Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jako że dziś Św. Mikołaja, to zapukał dziś do drzwi listonosz ...

Przyniósł to:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15159__SuperLight_Edge_540EP_3D_Kit_.html

 

Model wygląda ładnie, tylko w komplecie są zbyt małe kółka moim zdaniem.

 

Całość w foliach waży 860 g, netto wyjdzie pewnie ciut poniżej 800...

 

Zamówiłem do niego chyba nieco za duży silnik

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18122

 

ale nie myślałem,że model będzie taki lekki.

Aku przyjechały takie:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11947

 

Za free były akurat serwa 14 g z metalowymi przekładniami:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17322

 

Ciąg dalszy nastąpi...

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Edzio fajny, swego czasu czaiłem się na niego, silnik troche ciężkawy, ja do modeli tej klasy używam takich silników : http://www.rc-flights.com/magento/index.php/brushless-motoren/turnigy-3542-1000.html

serwa - no cóż, nie wiem dokładnie, ale jeden pan zamówił je, i narzekał na luzy oraz na nie trzymanie neutum - chociaż jak jak zamówiłem swoje Corony ds 929mg - też tak mówiono.

Aku trochę za duży - zazwyczaj większość lata na 4s 2000-2200MAH, ale najwyżej polatasz sobie pare minut dłużej, nie pokazałeś nam regulatora, jaki zamierzasz wsadzić,

Ogólnie zakup fajny - hojny był Mikołaj w tym roku :mrgreen:

Opublikowano

Regulator będzie z tych tanich 60 Amperowych, wypróbowany w łódce, spokojnie ciągnął ponad 4 minuty przy prądzie ok 60 A...

Jeśli silnik będzie za duży, to zastosuję Phasora 15/4 z regulatorem Yeti 40 A, w takim układzie aku będzie 2S, to taki leciwy już, ale ciągle sprawny zestaw...

 

Chociaż jak się analizuje sprawność dużego motorka, to przy różnicy na wadze 60 g lepiej jest użyć silnik o większej masie i większej sprawności...

Pozdrawiam

Opublikowano

2S - nie za mało? ja do modeli 1m stosowałem 3S, a tu jest 1.25m. Ten phasor powinien być dobry - pod warunkiem że się zmieścisz rzeczywiście z wagą do lotu 1200g,

Opublikowano

Nie zmieniaj silnika chyba że nie lubisz mieć kopa :wink: Sam wkadam do extry z pa (standardowo 1kg do lotu) silnik tej wielkości :twisted:

 

Trochę dałeś ciała z nanotechami - każdy kto ich używa i ma porównanie do innych aku narzeka (w tym ja). Lepiej jest kupic rhino, na papierze wyglądają gorzej ale rzeczywistość jest inna.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Model gotowy, pozostało tylko zaprogramowanie radia.

 

Na gotowo ze sprzętem z pierwszego posta wyszło 1470 g, czyli dość ciężko, ale środek ciężkości jest tam, gdzie ma być, czyli 100-105 mm od natarcia skrzydła.

 

Czyli, jeśli chciałoby się dać lżejszy silnik i aku , to serwa wysokości na ogonie dawać nie można, bo trzeba by przód doważać...

 

Do lotów, to pewnie jeszcze trochę...

Pozdrawiam

Opublikowano

Strasznie ciężko, granica wagi w takim modelu, to powinno być max 1200g, wyobraź sobie, że do fajnego modelu 1,25m dokładasz 270g - jest różnica, koniecznie pakiet 3S 2000mah, 1-dno serwo na wys, wszystkie serwa z ogona do kadłuba, kilka gramów zejdziesz, ale wraz rewelacji nie będzie podejrzewam , czekam na oblot.

edit

to własnie minus chińskich konstrukcji - cięzkie topory - co z tego że on mocna jak..... skoro cegła, ;)

Opublikowano

Nic podobnego, zobacz sobie z jaką wagą lata np extra exp 48" i jak lata.

 

ps. mam wrażenie że ta cała walka o wagę to na papierze jest, w locie jest czuć te 200 gram ale czy samolot gorzej lata? Powiedziałbym że inaczej ale nie gorzej :wink:

Opublikowano

Trochę dałeś ciała z nanotechami - każdy kto ich używa i ma porównanie do innych aku narzeka (w tym ja). Lepiej jest kupic rhino, na papierze wyglądają gorzej ale rzeczywistość jest inna.

Mógłbyś rozwinąć ten temat - ja latałem zarówno na Rhino jak i nanotech i nie wiem skąd ta zła opinia.

Za niedługi czas będę kupował pakiety 4S i właśnie byłem zdecydowany na nanotech. Uważasz, że lepiej wybrać inne - typu Rhino lub flightmax?

Opublikowano

Pytanie brzmi ile cykli zrobiłeś i jak je obciążałeś. Nano są świetnie przez kilka pierwszych cykli później puchną i tracą moc. To co jest napisane na etykietkach to zwykła ściema. U mnie 45-90C po 10 cyklach zaczęły puchnąć ładowane prądem 3c i rozładowywane w 5-6minut (to mniej niż prawdziwe 15C). Po następnych ok50 cyklach zaczęły wyraźnie tracić "pałera". Tak samo użytkowane zippy zaczęły puchnąć dopiero po 1 sezonie i mimo że się mocno nagrzewają to jeszcze dają radę.

Rhino używałem mało i tylko 2 sztuk więc niewiele mogę powiedzieć ale są powszechnie wychwalane.

Opublikowano

Moje nanotech mają jakieś 30cykli a ładowane były prądem 1,5C, rozładowywane w 7-8 min.

Były lekko ciepłe ale nie bardziej niż Rhino.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.