wapniak Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Witam. Jako że dziś Św. Mikołaja, to zapukał dziś do drzwi listonosz ... Przyniósł to: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15159__SuperLight_Edge_540EP_3D_Kit_.html Model wygląda ładnie, tylko w komplecie są zbyt małe kółka moim zdaniem. Całość w foliach waży 860 g, netto wyjdzie pewnie ciut poniżej 800... Zamówiłem do niego chyba nieco za duży silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18122 ale nie myślałem,że model będzie taki lekki. Aku przyjechały takie: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11947 Za free były akurat serwa 14 g z metalowymi przekładniami: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17322 Ciąg dalszy nastąpi... Pozdrawiam.
sak122 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Edzio fajny, swego czasu czaiłem się na niego, silnik troche ciężkawy, ja do modeli tej klasy używam takich silników : http://www.rc-flights.com/magento/index.php/brushless-motoren/turnigy-3542-1000.html serwa - no cóż, nie wiem dokładnie, ale jeden pan zamówił je, i narzekał na luzy oraz na nie trzymanie neutum - chociaż jak jak zamówiłem swoje Corony ds 929mg - też tak mówiono. Aku trochę za duży - zazwyczaj większość lata na 4s 2000-2200MAH, ale najwyżej polatasz sobie pare minut dłużej, nie pokazałeś nam regulatora, jaki zamierzasz wsadzić, Ogólnie zakup fajny - hojny był Mikołaj w tym roku :mrgreen:
wapniak Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2011 Regulator będzie z tych tanich 60 Amperowych, wypróbowany w łódce, spokojnie ciągnął ponad 4 minuty przy prądzie ok 60 A... Jeśli silnik będzie za duży, to zastosuję Phasora 15/4 z regulatorem Yeti 40 A, w takim układzie aku będzie 2S, to taki leciwy już, ale ciągle sprawny zestaw... Chociaż jak się analizuje sprawność dużego motorka, to przy różnicy na wadze 60 g lepiej jest użyć silnik o większej masie i większej sprawności... Pozdrawiam
sak122 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 2S - nie za mało? ja do modeli 1m stosowałem 3S, a tu jest 1.25m. Ten phasor powinien być dobry - pod warunkiem że się zmieścisz rzeczywiście z wagą do lotu 1200g,
pawel66 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Nie zmieniaj silnika chyba że nie lubisz mieć kopa :wink: Sam wkadam do extry z pa (standardowo 1kg do lotu) silnik tej wielkości :twisted: Trochę dałeś ciała z nanotechami - każdy kto ich używa i ma porównanie do innych aku narzeka (w tym ja). Lepiej jest kupic rhino, na papierze wyglądają gorzej ale rzeczywistość jest inna.
wapniak Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2011 Witam. Model gotowy, pozostało tylko zaprogramowanie radia. Na gotowo ze sprzętem z pierwszego posta wyszło 1470 g, czyli dość ciężko, ale środek ciężkości jest tam, gdzie ma być, czyli 100-105 mm od natarcia skrzydła. Czyli, jeśli chciałoby się dać lżejszy silnik i aku , to serwa wysokości na ogonie dawać nie można, bo trzeba by przód doważać... Do lotów, to pewnie jeszcze trochę... Pozdrawiam
sak122 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Strasznie ciężko, granica wagi w takim modelu, to powinno być max 1200g, wyobraź sobie, że do fajnego modelu 1,25m dokładasz 270g - jest różnica, koniecznie pakiet 3S 2000mah, 1-dno serwo na wys, wszystkie serwa z ogona do kadłuba, kilka gramów zejdziesz, ale wraz rewelacji nie będzie podejrzewam , czekam na oblot. edit to własnie minus chińskich konstrukcji - cięzkie topory - co z tego że on mocna jak..... skoro cegła,
pawel66 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Nic podobnego, zobacz sobie z jaką wagą lata np extra exp 48" i jak lata. ps. mam wrażenie że ta cała walka o wagę to na papierze jest, w locie jest czuć te 200 gram ale czy samolot gorzej lata? Powiedziałbym że inaczej ale nie gorzej :wink:
sak122 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Mój znajomy miał mx-a 1.25m z EF z waga 1200g , 200 na + to jest dużo, mój świętej pamięci Ultimate przy rozp 1100 ważył niecałe 1200g
pawel66 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Cięższym modelem lata ci się gorzej czy po prostu inaczej?
mario70 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Trochę dałeś ciała z nanotechami - każdy kto ich używa i ma porównanie do innych aku narzeka (w tym ja). Lepiej jest kupic rhino, na papierze wyglądają gorzej ale rzeczywistość jest inna. Mógłbyś rozwinąć ten temat - ja latałem zarówno na Rhino jak i nanotech i nie wiem skąd ta zła opinia. Za niedługi czas będę kupował pakiety 4S i właśnie byłem zdecydowany na nanotech. Uważasz, że lepiej wybrać inne - typu Rhino lub flightmax?
pawel66 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Pytanie brzmi ile cykli zrobiłeś i jak je obciążałeś. Nano są świetnie przez kilka pierwszych cykli później puchną i tracą moc. To co jest napisane na etykietkach to zwykła ściema. U mnie 45-90C po 10 cyklach zaczęły puchnąć ładowane prądem 3c i rozładowywane w 5-6minut (to mniej niż prawdziwe 15C). Po następnych ok50 cyklach zaczęły wyraźnie tracić "pałera". Tak samo użytkowane zippy zaczęły puchnąć dopiero po 1 sezonie i mimo że się mocno nagrzewają to jeszcze dają radę. Rhino używałem mało i tylko 2 sztuk więc niewiele mogę powiedzieć ale są powszechnie wychwalane.
Łukasz K. Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Ja wychwalam rhino po 40 cyklach są jak nowe Chodzi o rhino 1050 mah 3s 20c
pawel66 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 40 cykli to niedużo, ile czasu rozładowujesz i ładujesz?
Łukasz K. Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 rozładowuję w nie więcej niż 6 minut, ładuję prądem maks 1,5a
mario70 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Moje nanotech mają jakieś 30cykli a ładowane były prądem 1,5C, rozładowywane w 7-8 min. Były lekko ciepłe ale nie bardziej niż Rhino.
Rekomendowane odpowiedzi