Rafal B. Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Witam! Pragnę zaprezentować wam kolejny model, który wykonałem w tym roku. Część budowy opisana jest tu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=38937&postdays=0&postorder=asc&start=0 Dane motoszybowca: - rozpiętość 3200 mm - powierzchnia nośna 69 dm2 - profile AG 24, 25, 26, 27 - długość 1730 mm - waga do lotu 2200 g - obciążenie powierzchni nośnej 31,88 g/dm? Szybki opis konstrukcji Stateczniki powstały w takiej samej technologi co skrzydło, więc nie ma się co rozpisywać. Nawet jest gładko: Pionowy: Kadłub powstał poprzez wklejenie rury z wędki do kadłuba od Starlinga. Nie jest to zbyt rozsądne bo przy takim ramieniu trzeba sporo ołowiu wozić w krótkim dziobie (konkretnie coś około 250). Gdyby wydłużyć przód o jakieś 10 do 13 cm oraz dobrać bardziej optymalny napęd można z wagą zejść aż do 1850 g. Mocowanie i napęd statecznika pływającego: Właściciel modelu (Adam B. z lewej) oraz budowniczy i konstruktor (jakby ktoś miał wątpliwości to ten z prawej to ja). Model miał oblot w październiku i od tego czasu wykonał tylko jeden lot. Także niewiele można powiedzieć oprócz tego, że lata Obecnie model jest u mnie na warsztacie by wprowadzić parę poprawek i ustawień.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Rafał - pokaż jak rozwiązałeś skrzynki bagnetowe i ostatnie, zewnętrzne łamania. Fajne to ! Jakie wrażenia z lotu ? Te pierwsze, na gorąco (chociaż wystygły..). Jaki napęd ? Wyposażenie ? Trochę masą mnie zaskoczyłeś, liczyłem na zdecydowanie mniej.... Ale jeśli Tobie tak wyszło to widocznie tak musi być ! Pozdrawiam - Jurek
Rafal B. Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 Zacznijmy od masy miało być lżej ale jako iż to mój pierwszy tak duży model to skopałem parę spraw. Skrzydła z serwami ważą 850 gram. Malując poprzez kompresor lub nawet zwykłym wałkiem oraz dając mniej tkaniny na poszyciu mógłbym z masą zejść nawet o 150 gram. Stateczniki są wykonane z bardzo twardego i zarazem ciężkiego styroduru. Zmieniając go oraz malując inaczej z ogona urywam aż 20 do 25 gram!! Kadłub, gdyby wykorzystać jakiś rasowy to by się obeszło bez wożenia ołowiu w dziobie. Wyposażenie: - silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9447 - pakiet to 4s LiFe -regulator turningy plush 60A Gdyby zastosować inkszy kadłub można by dać pakiet li pol 4s zmienić silnik na ten: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9449__Turnigy_540L_V_Spec_Inrunner_w_Impeller_810kv.html i cieszyć się lekki modelem Oblot odbył się przy prawie bezwietrznej pogodzie (około 1,5 m/s). Najpierw wyrzuty z ręki i korekta wychyleń sterów bo okazały się nadzwyczaj skuteczne. Następnie rzut, włączenie silnika i idziemy do góry z delikatną korektą wysokością. Niestety silnik zwalnia i jesteśmy tylko na 100 metrach. Model leci prosto i wolno, nawet bardzo wolno. Delikatnie nim buja na boki (pewnie trzeba duże expo ustawić na kierunku). Po ustawieniu wysokości i prowizorycznym teście nurkowania sprawdziłem zwrotność i jak na uszatka to da się zrobić zakręt wokoło końcówki skrzydła!! Byłem w szoku. Lądowanie po odpowiednim ustawieniu klap i wysokości to poezja. Na resztę pytań odpowiem jak znajdę zdjęcia.
Gość horn3t Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Fajny model, ciekawi mnie jedna sprawa masz napęd steru poziomego jak wiedzę na bowdenie, jak się sprawuje to rozwiązanie?
Rafal B. Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 Narazie dobrze ale za mało lotów zrobionych by powiedzieć cokolwiek więcej. Jedyny luz jaki teraz jest to na serwie. Rozwiązanie jest zaczerpnięte z modelu Bubble Dancer Marka Dreli.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Myślisz, że z tej tkaniny (50 + 25) można jeszcze coś urwać ? Mnie się to i tak wydawało zbyt subtelne jak na 3,2m i 2 kg..... Pozdrawiam - Jurek
Rekomendowane odpowiedzi