Gość Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Obojętne tak naprawdę czy tak czy tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Zawsze "a". Włókna nie są przerwane na całej długości łopaty - przerywa je tylko wał silnika. Na szkicach widać tylko obrys śmigła przy piaście, popatrz na śmigło z każdej strony, zobaczysz gdzie są najdłuższe włókna. Można o tym poczytać np. w "Airplane Engine Guide" Dave'a Gierke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Wy uważacie, że składowa odśrodkowa jest największą zmorą łopat? A nie gnąca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 A czy podkładka nie jest duża i sztywna na tyle, że to już nie ma aż takiego znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 humm,.... dwie płaszczyzny i siła działajaca prostopadle jakoś znajomo brzmi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekO Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Jeżeli faktycznie coś przemawia za stosowaniem rozwiązania A, to na pewno nie siły działające wzdłuż włókien drewna. Dla potwierdzenia wizualizacja zrobionych na szybko obliczeń w MESie: Wizualizacja przedstawia odkształcenie uproszczonego śmigła i naprężenia (kolorki) w kierunku X. Materiał ortotropowy (największa sztywność wzdłuż osi X), obciążony siłą rozciągającą śmigło. Jak widać przypadek A wypada znacznie gorzej. Może przewaga tego rozwiązania jest widoczna podczas sytuacji ekstremalnych, np. gwałtowne zatrzymanie śmigła o ziemię (ale wtedy pewnie pęka końcówka)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Wizualizacja przedstawia odkształcenie uproszczonego śmigła i naprężenia (kolorki) w kierunku X. Czy jest to klocek o obrysie śmigła? Vess zaleca metodę "b", tymczasem chyba nie ma jednoznacznego rozwiązania: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekO Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Niestety, jakos mi sie nie otwiera Twoja wizualizacja Zmieniłem obrazek na *.jpg - teraz na pewno będzia działać Czy jest to klocek o obrysie śmigła? Tak, można powiedzieć, że klocek na obrazku odałem odbicia lustrzane, aby ten "klocek" był bardziej podobny do śmigła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 MASK napisał/a: Vess zaleca metodę "b" Dziekuje. Mozna prosic cos wiecej na ten temat? Moze jakis link albo namiary na publikacje, czy chocby krotki opis uzasadnienia? Vess niczego nie uzasadnia, podaje tylko metodę - http://www.vessaero.com w "How To". Tymczasem Xoar wierci według metody "a" http://www.xoarintl.com/props/model-airplane/PJA-P.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi