jedno wychodzi. Nawet jeśli będzie brał więcej niż 7A, regiel po prostu wyłączy silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntekS Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Zamówiłem już śmigło 8x4 SF. A ta lutownica to maszynka do wycinania w styropianie , przymocowana do pudełka po bananach :arrow: http://allegro.pl/steinel-wycinarka-do-styropianu-styrofix-i1891602236.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Ja też takie miałem, oprócz tego próbowałem na APC SF i jak pisałem wyżej na SF właśnie były najlepsze wynikiMasz na myśli APC 8x3,8 SF? Bo z tego co wiem nie ma APC 8x4,3 SF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Racja. Napisałem tak z lenistwa, nie chciało mi się już pisać, że jedno było takie, drugie takie, a trzecie jeszcze inne. Ale wynik na APC 8x3,8 SF był taki sam jak na GWS 8x4,3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 I jak Antku? Silnik zamontowany? Jakie wyniki prób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntekS Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Brakuje mi czasu! Zrobię to przez wekend w sobotę powinien być gotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzyś2 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Antku czekamy na zdjęcia z lotów tego modelu ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AntekS Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Za niedługo dodam zdjęcia z lotu z nowym silnikiem. I jak się uda będzie film. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi