krzycho1997 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Budując swój pierwszy model, dostałem gotową elektronikę przeznaczoną do budowanego przezemnie modelu. Ale gdy dokończe ten model będe się musiał zastanowić, jak dobrać elektronikę do następnego modelu, np yak 54 parkflayer. Chodzi mi oto, jak mając plany przed sobą, dowiedzieć się jak dobrać silnik, regulator, pakiet i serwa. Np. gdy wiemy, że masa modelu wynosi 400g i jest to depron parkflayer, to o jakiej silnik ma być masie i o jakim ciągu. I jak dobrać regulator do silnika, pakiet i serwa? Jakie są rodzaje serw i silników? Co to znaczy "C"?
robertus Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Budujesz model i dopiero ważysz. W planach masz podane jakie śmigło powinno być. Na podstawie wagi, śmigła, typu modelu (trenerek, akrobat) dobierasz silnik. Zwykle model jest już gdzieś opisany, wystarczy podejrzeć setupy innych i zrobić tak samo. Regulator dobierasz do silnika (chodzi o max prąd), aku do poprzedniego zestawu. Mając ten sam silnik zmieniając śmigło masz inną wartość ciągu i inny prąd płynący. Przykład. Samolot o wadze 400g jako trenerek wystarczy jak będzie miał silnik o ciągu powiedzmy 350g. Ale jako akrobat lepiej jak ma 500g
kambal Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 C, chodzi Ci pewnie o oznaczenia pakietu. C to w dużym skrócie prąd rozładowania, np. jeśli pakiet jest oznaczony 3s 800mAh 20C to znaczy, że składa się z 3 cel LiPo, ma pojemność 800mAh (jest to inaczej 0,8Ah) i jego prąd rozładowania jest równy 20x0,8=16A, taka jest bezpieczna wartość prądu pobieranego. Oznacza to, że wszystkie odbiorniki znajdujące się na pokładzie modelu (serwa, silnik, oświetlenie itp) nie powinny pobierać więcej niż 16A.
krzycho1997 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2011 Dzięki za pomoc robertus i kambal. Kambal, ja wiedzałem, że "C"-to jest wartość prądu rozładowywanie, tylko chciałem definicji jednostki "C", ale i tak dziękuję za piękną definicję akumulatora
kambal Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 C, w elektronice stosowane raczej jako "capacity" co oznacz pojemność, w odniesieniu do akumulatora używamy jednostki Ah, przy mniejszych spotyka się mAh. Można to też rozumieć jako "current" czyli prąd płynący w przewodniku, a to już jest wyrażane w Amperach. jeśli brać pod uwagę że jest to np 20xC to wychodzi 20x mAh, co pokarze nam jaki prąd jest w stanie oddać akumulator w ciągu godziny, co przekłąda się bezpośrednio na moc, i chyba tak należy to rozumieć C to nie jednostka, to tylko oznaczenie, dokładnie takie same jak w fizyce a=przyspieszenie, g=przyciąganie ziemskie(przyspieszenie) f=siła itd
PROTON Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 tylko chciałem definicji jednostki "C", 1C = 1A * 1s Kulomb to tzw Ampero-Sekunda.
kambal Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Mariusz, tzn że te nasze C nie ma nic wspólnego z pojemnością akumulatora? Faktycznie, o kulombach zapomniałem:)
Rekomendowane odpowiedzi