Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dołączona grafika

W tym tygodniu rozpoczynam pracę nad projektem extry 300 (rozpiętość 1250mm) pod elektryka. Powiem szczerz, z elektrykami nie miałem wiele do czynienia - zobaczymy co z tego wyjdzie. Na pewno mniej smrodu przy starcie ;)

Nie jest to w 100% odwzorowany design extry, natomiast został uproszczony pod względem konstrukcyjnym.

Pracę rozpocząłem od digitalizacji projektu, następnie szybki zarys w cadzie, kreślenie owiewki do formy.... W sumie mam 4 wersje designu (konstrukcyjne)

Mała screen relacja:

rzuty po digitalizacji

Dołączona grafika

Wersja orginalna - czyli plany (dziękuję Sławkowi za pomoc przy szukaniu odpowiedniej dokumentacji)

Dołączona grafika

Sprawdzenie :)

Dołączona grafika

 

 

 

A teraz wchodzi już CAD...

zarys modelu (wersja 2)

Dołączona grafika

Zabawa z napisami

Dołączona grafika

Początek projektowania owiewki

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Owiewka prawie cała...

Dołączona grafika

I koniec prac nad owiewką

Dołączona grafika

 

Przy w/w wersji trochę nie podoba mi się dolny garb na wysokości goleni, postanowiłem go trochę zmodyfikować... i oto efekty:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Przy czwartej wersji efekt jest wg. mnie najlepszy, ale konstrukcja była by trochę skomplikowana ze względu na dźwigary *czy podłużnice?, więc kolejne zmiany:

Dołączona grafika

 

Projekt konstrukcyjny rozpocznę prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Mam nadzieję, że ten projekt nie będzie niewypałem typu, że coś jednak w nim jest nie tak...

Główne założenia konstrukcyjne - mała waga, nie skomplikowana budowa.

 

info:

Profil skrzydła: NACA 64012A

Statecznika: NACA 0008

Rozpiętość: 1250mm

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Michał , doszły kopytka osłonek. Dzięki :) Szczegóły w mailu. Co do extry to fajnie wychodzi. Nie wiem jednak czy moje propozycja z węglem da radę przy tak ostrym załamaniu kadłuba ale nie jest to chyba problemem ponieważ można zrobić podłużnice frezowane czy cięte laserem z balsosklejki tak jak zrobiłem to w Funtanie V1 , wyszło elegancko i bez problemów.

Opublikowano

Skrzydło będzie poszerzone.

 

Sławku, podłużnicę dolne chciałem wykonać z prętów węglowych (mając cichą nadzieję, że dognie się je pod takimi kątami bez ugięcia wręg) ;)

Jak będą komplikację to pozostają tylko cięte.

Opublikowano

Mam lepsze rozwiązanie ;) - w przedniej części kadłuba zrób profilowania ze sklejki a tuż za podwoziem z węgla. Tylko weź węgiel 2,5mm , 2mm będzie się uginał pod naciagniem folii. Spójrz na mojego Edge 540, podwozie wpuściłem w kadłub a kawałek kadłuba nad tym podwoziem jest mocowany na cztery neodymy.

Opublikowano

Też dobre rozwiązanie, wymagało by małej modyfikacji tak aby na 3 wręgach to sklejkowe wzmocnienie było w osi promienia 1 wręgi, a następnie skosy wręg podwoziowych w jednej osi.

Wzmocnienie może wystawać za 3 wręgę (podwoziową) i łączyć się z węglową podłużnicą.

No może w przyszłym tygodniu przysiądę do extry i zacznę zabawę z projektem konstrukcyjnym.

Opublikowano

W razie czego to mogę Ci podesłać screeny z funtany i edge bo w CAD raczej nie pójdzie nawet po zmianie z TC surface na Solid.

Opublikowano

nie mam już sił na import z TC do MC ;), ale powiem Ci lepszy numer... po exporcie z MC owiewki kabiny od tej extry chciałem zobaczyć jak będzie czytana w TC - ten sam problem (bryła jako a raczej siatka jako surface) też rozbiło na maczek, a w MC jest jako całość.

Opublikowano

Odpaliłem plik Spirita narysowanego w Autocad i nie było żadnych problemów. MC pewnie inaczej odczytuje informacje o bryłach 3D lub inaczej je interpretuje.Jak coś to mogę porobić screeny lub fotki takie jak np ta.

 

Dołączona grafika

Opublikowano

10mm wystarczy 12mm to jest aż nad to :wink: Sam konstrukcja wygląda świetnie! Mam tyko 1 zastrzeżenie - z 2 serwami w ogonie model nie wyważy ci się albo ledwo ledwo z ciężkim wyposażeniem.

Opublikowano

W tym tygodniu dosłownie "trochę" jest postępu przy projekcie (nieraz to trochę to całkiem sporo)...

Ok na początek wizualizacja z goleniami:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Dalsze prace to statecznik poziomy a przedewszystkim mocowanie na elipsie (niestety statecznik wypada na górnej elipsie) Miałem kilka pomysłów, kilka możliwości...

Docelowo statecznik poziomy będzie dzielony, montowany na rurze węglowej oraz dokręcany do boku kadłuba na dwóch piórach.

 

Fotki z historii wersji elipsy:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

- ŹLE - odpada

 

Trochę lepiej...

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

- ale też ŹLE - odpada - można jeszcze lepiej :)

 

I wersja ostateczna:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Więcej info na: http://www.forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=4&t=149&start=40

Opublikowano

Extra już prawie gotowa, pozostały tylko lotki ale to jest praca na 1h. Oraz poprawki... dzień...

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

I jeszcze taki mały szczegół...

Dołączona grafika

 

Że tak powiem... widać światełko w szambie - może w święta zacznę wycinanie. Czekam jeszcze na silnik aby spasować domek do silnika.

- Skrzydła są na rurce 10mm (zmiana)

Skrzydełka, ster kierunku też powiększone lekko.

Opublikowano

Też mi się podoba, chylę czoła przed konstruktorem. Jak będziesz planował jakieś KIT-y to pewnie kupię. Miałem rysować Extrę ale teraz kiedy być może będzie można kupić wycinankę to sobie daruję rysowanie.

Opublikowano

Też mi się podoba, chylę czoła przed konstruktorem. Jak będziesz planował jakieś KIT-y to pewnie kupię. Miałem rysować Extrę ale teraz kiedy być może będzie można kupić wycinankę to sobie daruję rysowanie.

x2. Jak ogarniesz kopyto maski/kabiny to też chętnie kupię kita.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.