Skocz do zawartości

Antares


Rafal B.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Pragnę zaprezentować wam kolejny model, który wykonałem w tym roku. Część budowy opisana jest tu:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=38937&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Dane motoszybowca:

- rozpiętość 3200 mm

- powierzchnia nośna 69 dm2

- profile AG 24, 25, 26, 27

- długość 1730 mm

- waga do lotu 2200 g

- obciążenie powierzchni nośnej 31,88 g/dm?

 

Szybki opis konstrukcji

 

Stateczniki powstały w takiej samej technologi co skrzydło, więc nie ma się co rozpisywać.

 

Dołączona grafika

 

Nawet jest gładko:

 

Dołączona grafika

 

Pionowy:

 

Dołączona grafika

 

Kadłub powstał poprzez wklejenie rury z wędki do kadłuba od Starlinga. Nie jest to zbyt rozsądne bo przy takim ramieniu trzeba sporo ołowiu wozić w krótkim dziobie (konkretnie coś około 250). Gdyby wydłużyć przód o jakieś 10 do 13 cm oraz dobrać bardziej optymalny napęd można z wagą zejść aż do 1850 g.

 

Dołączona grafika

 

Mocowanie i napęd statecznika pływającego:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

 

Właściciel modelu (Adam B. z lewej) oraz budowniczy i konstruktor (jakby ktoś miał wątpliwości to ten z prawej to ja).

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Model miał oblot w październiku i od tego czasu wykonał tylko jeden lot. Także niewiele można powiedzieć oprócz tego, że lata :)

 

Obecnie model jest u mnie na warsztacie by wprowadzić parę poprawek i ustawień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Rafał - pokaż jak rozwiązałeś skrzynki bagnetowe i ostatnie, zewnętrzne łamania.

Fajne to !

Jakie wrażenia z lotu ? Te pierwsze, na gorąco (chociaż wystygły..). Jaki napęd ? Wyposażenie ? Trochę masą mnie zaskoczyłeś, liczyłem na zdecydowanie mniej.... Ale jeśli Tobie tak wyszło to widocznie tak musi być !

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od masy miało być lżej ale jako iż to mój pierwszy tak duży model to skopałem parę spraw. Skrzydła z serwami ważą 850 gram. Malując poprzez kompresor lub nawet zwykłym wałkiem oraz dając mniej tkaniny na poszyciu mógłbym z masą zejść nawet o 150 gram. Stateczniki są wykonane z bardzo twardego i zarazem ciężkiego styroduru. Zmieniając go oraz malując inaczej z ogona urywam aż 20 do 25 gram!!

Kadłub, gdyby wykorzystać jakiś rasowy to by się obeszło bez wożenia ołowiu w dziobie.

 

Wyposażenie:

- silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9447

- pakiet to 4s LiFe

-regulator turningy plush 60A

 

Gdyby zastosować inkszy kadłub można by dać pakiet li pol 4s zmienić silnik na ten: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9449__Turnigy_540L_V_Spec_Inrunner_w_Impeller_810kv.html i cieszyć się lekki modelem :)

 

Oblot odbył się przy prawie bezwietrznej pogodzie (około 1,5 m/s). Najpierw wyrzuty z ręki i korekta wychyleń sterów bo okazały się nadzwyczaj skuteczne. Następnie rzut, włączenie silnika i idziemy do góry z delikatną korektą wysokością. Niestety silnik zwalnia i jesteśmy tylko na 100 metrach. Model leci prosto i wolno, nawet bardzo wolno. Delikatnie nim buja na boki (pewnie trzeba duże expo ustawić na kierunku). Po ustawieniu wysokości i prowizorycznym teście nurkowania sprawdziłem zwrotność i jak na uszatka to da się zrobić zakręt wokoło końcówki skrzydła!! Byłem w szoku. Lądowanie po odpowiednim ustawieniu klap i wysokości to poezja.

 

Na resztę pytań odpowiem jak znajdę zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Myślisz, że z tej tkaniny (50 + 25) można jeszcze coś urwać ? Mnie się to i tak wydawało zbyt subtelne jak na 3,2m i 2 kg.....

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.