Skocz do zawartości

Mk34


AntekS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno dzięki kolegom z modelarni, a właściwie ich lotom na hali zachciało mi się zrobić halówkę, tym bardziej, że mam mnóstwo depronu, zarówno zielonego jak i bardzo dobrego białego grubości 2,25mm. Wybór padł na Mk34, dlatego, że już posiadałem plany. Zrobiłem wspólnie z tatą szablony z kartonu i wycięliśmy części za pomocą urządzenia wymyślonego przez mojego tatę, tzn. lutownica przykręcona do skrzynki po bananach. Potem zajęliśmy się składaniem modelu i malowaniem. Model był klejony klejem UHU-Por. Wyposażenie, które użyłem to regulator 10A nie wiadomo jakie firmy, 3xserwa 3,7g, silnik GE A1504 2700kV+śmigło GWS 5x3. Całe wyposażenie elektroniczne zostało schowane w środku modelu Wagi modelu niestety nie znam.

Wczoraj zabrałem go na modelarnię i chcieliśmy go oblatać. Jako, że mieliśmy halę za darmo w MOSiR Radlin, poszliśmy tam. Niestety hala była zajęta, ale kolega wpadł na pomysł, aby latać na sali koncertowej w MOK-u. Hala była bardzo mała (około 15x25m), więc nie dałbym rady tam polecieć, ale GiulioN wziął mój model i go tam oblatał. Model lata bardzo powoli i zawraca w miejscu, ale z aku 2-celowym ma niedobór mocy i lata bardziej jak LazyBee, dlatego jeden z kolegów wziął akumulator 3-celowy 620mAh Kokam ze swojego modelu na dwór i go wsadziliśmy do Mk. Efekt? Model nieznacznie przyspieszył, ale dostał porządnego "kopa", aczkolwiek myślę, aby zmienić silnik na mocniejszy, już mam oferty od jednego z kolegów, gdyż jego silniki się okazały za słabe do jego modeli. Na razie to by było tyle, zdjęcia będą później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyłeś złego napędu.

Taki napęd jaki użyłeś, stosuje się do Pushjetów. Kompletnie nie nadaje się do modelu akrobacyjnego, który ma latać powoli i z dużą ilością manewrów pionowych. Taki napęd jest szybki, ale jak rower z przerzutką na piątym biegu - nie da rady pociągnąć modelu w górę. Potrzebny jest napęd, który ma dużą moc, nie prędkość strumienia zaśmigłowego. Duża moc pozwala kręcić dużym śmigłem, które ma większą siłę "pociągową" i jest w stanie przy małych obrotach sprawnie unieść model.

 

Do MK-i musisz zastosować napęd wolnoobrotowy, ok. 800-900kv i duże śmigło - co najmniej 8x4.

Najlepiej SF (slow fly).

 

Szukaj małego silniczka, ok 20g lub mniej pracującego ze śmigłem minimum 8" na pakiecie 2S. Ja do modelu MK-i do lotów na dworzu, używałem początkowo TP 2712 ze śmigłem 10"x4,7 co na pakiecie 2S dawało ciąg ok 310g. Model ważył ok 290g i był w stanie wykonywać zawisy i powolne wznoszenia. Miałem po prostu za ciężki model, ale to była z premedytacją konstrukcja "nadworna".

 

Ile waży twój model? MK-34 do lotów na Halę, powinna ważyć ok. 180g lub mniej (i mieć ciąg ok 220g. Na dwór, lepiej żeby ważyła więcej, tak do 250g. Na halę dobrze założyć małe pakiety - ok 400mAh. Na dwór, można spokojnie wsadzić i 1000mAh.

 

Wycinanie takiego modelu lutownicą? Pomysł może ciekawy, ale dużo wygodniej wycina się taką piankę zwykłym nożykiem modelarskim. I nic się nie nadtapia i nie śmierdzi. Warunek - nożyk musi być ostry. Inaczej poszarpie krawędzie.

 

Spróbujcie może wykonać duplikat. Tym razem warto powalczyć o wagę: Naciągi międzyskrzydłowe z linki, np. plecionki wędkarskiej. Napęd sterów też na linkach w układzie pull-pull. Wzmocnienia wewnątrzkadłubowe - ażurowane.

 

Napęd jak podałem wyżej. Wolny silnik, duże śmigło. Zobaczysz sporą różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym, że napęd nie jest zbyt dobry, gdyż ten model ja oblatywałem. Ale mam już dla Antka silnik Emax GT2203 54W po połowie ceny,dlatego, że mi się nie sprawdził w trójpłacie. Do Mk34 będzie w sam raz. Silnik waży 15,6g. Modele się wycina fajnie. Tym urządzeniem ja również wycinałem modele i nie było problemów. Zważyliśmy model i okazało się że ma masę 170g, czyli 10g mniej niż ta, którą podałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zrobiłem MK.34 z silnikiem E-Max GT 2203. Waży 160g i jest tak odchudzony, że kadłub wygląda jak ser z dziurami. Model jest w stanie lecieć pionowo, ale tylko przy w pełni naładowanym pakiecie. Więc nie bardzo rozumiem jakim cudem przy takim samym ciągu (310 g) i masie 290 g był w stanie zrobić zawisy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już ten silnik o którym mówił GiulioN. Jutro go zamontuję.

Jeśli ktoś by chciał polatać na hali, ale nie ma do niej albo dostępu, albo jest płatna, to zapraszamy do naszej modelarni w MOK-u w Radlinie w piątki między 16. a 20. Po modelarni, czy nawet w czasie zajęć idziemy wynająć za darmo halę w MOSiR, nie ma żadnych przeszkód, aby ktoś latał z nami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wiem, tym bardziej, że ciąg, jaki uzyskałem ze śmigłami 8x4,3 APC Elektro, APC SF, GWS HD i GWS SF wynosił około 250g (nie mierzone dokładnie, ale Quasar przyciężki -250g robił zawis na pełnej mocy w przypadku SF, a z HD w ogóle).W każdym razie silnik sprzedałem już Antkowi i on zamontuje go w modelu. Dzisiaj latałem ponownie jego modelem, na większej, ale mniejszej hali, tzn. hala była tym razem 30x25m, ale lataliśmy praktycznie tylko na przestrzeni 10x10m, gdyż była to sala widowiskowa w MOK-u Pszów (dziękuję dyrektorowi za udostępnienie) a większość miejsca to były miejsca na widowni. Była to próba przed jutrzejszą prezentacją modelarni przed władzami miasta. Niestety Antek nie ma jeszcze umiejętności, aby latać na tak małej przestrzeni, ale powoli go uczymy latać dosłownie koło nogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zrobiłem MK.34 z silnikiem E-Max GT 2203. Waży 160g i jest tak odchudzony, że kadłub wygląda jak ser z dziurami. Model jest w stanie lecieć pionowo, ale tylko przy w pełni naładowanym pakiecie. Więc nie bardzo rozumiem jakim cudem przy takim samym ciągu (310 g) i masie 290 g był w stanie zrobić zawisy?

Jak to mówią - silnik to nie wszystko. A jakie miałeś śmigło? Często wszystko się psuje przez taki niewłaściwy kawałek plastiku. Czasem nawet wystarczy dać identyczne śmigło tylko innej firmy i poczuć różnicę.

To jak z kołami w samochodzie - możesz V12 i 1000KM pod maską, ale jak dasz łyse opony z chińskiej gumy, po 40zł sztuka, to nie poszalejesz.

 

Napęd trzeba przekazać. Jeżeli ciąg jest większy niż masa, to musi tę masę unieść.

Problem w tym, gdy praktyczny ciąg jest daleki od teorii.

Użycie śmigła SF w silniku szybkoobrotowym, czy odwrotnie E w wolnoobrotowym daje często negatywne rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na halę dobrze założyć małe pakiety - ok 400mAh.

Zgadzam się z tym, mamy osiem pakietów 2S 350mAh 24g firm Kokam, Rhino, FlightPower i Litestorm. Ten Kokam 3S 620mAh, o którym Antek pisał w pierwszym poście to był po prostu dlatego, że pierwszy lot bałem się zrobić aż z takim niedoborem mocy na 2S, tym bardziej, że hala była mała, a przed sceną, tam gdzie ja latałem, była widownia, a rzędy krzeseł na niej się wznosiły, tzn. 1. rząd na wysokości 1m ponad sceną, a np. 5. już na 3m. Potem już latałem na tych leciutkich 350mAh 2S

Spróbujcie może wykonać duplikat. Tym razem warto powalczyć o wagę: Naciągi międzyskrzydłowe z linki, np. plecionki wędkarskiej. Napęd sterów też na linkach w układzie pull-pull. Wzmocnienia wewnątrzkadłubowe - ażurowane.

 

Zarówno Antek, jak i ja nie będziemy już robić Mk34, więc nie będziemy bawić się w odchudzanie. Zajmiemy się po prostu innymi, jednopłatowymi modelami, tym razem Morback 3D. I w przypadku Morbacka zbudujemy po jednym, a potem ewentualnie będziemy się bawić w odchudzanie czego się da, ażurowania itp..

W imieniu Antka wstawiam kilka zdjęć, gdyż on jeszcze nie posiadł tej umiejętności.

Na tych zdjęciach widać, jak bardzo mały jest ten silnik:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.