Skocz do zawartości

Położenie otworów śrub mocujących śmigło


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawsze "a". Włókna nie są przerwane na całej długości łopaty - przerywa je tylko wał silnika. Na szkicach widać tylko obrys śmigła przy piaście, popatrz na śmigło z każdej strony, zobaczysz gdzie są najdłuższe włókna. Można o tym poczytać np. w "Airplane Engine Guide" Dave'a Gierke.

Opublikowano

Jeżeli faktycznie coś przemawia za stosowaniem rozwiązania A, to na pewno nie siły działające wzdłuż włókien drewna.

 

Dla potwierdzenia wizualizacja zrobionych na szybko obliczeń w MESie:

Dołączona grafika

 

Wizualizacja przedstawia odkształcenie uproszczonego śmigła i naprężenia (kolorki) w kierunku X.

Materiał ortotropowy (największa sztywność wzdłuż osi X), obciążony siłą rozciągającą śmigło.

 

 

Jak widać przypadek A wypada znacznie gorzej.

Może przewaga tego rozwiązania jest widoczna podczas sytuacji ekstremalnych, np. gwałtowne zatrzymanie śmigła o ziemię (ale wtedy pewnie pęka końcówka)?

Opublikowano

Wizualizacja przedstawia odkształcenie uproszczonego śmigła i naprężenia (kolorki) w kierunku X.

Czy jest to klocek o obrysie śmigła?

 

Vess zaleca metodę "b", tymczasem chyba nie ma jednoznacznego rozwiązania:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Opublikowano

Niestety, jakos mi sie nie otwiera Twoja wizualizacja

Zmieniłem obrazek na *.jpg - teraz na pewno będzia działać

 

Czy jest to klocek o obrysie śmigła?

Tak, można powiedzieć, że klocek :lol:

na obrazku odałem odbicia lustrzane, aby ten "klocek" był bardziej podobny do śmigła

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.